Grejer som är bra med att vara aspergare
26 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Brist på fördomar ger en klarsynthet som NT blev av med efter barndomen.
-Kan vara ensam i långa perioder utan att må dåligt
-Tekniskt sinne: Har det väldigt, väldigt enkelt att ta till mig nya tekniska grejer
-Enormt bra på planering, organisation, administration
-Har väldigt lätt för att förlåta människor och att "droppa" samtalsämnen och konflikter. Lätt för att gå vidare även fast jag har varit osams med någon alltså.
-Superbra fokus
-Mycket god simultanförmåga. Blir jag avbruten så har jag lätt för att fortsätta där jag var (vilket verkar vara lite icke-aspigt)
-Otraditionell - tänker utanför lådan hela tiden och har mycket god fantasi och analytisk förmåga.
-Chockas/äcklas inte av konstiga människor utan tycker att det som är udda och sticker ut är fascinerande
-Väldigt öppensinnad, fördomsfri och accepterande
-Bra detaljseende
-Självständig
-Har inga problem med att fatta beslut
-Allmänbildad och intelligent nog att gå med i Mensa
-Extremt plikttrogen och lojal
...men sen är det 3x fler grejer som är negativa med min diagnos och min personlighet. Men det tar vi i en annan tråd.
-Tekniskt sinne: Har det väldigt, väldigt enkelt att ta till mig nya tekniska grejer
-Enormt bra på planering, organisation, administration
-Har väldigt lätt för att förlåta människor och att "droppa" samtalsämnen och konflikter. Lätt för att gå vidare även fast jag har varit osams med någon alltså.
-Superbra fokus
-Mycket god simultanförmåga. Blir jag avbruten så har jag lätt för att fortsätta där jag var (vilket verkar vara lite icke-aspigt)
-Otraditionell - tänker utanför lådan hela tiden och har mycket god fantasi och analytisk förmåga.
-Chockas/äcklas inte av konstiga människor utan tycker att det som är udda och sticker ut är fascinerande
-Väldigt öppensinnad, fördomsfri och accepterande
-Bra detaljseende
-Självständig
-Har inga problem med att fatta beslut
-Allmänbildad och intelligent nog att gå med i Mensa
-Extremt plikttrogen och lojal
...men sen är det 3x fler grejer som är negativa med min diagnos och min personlighet. Men det tar vi i en annan tråd.
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Återgå till Att leva som Aspergare