Göteborg, hallå?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Musicus » 2012-07-28 20:48:35

Jag planerar att komma.
Musicus
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2008-10-05
Ort: Göteborgsområdet

Sv: Göteborg, hallå?

Inläggav Moggy » 2012-07-29 13:55:24

Jag åker gärna ned till Göteborg nån dag och hittar på nåt. Äta och dricka nåt gott, en promenad, ett besök på ett museum eller nån kul turistgrej är sånt jag är med på. Färjorna som åker omkring i skärgården har jag gillat...
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Glimma » 2012-07-29 14:05:45

Moggy: Som du förhoppningsvis redan har läst är datumet & tiden redan spikade. Det blir en träff nu på fredag i Göteborg. Du kan gå tillbaka i tråden & läsa om infon. Skulle vara kul om du dök upp.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Xzirie » 2012-07-30 3:08:24

Jag kommer nog.
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Ingemar_Hjort » 2012-08-01 10:06:59

Glimma skrev:... Vill man inte ha maten kan man ansluta efteråt. ... Vi kanske startar lite tidigare, typ 12.30. ... Jag måste veta innan tisdag helst.


Jag väntar fortfarande på någon form av program för denna träff. Det står ju att man kan ansluta efter maten, så huvuddelen av träffen måste ligga efter ätandet. Vad är det tänkt att vi skall göra då?

Att stå på Andra Långgatan på fredag och dividera om vad alla vill göra låter inte som något för mig.
Ingemar_Hjort
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2011-12-30

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Glimma » 2012-08-01 10:18:23

Ingemar: den delen får nog Tor at andet ta som tyckte vi kunde hitta på ngt efteråt. Jag ansvarar bara för lunchdelen. Den biten behöver inte bli jobbig öht. Det är ngt vi kan diskutera oss fram under lunchen så har vi det fixat. Inte svårare än så! Även om jag förstår behovet av struktur & planering.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Ingemar_Hjort » 2012-08-01 10:43:40

Efter att har specialbevakat den här tråden några dagar i väntan på information, så bestämde jag mig till sist för att fråga. Då berättar den duktiga datorn att den här träffen numera diskuteras i en annan tråd, betitlad "Lunchträff i Göteborg 3 augusti kl 12.30 vid Järntorget.". Där finns heller ingen information om vad som eventuellt skall ske efteråt.

Jag tycker det här verkar onödigt rörigt. Glimma bjuder alltså in till en lunchträff, och skriver att man kan ansluta efteråt. Men det som eventuellt skall ske efteråt, det skall ToratAndet arrangera! Kanske. Undrar om ToratAndet ens vet om att han kanske skall det?
Ingemar_Hjort
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2011-12-30

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Glimma » 2012-08-01 12:39:55

Ingemar: jag är en privatperson som arrangerar träffar. Det är inte fråga om någon organisation som gör de här träffarna. Då kan inte träffarna bli mer tydliga än så här. Jag är inte ens från Göteborg & ska försöka ordna iaf en lunchträff. Jag har också diagnoser & är ingen perfekt organisatör, men alla andra träffar jag har fixat i personlig regi har blivit väldigt trevliga & bra. När det är enskilda personer som gör det här då kan du inte begära för mkt. Passar det inte behöver du inte komma. Men det är inte kul att sitta och ta emot dina negativa kommentarer, när man försöker få en möjlighet att träffa några av er i forumet från Göteborg. Skulle du tycka det var kul att få läsa dina kommentarer om du försökte ordna ngt liknande själv? Skulle inte tro det. Det är inte lätt att ordna ngt från första början när man inte ens är ifrån Göteborg & inte ens har träffat ngr forumister därifrån sedan tidigare. Jag har sagt mitt om den här saken & duger inte min träffarrangering i dina ögon behöver du inte fortsätta kommentera eller ens komma.....
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Musicus » 2012-08-01 16:45:57

Det känns bra att den här träffen inte är fullständigt genomplanerad, men jag förstår om några här i Göteborgsområdet är vana vid att det är mer förutbestämt vad som ska hända. Vilken av varianterna som är bäst vet jag ännu inte. Jag tänker inte göra mig några förväntningar på mer än förhoppningsvis trevligt sällskap till lunchen. Sedan får jag se vad som händer.
Musicus
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2008-10-05
Ort: Göteborgsområdet

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Ingemar_Hjort » 2012-08-01 18:56:36

Glimma skrev:Skulle du tycka det var kul att få läsa dina kommentarer om du försökte ordna ngt liknande själv?


Ja, om jag hade uttryckt mig otydligt i en inbjudan så hade jag blivit glad om någon påpekat det i god tid så att jag hade kunnat förtydliga mig.

Sedan är det faktiskt så att jag hade tänkt ta ledigt från jobbet för att komma på din träff. Då måste jag naturligtvis kunna berätta på jobbet både när jag måste gå och när jag kommer tillbaka. Men det är akademiskt nu, för jag kommer inte, eftersom jag uppenbarligen inte är välkommen.
Ingemar_Hjort
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2011-12-30

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav TORatANDET » 2012-08-01 19:32:28

Glimma skrev:Ingemar: den delen får nog Tor at andet ta som tyckte vi kunde hitta på ngt efteråt.

Glimma, när menar du att jag skulle ha sagt det, angående din träff på fredag?? (Jag har det inte vad jag vet.)
Jag vill inte tillskrivas ansvar för något som jag inte har (eller kommer) ta på mig, tack.
Jag uttryckte däremot önskemål om att du inte skulle ha den så tidigt som 12.30, eftersom jag då inte har möjlighet att anlända i tid.
TORatANDET
 
Inlägg: 846
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Glimma » 2012-08-01 21:23:59

Tor at Andet: "Om så önskas kan jag ordna heldags naturpromenad nära Göteborg inom två veckor. Säg till om någon/några vill det och ge föredragna datum.

Om aspergare kommer på till Göteborg och vill besöka aspergerföretagets kontor en halvtimme ca, så brukar det gå att ordna (om ni är säkra på att ni kommer på avtalad tid). Jag är lätt att nå via e-post".

Underförstått kan detta tolkas som att du kunde hjälpa till att ordna ngt på träffen.Kanske t o m redan samma dag eller en dag innan. Så tolkar jag det iaf. Men det är inget som säger att du måste göra ngt. Jag ansvarar bara för lunchen. Det vara bara ett förslag från min sida. Inget krav alls.

Jag skrev tidigare att träffen går av stapeln 12.30 eftersom det kan ta tid innan alla har beställt mat osv. Jag menade då att du kan komma senare. Vi kommer inte att gå direkt iaf. Så här blir MIN träff. Take it or leave it. det gör inget att du är sen. Vi väntar tills du kommer menade jag med det. Och går ingenstans utan att du är med. OM du kommer?

Ingemar: Jag är ingen dagisfröken som kan säga till när du ska gå till & från jobbet. Det är ngt du på förhand får lista ut själv. Säg bara att du behöver vara borta mellan 12.30 - låt säga 15.00. Då har du ju iaf fått vara med på den viktigaste delen av träffen. Slutar vi tidigare är det ju bara att du går tillbaka tidigare. Inte värre än så. Du får fortfarande komma, men du får ansvara för resten av biten när det gäller att komma & gå. Jag kan absolut inte bedöma på förhand hur länge folk vill vara kvar på träffen. Jag vill avgöra allt eftersom det känns bekvämt att vara kvar.Sådant går inte att bestämma på förhand anser jag & på mina andra träffar har det konceptet fungerat utmärkt. Man får ju helt fritt välja hur man vill göra.

Att bestämma programpunkt? Huvudprogrampunkten är ju den att vi träffas för att äta mat, lära känna & prata med varandra i första hand. Vill vi göra ngt mera efter det så bestämmer vi det då. Punkt!Det blir bara missförstånd & onödigt tjafs om vi ska dra de turerna på nätet. Jag har varit med förr.....
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Glimma » 2012-08-01 21:48:50

Jag är ingen dagisfröken som kan säga till när du ska gå till & från jobbet. Det är ngt du på förhand får lista ut själv.

Just den här meningen ville jag ändra men hann inte i tid så Ingemar får ursäkta just den formuleringen. Men faktum kvarstår att jag omöjligt kan lista ut på förhand hur långt tid saker & ting tar i förhållande till dina jobbtider. Det är ngt du får ta ansvar för själv. Men som princip: Säg bara till din arbetsgivare att du behöver vara borta si & så länge & att vi kanske blir klara tidigare men att du inte riktigt vet. Det tror jag de förstår. Om du ändå skulle ta ledigt menar jag. Tydligare än så här kan man omöjligt vara. För min idé var bara lunchen sedan kom andra in & föreslog att man kunde göra andra saker efteråt. Någonstans måste man sätta gränsen & då blir det på det här viset den här gången.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Ingemar_Hjort » 2012-08-01 22:13:01

Glimma skrev:Just den här meningen ville jag ändra men hann inte i tid så Ingemar får ursäkta just den formuleringen.


Accepteras.

Jag har ju läst om och personligen erfarit (senast idag) att vi aspergare ofta uppfattas som mycket hårdare och kritiska än vi avsåg att vara, så jag försöker att inte hetsa upp mig när någon är hård och kritisk mot mig.

Jag hoppas också att du kan förstå att jag behöver fastare regler än vad du vill ha för att det skall kännas bekvämt för mig att träffa en grupp främmande människor, och att jag därför bedömer att jag inte bör komma på fredag. Tyvärr.
Ingemar_Hjort
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2011-12-30

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav TORatANDET » 2012-08-02 8:08:06

Glimma skrev:Tor at Andet: "Om så önskas kan jag ordna heldags naturpromenad nära Göteborg inom två veckor. Säg till om någon/några vill det och ge föredragna datum.

Om aspergare kommer på till Göteborg och vill besöka aspergerföretagets kontor en halvtimme ca, så brukar det gå att ordna (om ni är säkra på att ni kommer på avtalad tid). Jag är lätt att nå via e-post".

Inget av detta handlade om DIN träff, utan kopplingen är feltolkning från dig.
Synd att du har så tråkig ton i den här tråden, Glimma. (Mina sympatier till ny medlem IH, i detta fall. Jag känner inte Glimma, och tonen är inte mönster från andra träffar i Göteborg.)
Jag kommer. 12.35-12.38 har jag fixat så att jag kan anlända.
TORatANDET
 
Inlägg: 846
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Glimma » 2012-08-02 10:35:29

"Jag hoppas också att du kan förstå att jag behöver fastare regler än vad du vill ha för att det skall kännas bekvämt för mig att träffa en grupp främmande människor, och att jag därför bedömer att jag inte bör komma på fredag. Tyvärr".

Jag skulle vilja säga samma sak till dig om mig Ingemar. Hoppas att du förstår att jag vill/behöver göra en träff på ett annorlunda sätt mot vad du är van vid.

Vi är olika & så är det med. Det är bara att respektera & acceptera att man gör saker på olika sätt. Jag tycker faktiskt att jag har varit väldigt tydlig med vad jag ville med min träff. Om inte det passar andra så är det så. Men ni behöver faktiskt inte vara taskiga mot mig för det. Varken Tor eller Ingemar har haft en särskilt schysst ton mot mig heller så du ska bara vara tyst, tycker jag, om den saken Tor. Förstår du inte att jag kan tycka att ni har motarbetat mig väldigt mkt pga onödigt tjafs, när jag bara velat vara tydlig med vad som gäller för min träff? Passar inte mina regler & gränser er så bry er inte om att komma punkt!Ska jag tvingas ta emot allt negativt ni har att säga om mitt sätt att göra en träff på utan att få säga ifrån? Nej! Passar inte min stil er så bry er inte om att komma. Inte utan att man fick god lust att ställa in hela skiten pga er negativa inställning mot mig. Ni har inte ens träffat mig utan dömer mig stenhårt från början för det. Tack för det. Vad man än skriver kommer ni ju att ogilla det. Helt sanslöst. Och detta bara för att man är ny utifrån. Träffen blir av för jag vill träffa er andra om ni fortfarande vill komma. Men det har inte varit lika roligt att planera den här träffen pga somligas negativa attityder.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Återgå till Träffar



Logga in