Funktionshinder orsakas av svåra familjeförhållanden??

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Flinta » 2008-10-22 11:42:01

earlydayminer skrev:Det är väl en rad olika händelser som leder till att man får det svårare än andra, eller tvärtom.


Ja, precis. Det blev för mycket att räkna upp, så jag valde att bara skriva osv.
Senast redigerad av Flinta 2011-05-04 16:24:47, redigerad totalt 1 gång.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Inläggav earlydayminer » 2008-10-22 12:49:55

Heh, jo, det finns en hel del som spelar in.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 16:24:47, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav sommar » 2008-10-22 13:03:48

Angående uppståndelsen som råder kring mig har jag valt att låta bli att svara i denna tråd och istället låta både mig själv och en del andra här på forumet få lugn & ro igen. Jag kommer inte att besvara någonting vare sig här eller någon annanstans på forumet på mycket länge och det gäller även pm, så det är inte lönt att ni skriver det om ni tänkt det.

Jag lär inte bli saknad heller för osv. för så var det när jag blev utkastad i somras. Somliga saknas andra inte OAVSETT vad man gör och inte gör. Det är min fatta övertygelse. Tyvärr är hela samhället sådant även forumet.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:24:47, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav sommar » 2008-10-22 13:06:11

Angående uppståndelsen som råder kring mig har jag valt att låta bli att svara i denna tråd och istället låta både mig själv och en del andra här på forumet få lugn & ro igen. Jag kommer inte att besvara någonting vare sig här eller någon annanstans på forumet förutom träfftråden på mycket länge och det gäller även pm, så det är inte lönt att ni skriver det om ni tänkt det. Jag vill vara ärlig och säga det som det inte bli en massa kommentarer och ni skriver till mig i onödan.

Jag lär inte bli saknad heller för osv. för så var det när jag blev utkastad i somras. Somliga saknas andra inte OAVSETT vad man gör och inte gör. Det är min fatta övertygelse. Tyvärr är hela samhället sådant även forumet trots att somliga på forumet hävdar motsatsen när det gäller forumet.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:24:47, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Aspkvinna » 2008-10-22 13:10:35

sommar, kom igen nu och försök att se det som ett samtal där faktiskt i alla fall jag önskar att du både kunde känna och förstå att ibland känns det lite konstigt med det du skriver.

Jag önskar att vi kunde se det med nya ögon en gång till, och jag hoppas du både vill och kan, vad det är som i din känsla och egenskap som gör att du reagerar så hårt?

Önskar att du kunde känna att en del som skrivs är för man känner sig frustrerad över att inte förstå dig och inte känna att man får fram vad man önskar att du såg om oss.

Fly inte för jag tror inte du behöver det, utan träna kanske på att klara denna storm som nu blivit i några dagar med att lugna den och vara kvar. :wink:
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 16:24:47, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav snyggsmartosexig » 2008-10-22 13:16:05

sommar skrev:När jag satt och läste nyheterna idag, så stod det bl.a. att en kommun ska spara en farlig passa pengar på förskola och skola också räknades orsakerna upp till varför de går back. En anledning var att det på senare år skett en ökning av barn med särskilda behov - allt fler barn med olika diagnoser till följd av svåra familjesituationer säger barn & utbildningschefen. Om jag tolkar det rätt menar han att funktionshinder orsakas av svåra familjesituationer. Han kan ju mena andra diagnoser tex. depression men det står barn med särskilda behov i samma text och då brukar det vara funktionshinder man syftar på.
Usch, ja. Hör & häpna!


Det är ingen motsägelse mellan att diagnoserna, ex asperger syndrom, ställs till följd av svåra familjesituationer och att asperger syndrom inte beror på svåra familjesituationer.

Man kan tolka det så här också:

1. Asperger syndrom -> 2. svåra familjesituationer -> 3. diagnos "asperger syndrom" ställs.

Edit: Såg inte Glimmas inlägg förrän efter jag postat detta inlägg, så ursäkta upprepningen. :)
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 16:24:47, redigerad totalt 1 gång.
snyggsmartosexig
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2007-09-28
Ort: Stockholm

Inläggav A » 2008-10-25 1:28:08

Vad pågår?
Varför tolkar alla funktionshinder som NPF? Som om det inte skulle finnas massor av andra sorters funktionshinder.
Trött på det ensidiga npf-perspektivet. Inse nån gång att världen innehåller mer än npf! Och andra npf än AS.
A
 
Inlägg: 647
Anslöt: 2005-10-22

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in