FRÅGA OM AKTIVITETS ERSÄTTNING:.
7 inlägg
• Sida 1 av 1
FRÅGA OM AKTIVITETS ERSÄTTNING:.
Hej allesammans är ny i forumet & vill VARA annonym än så länge då jag jobbar en del men inte jämnt.
Jag fick min diagnos vid 23 års ålder både skönt & hemskt på samma gång..
Hur har ni det med era ersättningar & vad lever ni på och vad gör ni...
Jag som sagt har lite strö jobb & Aktivitets ersättning som går ut snart..
Det känns fönedrande att de ifrågasätter det här..Skall de inte vara glada att jag har lite jobb då & då..
Jag fick min diagnos vid 23 års ålder både skönt & hemskt på samma gång..
Hur har ni det med era ersättningar & vad lever ni på och vad gör ni...
Jag som sagt har lite strö jobb & Aktivitets ersättning som går ut snart..
Det känns fönedrande att de ifrågasätter det här..Skall de inte vara glada att jag har lite jobb då & då..
Senast redigerad av Heriko 2011-05-04 17:38:55, redigerad totalt 1 gång.
Kan du jobba skall du göra det, annars inte. Vem som skall dra gränserna för en vettig uppdelning i ditt fall vette katten. Beror på vem man frågar.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 17:38:55, redigerad totalt 1 gång.
Jag jobbar med det jag har störst fördelar i och störst intresse av, konstruera svårskapade saker, elektronik, maskindelar, supereffektiva program.
Så mycket ersättningar har jag inte sett röken av men å andra sidan inte sökt särskilt mycket heller.
Får ibland höra "men varför har du inte sökt om DET" och oftast har jag inte en aning om att det de talar om existerar.
Inte gör jag avdrag på skatten heller.
Vad gillar du att göra, antar att du har saker som du gillar och är bra på, oftast med AS har man förmågor som är flera resor bättre eller effektivare än de flestas utan att personen riktigt vet det alla gånger.
Man bara antar att alla kan samma saker som en själv och att man själv kan mindre av olika orsaker.
Kanske för att de andra verkar säkra på sin sak, rätt vanligt att den där säkerheten bara är något som beror på att de tror de kan eftersom de inte kan inse att någon kan bättre utan att annonsera det som de själva, och att AS personen kan men förväntar sig att alla kan mer än denne och inte kommer farandes o säger att den kan en massa bara för att den tycker den kan lite trots att det "lite" är mycket mer än de flestas kunskap och färdighet.
Så mycket ersättningar har jag inte sett röken av men å andra sidan inte sökt särskilt mycket heller.
Får ibland höra "men varför har du inte sökt om DET" och oftast har jag inte en aning om att det de talar om existerar.
Inte gör jag avdrag på skatten heller.
Vad gillar du att göra, antar att du har saker som du gillar och är bra på, oftast med AS har man förmågor som är flera resor bättre eller effektivare än de flestas utan att personen riktigt vet det alla gånger.
Man bara antar att alla kan samma saker som en själv och att man själv kan mindre av olika orsaker.
Kanske för att de andra verkar säkra på sin sak, rätt vanligt att den där säkerheten bara är något som beror på att de tror de kan eftersom de inte kan inse att någon kan bättre utan att annonsera det som de själva, och att AS personen kan men förväntar sig att alla kan mer än denne och inte kommer farandes o säger att den kan en massa bara för att den tycker den kan lite trots att det "lite" är mycket mer än de flestas kunskap och färdighet.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 17:38:55, redigerad totalt 1 gång.
Hej Heriko och varmt välkommen till oss!
Jag har ingen speciell ersättning, lever på förtidspension. Ibland hjälper jag till i Pingstkyrkans secondhandbutik här i staden. Och med en del snickarjobb och så.
Jag har ingen speciell ersättning, lever på förtidspension. Ibland hjälper jag till i Pingstkyrkans secondhandbutik här i staden. Och med en del snickarjobb och så.
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 17:38:55, redigerad totalt 1 gång.
Om man är ung så är aktivitetsersättning samma som förtidspension
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 17:38:55, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Återgå till Att leva som Aspergare