Framkalla foton?
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Framkalla foton?
Jo, jag har ju bilder på datorn och min fossiliserade moder skulle vilja ha bilder på mig i gammalt hederligt fotografi-format. Alltså såna där man sätter i fotoalbum och inte har på hårddiskar.
Jag funderar över hur det går till när man vill framkalla eller skriva ut bilder eller vad man nu gör på t.ex. OnOff. Tar man med sig en skiva och bara stoppar in i automaten och får några utskrifter direkt eller måste man vänta? Hur blir det att göra såna jämfört med att köpa eget fotopapper och skriva ut på skrivaren hemma? Kvalitetsmässigt då alltså.
Jag funderar över hur det går till när man vill framkalla eller skriva ut bilder eller vad man nu gör på t.ex. OnOff. Tar man med sig en skiva och bara stoppar in i automaten och får några utskrifter direkt eller måste man vänta? Hur blir det att göra såna jämfört med att köpa eget fotopapper och skriva ut på skrivaren hemma? Kvalitetsmässigt då alltså.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 15:46:15, redigerad totalt 1 gång.
Man kan antingen ha bilderna på en cd-rom, på kamerans minneskort, på ett usb-minne tom tror jag och gå till affären. På vissa ställen/apparater går det med en gång nästen, på vissa ställen en timme eller efter en vecka (då blir det litet billigare ofta). Eller så kan man gå in på valfri fotohemsida man föredrar, exempelvis www.extrafilm.se (det finns säkert undersökningar vilket företag som gör "bäst" kvalite på utskrifter). På hemsidorna kan man ladda upp bilder direkt från sin hårddiskoch sen kommer dom hem i brevlådan i valfritt format: som kaffemugg, som t-shirt, som fotobok eller som vanliga papperskopior.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 15:46:15, redigerad totalt 1 gång.
Jag skaffade ett konto på snapfish.com och beställde hem några av mina digitalbilder som 'riktiga' foton. De har rätt schyssta priser, och man slipper göra en cd eller åka någonstans för att hämta upp dem. Färgerna är OK också. Jag beställde en förstoring från Fuji för ett tag sen, och de klantade sig med färgerna så jag blev tvungen att reklamera. Nu har de skickat tillbaka samma bild, eller en annan bild med samma dåliga färger, tillsammans med en ny och en gammal faktura. På den nya står det att jag inte ska betala något, och på den gamla är det samma belopp som innan. Vette fan vad det är de vill jag ska göra, men jag tänker inte betala för en bild med så dålig kvalitét.
Senast redigerad av Joosen 2011-05-04 15:46:15, redigerad totalt 1 gång.