Gör du oväntade saker när du blir trängd? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Gör du oväntade saker när du blir trängd?

Ja
16
50%
Nej
4
13%
Vet ej
12
38%

Antal röster : 32

Inläggav nisse » 2010-07-29 19:55:25

Det beror på omständigheterna och vad som står på spel. Jag kan antingen stänga ner bli katatonisk. Eller så väcks överlevnadsinstinkten med kontrollerad oförutsägbarhet.
nisse

Anslöt: 2008-07-03

Re: Gör du oväntade saker när du blir trängd?

Inläggav Truly » 2010-08-02 0:42:34

rdos skrev:Gör du oväntade saker när du blir trängd?

Ja.
Truly

Anslöt: 2009-11-25

Inläggav Micke_B » 2010-08-02 7:34:44

det bero sig la på vad som menas med ovanliga saker om du menar att nån försätter mig i en hotfull situation och jag ställer mig på ett ben och galer som en tupp så nej då gör jag inte ovanliga saker

om du menar drar fram en kniv eller pistol så nej då gör jag nog heller inte oväntade saker

jag brukar nog bedöma situationen om jag är kapabel att möta faran/hotet så tar jag till konfrontation annars använder jag andra metoder
Micke_B

Anslöt: 2010-07-17

Inläggav MsTibbs » 2010-08-02 11:27:12

treeman skrev:Hoppas din mentala förmåga förbättras. Måste vara ett helvete att kastas in och ut på psyket. Slutenvård? Vad är det?

Trodde dom lagt ned Mentalsjukhusen. Hoppas det ordnar sig för dig. Försök "vara" frisk, det kanske hjälper. Du kanske kan låtsas vara icke-knäpp? Eller dumt förslag nog. Vill du kommer ut i verkligheten bara.

Slutenvård är när man bor på psyket en längre eller kortare tid, till skillnad från öppenvård då man bara är på ett besök och sen går hem till sig själv igen.

De stora mentalsjukhusen är nedlagda, numera bor ingen permanent på psyk (åtminstone är det isf extrema undantag) då medicinerna blivit bättre, numera bor patienter vid behov på mindre avdelningar, i mitt fall ca 12-20 patienter där jag varit.

Men det kanske var en retorisk fråga?
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav shibedibato » 2010-08-09 22:26:02

Jag gör många korkade saker ibland. Jag ger mig lätt på materiella ting, kommer nog att få betala när jag flyttar ur lägenheten.

För att jag ska slippa få utbrott så har jag det mesta planerat innan. Att jag inte går förbi fiskavdelningen på affären - eller försöker förändra något när jag är trött. Det är förödande.

Mitt tålamod räcker väldigt kort emellanåt. Jag kan slå till mig själv bland människor om något blir för mycket, som en reflex nästan.

Det som fortfarande händer rätt ofta är att jag kliver av lokalbussar bara efter någon hållplats från där jag klev på. Jag klarar inte av att åka buss så bra och får jag någon sorts panik ska jag bara av. Folk kan nog ha undrat ibland varför en människa kliver på bussen för att sedan kliva av ett par hundra meter bort. Jag är ganska vältränad så det går inte att se på mig någon antydan till lathet.

Jag gör oftast oväntade saker när jag måste göra något plötsligt eller om det blir mycket folk och ljud.
shibedibato

Anslöt: 2009-06-21

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in