Funderar på att byta nick/användarnamn
45 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Funderar på att byta nick/användarnamn
Liebert: Tråden flyttad från AOT då den handlar om vad som gäller vid nickbyte.
---------------------------------------------------
Ska jag det? Till vad? Ta samma som jag har på SPS?
---------------------------------------------------
Ska jag det? Till vad? Ta samma som jag har på SPS?
Senast redigerad av deadpoet 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
PERFEKT NICK!
deadpoet skrev:Meh.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
antikropp skrev:Ann_Ahl eller Tung_Phung funkar ju alltid.
Storabröst1991 eller Lisa18kåt är ganska bra nick tycker jag.
LOL! Tung_Phung!
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Det är inte frågan om vad som borde vara tillåtet utan om vad som är tillåtet på detta forum.
Här brukar nickbyte bara medges i undantagsfall. Har du något särskilt tungt vägande skäl så får du fråga Admin. Är det bara för att du tröttnat på det tippar jag det blir svårt.
Här brukar nickbyte bara medges i undantagsfall. Har du något särskilt tungt vägande skäl så får du fråga Admin. Är det bara för att du tröttnat på det tippar jag det blir svårt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
Ärligt talat, så kan man om man vill skapa ett nytt nick och strunta i det gamla...
Jag hittade ingenting i reglerna om att det inte är tillåtet, så det här är ett rent test.
Detta nick används bara för att skriva detta inlägg och kommer inte att användas mer, jag har ett annat nick här, och det är det nicket som jag fortsätter att använda!
Liebert: Ja, självklart går det att skapa fler konton men att tala med kluven tunga är inte tillåtet. Jag inaktiverar detta då jag tror att du hellre behåller ditt första konto, har jag rätt Miche?
Jag hittade ingenting i reglerna om att det inte är tillåtet, så det här är ett rent test.
Detta nick används bara för att skriva detta inlägg och kommer inte att användas mer, jag har ett annat nick här, och det är det nicket som jag fortsätter att använda!
Liebert: Ja, självklart går det att skapa fler konton men att tala med kluven tunga är inte tillåtet. Jag inaktiverar detta då jag tror att du hellre behåller ditt första konto, har jag rätt Miche?
Senast redigerad av Nyttnick 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
Nyttnick skrev:Ärligt talat, så kan man om man vill skapa ett nytt nick och strunta i det gamla...
Absolut, det funkar! Det finns det både en och annan som gjort tidigare.
Men precis som Inger säger, man får inte ha fler konton igång parallellt.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
Jag vill byta mitt nick till "Gäst".
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Reglerna är luriga. Finns inget som säger att man inte får byta nick. Man får inte ha flera konton. Detta tolkar jag mer som att, det är kontona som sådana, man ska bara ha ett. INget med nick att göra. OCh man vet inte innan man sajnar upp, att man inte KAN byta nick. Dvs. det FINNS ingen regel mot nickbyte, det är omöjligt att fatta att det finns en indirekt regel, INNAN man sajnar upp.
Jag har läst reglerna flera gånger. Noggrant.
Det står inget om att man inte kan bli hjälpt med att byta nick. Eller att det inte är möjligt för att det ska vara otillåtet. Det är en sådan regel typ som alla forum har. Man har skrivna regler, sedan har man inofficiella regler som man oxo måste följa, bara att man vet inte dessa förrän man varit på forumet ett tag. Dessa regler refereras till precis som om de var skrivna.
Så jag reggar och tänker, att jag kommer inte på ett bra nick. Så jag bara tar ett. Typ..... För jag har funderat på i månader att komma hit redan... Orkar lixom inte tänka mer. Så nu ska jag leva med detta nick i resten av min aspergerforumexistens.
Man ska vara perfekt. Man får inte göra misstag.
Inger skrev:Det är inte frågan om vad som borde vara tillåtet utan om vad som är tillåtet på detta forum
Jag har läst reglerna flera gånger. Noggrant.
Det står inget om att man inte kan bli hjälpt med att byta nick. Eller att det inte är möjligt för att det ska vara otillåtet. Det är en sådan regel typ som alla forum har. Man har skrivna regler, sedan har man inofficiella regler som man oxo måste följa, bara att man vet inte dessa förrän man varit på forumet ett tag. Dessa regler refereras till precis som om de var skrivna.
Så jag reggar och tänker, att jag kommer inte på ett bra nick. Så jag bara tar ett. Typ..... För jag har funderat på i månader att komma hit redan... Orkar lixom inte tänka mer. Så nu ska jag leva med detta nick i resten av min aspergerforumexistens.
Man ska vara perfekt. Man får inte göra misstag.
Senast redigerad av deadpoet 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
Jag har länge ångrat mitt val av nick, men jag tror ändå jag avvaktar ett tag till innan jag frågar om lov att få byta... Så jag inte ångrar mig igen...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
deadpoet skrev:Tack Liebert. För att du redde ut det.
Det är liebert som kan mest om namnbyten häromkring.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Om man byter nick, kommer då nicket på alla ens gamla inlägg att ändras? (Hur blir det då med citeringar?) Kommer man att behålla räkneverket för hur många inlägg man gjort?
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Ensamflickan skrev:Om man byter nick, kommer då nicket på alla ens gamla inlägg att ändras? (Hur blir det då med citeringar?) Kommer man att behålla räkneverket för hur många inlägg man gjort?
1) Nej. Samma sak med citeringar (de hänger ju ihop med inläggen) - de står kvar under gamla nicket.
2) Nej, räkneverket börjar om och antalet inlägg på gamla nicket står inte kvar. Så vill du minnas antalet inlägg på gamla nicket får du skriva upp siffran.
Jag vet eftersom jag var tvungen att byta nick av säkerhetsskäl en gång.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
Liebert skrev:Det är tillåtet att byta nick om man kan anföra någorlunda rimliga skäl till det och viktigast av allt: anmäler bytet till administrationen.
Jaså Jag fick Nej av JOR då han var admin trots att jag direkt förklarade vad som hänt via mail och det var av allvarlig karaktär. Först då jag stod på mig och upprepade vad som hänt, så bytte han mitt nick men visade ingen som helst förståelse och tjatade om att han var trött.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
Den policyn kom långt efter mitt beslut. Och det är en policy som bland annat du hjälpt till att realisera.
Anser att det är bättre att be forumisterna tänka efter innan de tar till sig ett nick.
Observera att det finns fall (på senare tiden av forumets liv) som ignorerat våra uppmaningar att nyttja annan nick.
Vi är alltså tvingade till att acceptera att ni då o då kräver att få ny nick.
Anser att det är bättre att be forumisterna tänka efter innan de tar till sig ett nick.
Observera att det finns fall (på senare tiden av forumets liv) som ignorerat våra uppmaningar att nyttja annan nick.
Vi är alltså tvingade till att acceptera att ni då o då kräver att få ny nick.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 20:18:25, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter