Fotbolls-EM 2008
Enda undantaget i modern tid är 1994 då vi vann brons i Vm.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 14:21:35, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Ja, man får förstås ställa in sig på förlust mot Holland - förutsatt att vi fixar den där pinnen i kväll, peppar peppar...
Men tänk om vi fixar slutspelsplatsen, och superskräller och slår ut holländarna... Det skulle verkligen vara helt otroligt...
Men tänk om vi fixar slutspelsplatsen, och superskräller och slår ut holländarna... Det skulle verkligen vara helt otroligt...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:21:35, redigerad totalt 1 gång.
Det är tydligen en match igen. Det är ett jävla liv på grannarna...
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 14:21:35, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Nu blir det fotboll, jag håller tummarna i varje fall.
Jag tar inte ut något på förhand den här gången.
Jag tar inte ut något på förhand den här gången.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 14:21:35, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Man får gratulera ryssarna, dom var det klart bättre laget och har för första gången tagit sig vidare från ett gruppspel.
Vi hade inte mycket att säga till om förrens dom gjort 2-0 och slappnade av lite. Och inte ens då skapade vi särskilt många farligheter.
Vi hade inte haft någonting att hämta mot Holland ändå, det vågar man väl lugnt påstå. Vi var bättre för fyra år sedan.
Jag hoppas att ryssarna kan fortsätta spela så här positivt och ge holländarna en match. Dom spelade riktigt bra det kan man inte förneka.
Vi hade inte mycket att säga till om förrens dom gjort 2-0 och slappnade av lite. Och inte ens då skapade vi särskilt många farligheter.
Vi hade inte haft någonting att hämta mot Holland ändå, det vågar man väl lugnt påstå. Vi var bättre för fyra år sedan.
Jag hoppas att ryssarna kan fortsätta spela så här positivt och ge holländarna en match. Dom spelade riktigt bra det kan man inte förneka.
Senast redigerad av Micke 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
sssssm skrev:Jävla skitlag. Jag hatar fotboll, speciellt landslaget.
Häng dem högt vid hemkomst, nu när FRA-lagen gått igenom kan vi väl bli Nordkorea på allvar?
FRAlagen är oxå en jävla skitlag.
Bra att vi har grammatiken till hjälp, så vi vet vad vi pratar om!
FRAlagen är EN jävla skitlag
Landslaget är ETT jävlaskitlag!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Vad kunde Sverige gjort bättre kan man fråga sig? Jag tycker de borde kört lite mer på typ välkommen till demokratin och haft mer skoj. Det såg inte ut som de hade roligt på plan. Men nu får man väll hålla på Hålland då.
PLUR.
PLUR.
Senast redigerad av Isse 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
Ja, det var jävligt tråkigt men det är som vanligt med Sverige i fotboll; SÄMST NÄR DET GÄLLER.
Om de ens försökte lika hårt som vårt ishockeylandslag så skulle allting funka mycket bättre.
För mycket pengar i fotboll, för lite hjärta.
Ungefär som det är med alla sporter på hög nivå.
Fast jag tycker fortfarande Henrik Larsson (tillsammans med samtliga spelare) är Sveriges bästa fotbollspelare. Zlatan Ibrahimovic är bara bra med några.
Ikväll finns inga ursäkter, Sverige var sämst.
Det skall dock bli härligt att få se Holland smiska skiten ur Ryssland.
Ryssland skall inte kunna vinna den matchen, inte ha en chans att ens tro att de kan det heller.
Ja ja, nog med detta.
Sport är skit, jag tror bara jag är ute efter känslor när jag tittar ändå.
Om de ens försökte lika hårt som vårt ishockeylandslag så skulle allting funka mycket bättre.
För mycket pengar i fotboll, för lite hjärta.
Ungefär som det är med alla sporter på hög nivå.
Fast jag tycker fortfarande Henrik Larsson (tillsammans med samtliga spelare) är Sveriges bästa fotbollspelare. Zlatan Ibrahimovic är bara bra med några.
Ikväll finns inga ursäkter, Sverige var sämst.
Det skall dock bli härligt att få se Holland smiska skiten ur Ryssland.
Ryssland skall inte kunna vinna den matchen, inte ha en chans att ens tro att de kan det heller.
Ja ja, nog med detta.
Sport är skit, jag tror bara jag är ute efter känslor när jag tittar ändå.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
"Det är över nu",som gyllene tider sjöng,i alla fall för Sveriges del.
Dålig match av svenskarna och en förbundskapten som inte vågade chansa.
Tyskland-Portugal ikväll,hoppas Portugal vinner.
Dålig match av svenskarna och en förbundskapten som inte vågade chansa.
Tyskland-Portugal ikväll,hoppas Portugal vinner.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
Portugal förlorade mot effektiva tyskar.
Bra match,nu ser jag fram emot Italien-Spanien på söndag.
Bra match,nu ser jag fram emot Italien-Spanien på söndag.
- tvilling99
Tyskland och Italien blir nog farliga. För dom startade lite tveksamt i turneringen och är nog bra taggade. Lag som Spanien och Holland däremot misstänker jag kan ha bränt det mesta utav sitt krut och slår sig kanske till ro litegrann. Men jag får gärna ha fel.
Gött.
Spännande match det där, nu hoppas jag verkligen på Turkiet.
Grannarna blir så glada då, när Sverige vinner inte ett ljud men ett jubel sprider sig över Biskopsgården då Turkiet vinner.
De har ju haft riktiga rysare till matcher dock, blir resten lika spännande så är ju EM inte riktigt över.
Dessutom förlorade min jobbiga brattkompis 500 Euro på matchen, yay!
Spännande match det där, nu hoppas jag verkligen på Turkiet.
Grannarna blir så glada då, när Sverige vinner inte ett ljud men ett jubel sprider sig över Biskopsgården då Turkiet vinner.
De har ju haft riktiga rysare till matcher dock, blir resten lika spännande så är ju EM inte riktigt över.
Dessutom förlorade min jobbiga brattkompis 500 Euro på matchen, yay!
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
Ja jösses, himmel och plättar vilka vändningar Turkiet har åstadkommit. Fast domaren skulle ha blåst av matchen igår, det var ju en sekund över tiden.
Med 4-5 spelare avstängda så lär de dock nog få svårt att slå Tyskland.
Skall bli intressant att se om Holland kan fortsätta sitt fina spel och förpassa Ryssland ur EM i kväll.
Med 4-5 spelare avstängda så lär de dock nog få svårt att slå Tyskland.
Skall bli intressant att se om Holland kan fortsätta sitt fina spel och förpassa Ryssland ur EM i kväll.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
Ja,då var den första riktigt stora skrällen i Em gjord,Turkiet slog Kroatien.
Jag såg inte matchen,så jag har bara hört av andra hur den var.
Nu lär Tyskland få en lätt resa till finalen,Turkarna har nog bränt sitt krut nu.
Jag såg inte matchen,så jag har bara hört av andra hur den var.
Nu lär Tyskland få en lätt resa till finalen,Turkarna har nog bränt sitt krut nu.
- tvilling99
Turkiet vinner det här.
Men allvarligt talat, vad är det här pratet om att 'bränna sitt krut'?
Är det verkligen något ni tror på, att varje lag har en pott av något slag som de sedan fördelar mellan matcherna? Dumheter säger jag, snarare är det så att ett lag flyter på tidigare segrar. Det finns inget bränt krut, bara gott självförtroende och det lär Turkiet ha gott om nu.
Är det verkligen något ni tror på, att varje lag har en pott av något slag som de sedan fördelar mellan matcherna? Dumheter säger jag, snarare är det så att ett lag flyter på tidigare segrar. Det finns inget bränt krut, bara gott självförtroende och det lär Turkiet ha gott om nu.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
sssssm skrev:Turkiet vinner det här.
Jag har väl sällan sett ett lag spela bra från början av en turnering till slutet.
Holländarna som ju briljerade i gruppspelet har ju stora problem just nu mot ryssarna. Kanske har dom redan bränt sitt krut?
Återgå till Intressanta intressen