Frisk enligt psykologen men för höga krav på jobbet
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Vad skulle du gör om du blev sjuk med nedsatt arbetsförmåga orkeslös och psykologen sade att arbetskamraterna ställer för stora krav på dig? Du är frisk inte sjuk säger han!
Vad händer om man säger till arbetskamraterna att dom ställer för stora krav?
Moderator atoms - modifierade rubriken.
Vad händer om man säger till arbetskamraterna att dom ställer för stora krav?
Moderator atoms - modifierade rubriken.
Tja, de lär inte uppskatta det.
Men det är väl arbetsgivaren som har störst orsak att reagera. Säger man att man inte klarar av de krav andra klarar, så vill hen väl inte betala lika hög lön. Kanske rentav bli av med en.
Det stod i min utredning att det ställts för stora krav på mig som jag inte klarade av. Varefter arbetsgivaren nekade mig att komma tillbaka. Klarar inte av de krav vi ställer = duger inte åt oss.
Men det är väl arbetsgivaren som har störst orsak att reagera. Säger man att man inte klarar av de krav andra klarar, så vill hen väl inte betala lika hög lön. Kanske rentav bli av med en.
Det stod i min utredning att det ställts för stora krav på mig som jag inte klarade av. Varefter arbetsgivaren nekade mig att komma tillbaka. Klarar inte av de krav vi ställer = duger inte åt oss.
Tycker man att någon ställer för stora krav på en på jobbet och det inte handlar om sjukdom får man försöka prata med sin chef alternativt koppla in facket precis som vid andra konflikter. Det är ju inte alldeles ovanligt att man drabbas av en arbetsbelastning som kan göra en frisk människa sjuk eller att man har en lägre kapacitet än sina arbetskamrater på grund av andra orsaker såsom att man har mindre erfarenhet, saknar nödvändig utbildning eller inte fått en tillräcklig introduktion.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Stressreaktioner kan ju framkallas av situationen på arbetet, och då kan reaktionen i sig vara en naturlig följd av en situation som i sig själv är orimlig,
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Återgå till Att leva som Aspergare