Gå till senaste inlägg
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Gå till senaste inlägg
Det här är det enda forumet jag känner till, där denna funktion inte fungerar.
Är det ingen annan som har problem med att om man klickar på gå till senaste inlägg, så hamnar man på samma gamla inlägg typ halva dagen, sedan uppdateras det, och så hamnar man på samma senaste inlägg igen till det uppdateras igen, och så håller det på.
Vad är felet? Går det inte att åtgärda?
Det är jättejobbigt i mycket aktiva trådar att behöva scrolla sig fram och att den här funktionen inte fungerar.
Är det ingen annan som har problem med att om man klickar på gå till senaste inlägg, så hamnar man på samma gamla inlägg typ halva dagen, sedan uppdateras det, och så hamnar man på samma senaste inlägg igen till det uppdateras igen, och så håller det på.
Vad är felet? Går det inte att åtgärda?
Det är jättejobbigt i mycket aktiva trådar att behöva scrolla sig fram och att den här funktionen inte fungerar.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
För mig brukar just den funktionen funka. Likaså den en del klagar på, att olästa inlägg fortsätter vara markerade som olästa.
Däremot har jag så stora problem med ett par andra funktioner, som tycks funka (eller vara oviktiga) för de flesta, att jag ofta inte ids titta in längre.
Mystiskt, men jag har ändå svårt att se hur de här sakerna skulle bero på folks datorer.
Som liten minneslista inför forumets uppgradering...
Däremot har jag så stora problem med ett par andra funktioner, som tycks funka (eller vara oviktiga) för de flesta, att jag ofta inte ids titta in längre.
Mystiskt, men jag har ändå svårt att se hur de här sakerna skulle bero på folks datorer.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 2 gånger.
Zombie skrev:För mig brukar just den funktionen funka. Likaså den en del klagar på, att lästa inlägg fortsätter vara markerade som lästa.
Jag har aldrig några problem på andra forum, med några funktioner. Var på ett ställe, men det var forumägaren som hade gjort fel med någon inbäddning.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Zombie skrev:För mig brukar just den funktionen funka. Likaså den en del klagar på, att olästa inlägg fortsätter vara markerade som olästa.
Bero på OS:en kan det nog göra i.a.f.. Jag har problem med sånt som Bror D nämnde och med grafiken, sen jag bytte OS.
...
Men det är ju för jäkligt, Zombie, att jobbet att ta sig fram i trådarna i sig gör att du inte orkar hänga på formumet så mycket!
/ J
Senast redigerad av jonsch 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 1 gång.
jonsch skrev:Bero på OS:en kan det nog göra i.a.f.. Jag har problem med sånt som Bror D nämnde och med grafiken, sen jag bytte OS.
Jo, i den bemärkelsen. Eller också kan man se det som att forummjukvaran är illa kompatibel med diverse OS (/vävläsare /vaddetnuär) som brukar förekomma. Jag har inte såhär stora besvär någon annanstans och har fått intrycket att det är så flera upplever det.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 2 gånger.
Om jag kom in på förstasidan och det var gulmarkerat att det fanns oläst inlägg i... pja, låt säga här i "Regler, nyheter och synpunkter", då...
...då brukade jag kunna klicka mig in på avdelningens sida med alla trådar och sedan klicka på tråden med olästa inlägg - och sedan räckte det att backa tillbaka till avdelningens menysida så stod tråden markerad som läst.
Det funkar inte nu. Backar jag tillbaka till sidan med trådarna får jag uppdatera sidan en gång innan den nyss lästa tråden blir läst-markerad.
I Firefox och Google Chrome i min dator förblir dock allt markerat som oläst hur mycket jag än uppdaterar och öppnar allla trådar.
På aspieforum blir däremot en tråd med olästa inlägg markerad som läst om jag bara öppnar den och sedan backar ut igen, om jag inte är intresserad av att läsa just den tråden.
Har tråden flera sidor måste jag dock klicka på länken till trådens sista sida, det går inte om jag klickar upp första sidan.
Så dessa forum funkar säkrast i gamla Interne Exploder.
Facebook faller sig däremot naturligt att öppna i Google Chrome. Men ibland är det som att servern har dött, men visar sig funka om jag testar i Exploder i stället.
Ja, dessa datorer...
...då brukade jag kunna klicka mig in på avdelningens sida med alla trådar och sedan klicka på tråden med olästa inlägg - och sedan räckte det att backa tillbaka till avdelningens menysida så stod tråden markerad som läst.
Det funkar inte nu. Backar jag tillbaka till sidan med trådarna får jag uppdatera sidan en gång innan den nyss lästa tråden blir läst-markerad.
I Firefox och Google Chrome i min dator förblir dock allt markerat som oläst hur mycket jag än uppdaterar och öppnar allla trådar.
På aspieforum blir däremot en tråd med olästa inlägg markerad som läst om jag bara öppnar den och sedan backar ut igen, om jag inte är intresserad av att läsa just den tråden.
Har tråden flera sidor måste jag dock klicka på länken till trådens sista sida, det går inte om jag klickar upp första sidan.
Så dessa forum funkar säkrast i gamla Interne Exploder.
Facebook faller sig däremot naturligt att öppna i Google Chrome. Men ibland är det som att servern har dött, men visar sig funka om jag testar i Exploder i stället.
Ja, dessa datorer...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 1 gång.
Re: Gå till senaste inlägg
Bror Duktig skrev:Är det ingen annan som har problem med att om man klickar på gå till senaste inlägg, så hamnar man på samma gamla inlägg typ halva dagen, sedan uppdateras det, och så hamnar man på samma senaste inlägg igen till det uppdateras igen, och så håller det på.
Jag har samma problem...
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 1 gång.
Re: Gå till senaste inlägg
Kimmelie skrev:Bror Duktig skrev:Är det ingen annan som har problem med att om man klickar på gå till senaste inlägg, så hamnar man på samma gamla inlägg typ halva dagen, sedan uppdateras det, och så hamnar man på samma senaste inlägg igen till det uppdateras igen, och så håller det på.
Jag har samma problem...
Jag med!
Håller tummarna för att uppgraderingen av forumet löser problemet!
Hur ser det ut med uppgraderingen, när blir den av? Februari närmar sig slutet...
Senast redigerad av Miche 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 1 gång.
BD, Kimmelie, Miche m fl:
"Senaste inlägg" borde egentligen heta "Senaste inlägg vid senaste siduppdateringen av Forumindex-sidan". Om ni bara trycker F5 för att uppdatera Forumindex-sidan så
kommer ni att se hur klockslaget i Senaste inlägg-länken ändras (ifall någon har skrivit nya inlägg).
Själv återvänder jag alltid till Forumindex efter att ha varit inne i en avdelning och läst. Forumindex ihop med Nya inlägg sedan... är de länkar jag använder precis hela tiden. Det som är bra med dem är att man alltid får en aktuell sida tillbaka. Därför behöver jag så gott som aldrig trycka på F5.
"Senaste inlägg" borde egentligen heta "Senaste inlägg vid senaste siduppdateringen av Forumindex-sidan". Om ni bara trycker F5 för att uppdatera Forumindex-sidan så
kommer ni att se hur klockslaget i Senaste inlägg-länken ändras (ifall någon har skrivit nya inlägg).
Själv återvänder jag alltid till Forumindex efter att ha varit inne i en avdelning och läst. Forumindex ihop med Nya inlägg sedan... är de länkar jag använder precis hela tiden. Det som är bra med dem är att man alltid får en aktuell sida tillbaka. Därför behöver jag så gott som aldrig trycka på F5.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 0:48:32, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Inte vet jag om BD m.fl. eventuellt hade missat att man kan behöva uppdatera när man bläddrar tillbaka. Vill bara poängtera att de fel jag nämnde inte har med sådana missar att göra.
Nu när jag öppnade forumet var det samma sak igen (autoutloggad och efter inloggning allt markerat som läst), och jag behöver mina små krafter till annat än att leta i avdelning för avdelning, så jag går och gör något annat igen.
Nu när jag öppnade forumet var det samma sak igen (autoutloggad och efter inloggning allt markerat som läst), och jag behöver mina små krafter till annat än att leta i avdelning för avdelning, så jag går och gör något annat igen.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-05 0:48:39, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Inte vet jag om BD m.fl. eventuellt hade missat att man kan behöva uppdatera när man bläddrar tillbaka.
Om du med 'bläddrar tillbaka' menar fram- och tillbakaknapparna i webbläsaren så ja, flera här verkar ha missat att de knapparna inte ger automatisk uppdatering av sidan man kommer tillbaka till. För det krävs F5 eller ett klick på webbläsarens 'hämta igen' knapp, som oftast brukar se ut ungefär så här:
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 0:48:41, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
Jag brukar klicka där det står Forumindex, eller till indexsidan för den avdelning jag läser i, under sista inlägget i en tråd, men det hjälper inte... (Nya inlägg som kommit syns, men ändå hamnar jag på samma inlägg som förra gången.)
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-05 0:48:41, redigerad totalt 1 gång.
Kimmelie skrev:Jag brukar klicka där det står Forumindex, eller till indexsidan för den avdelning jag läser i, under sista inlägget i en tråd, men det hjälper inte... (Nya inlägg som kommit syns, men ändå hamnar jag på samma inlägg som förra gången.)
Jag har aldrig märkt det på min PC. Däremot kan det ibland bli skumma saker i mobilen. Om jag inte uppdaterat sidan på länge och sedan klickar på en senaste-länk så får jag tillbaka en helt annan tråd..
- barracuber
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter