Förutfattade meningar & AHA-upplevelser
86 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Zombie skrev:alfapetsmamma skrev:Tycker jag också!Charley? skrev: Inger var dessutom otroligt vacker!
Ja, visst är hon!
Med risk för att hamna i ryggdunkarklubben kan jag bara instämma. För er som inte kände till det redan: Inger brukar alltid se ut sådär, iaf de ggr jag träffat henne.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
serpentin skrev:regnif skrev:
Ta inte illa upp, men jag trodde du hade cp-skada.
Vad har fått dig att tro det?
Nä, det var väl i en tråd som blev på tal om det nånstans och en viss signatur någon hade.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
Re: Förutfattade meningar & AHA-upplevelser
Duras skrev:men jag vill nämna Heliora som jag gärna pratat mer med men det blev inte så denna gång. Tyckte hon var synnerligen fascinerande och charmig.
Oj, tack. Vad glad jag blev av att läsa det. Jag trodde jag var fullständigt osynlig och kanske närmast avskräckande att prata med. Folk brukar sällan vara intresserade av att prata med mig, vet inte varför, men NT-kompisar har ibland sagt att jag ger ett "distanserat" intryck som gör att folk inte vill prata med mig.
Jag fick ett gott intryck av dig också, du verkade trevlig och lättsam. Och jag trodde också att du var yngre, liksom visst fler här gjorde också.
Ett annat positivt intryck var av serpentin. Jag trodde innan att jag inte skulle gilla henne, pga små dispyter här på forumet, men jag tyckte genast jag såg henne att hon verkade väldigt sympatisk och trevlig.
Bjäbbmonstret var också en aha-upplevelse. Jag trodde hon skulle se ut och agera som en NT, men verkade i själva verket riktigt aspig och charmig, även om jag nog inte pratade så mycket med henne (hoppas inte bjäbbis tar illa upp...)
Det var nog inte många jag alls pratade med på träffen egentligen, men jag har svårt att mingla och ta kontakt med folk och vet inte vad jag skall säga och prata om och så.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
Nej Heliora jag tar inte illa upp för jag vet att du menar det som något positivt. Jag tyckte om dina kläder också förresten. Gillar själv starka färger,
Däremot så har jag lite svårt för AS/NT-schablonerna.
Man ska väl inte behöva en diagnos för att få tillåtelse att odla sin personlighet och sina intressen?
Om jag ska redovisa mina egna fördomar hade jag kanske trott att jag skulle uppfatta en del personer som "lite udda" men såg inte så mycket av det.
Men jag brukar å andra sidan sällan märka sånt som andra uppfattar som "udda" hos andra..
Men det var väldigt avslappat. Jag uppskattade brasan, att folk satt och pratade, att inte många drack så mycket och att det inte var någon irriterande bakgrundsmusik hela tiden.
Däremot så har jag lite svårt för AS/NT-schablonerna.
Man ska väl inte behöva en diagnos för att få tillåtelse att odla sin personlighet och sina intressen?
Om jag ska redovisa mina egna fördomar hade jag kanske trott att jag skulle uppfatta en del personer som "lite udda" men såg inte så mycket av det.
Men jag brukar å andra sidan sällan märka sånt som andra uppfattar som "udda" hos andra..
Men det var väldigt avslappat. Jag uppskattade brasan, att folk satt och pratade, att inte många drack så mycket och att det inte var någon irriterande bakgrundsmusik hela tiden.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Heliora, "osynlig" är inte precis vad jag skulle kalla din färgstarka uppenbarelse.
Däremot kan det ju tänkas att även du hör till dem som kommer bäst till sin rätt i lite mindre sammanhang. Lätt att känna sig lite bortkommen och inte veta vem man ska prata med om vad när det blir såhär många.
Jag kände mig själv lite förvirrad och hoppade runt från bord till bord utan att känna att jag passade in riktigt någonstans utom med regnif, bjäbbis och kahlokatt i "musikrummet", och i soffan med Duras & Co en liten stund mot slutet.
Däremot kan det ju tänkas att även du hör till dem som kommer bäst till sin rätt i lite mindre sammanhang. Lätt att känna sig lite bortkommen och inte veta vem man ska prata med om vad när det blir såhär många.
Jag kände mig själv lite förvirrad och hoppade runt från bord till bord utan att känna att jag passade in riktigt någonstans utom med regnif, bjäbbis och kahlokatt i "musikrummet", och i soffan med Duras & Co en liten stund mot slutet.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Heliora, "osynlig" är inte precis vad jag skulle kalla din färgstarka uppenbarelse.
Fast nu menade jag det inte bokstavligt. Man kan vara osynlig hur mycket färger man än har på sig. Och eftersom jag vet att jag uppenbarligen ger ett distanserat intryck som avskräcker folk från att prata med mig så försöker jag istället att vara så färgstark som möjligt i det yttre. För att kompensera och inte bli fullständigt osynlig.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:Inger skrev:Heliora, "osynlig" är inte precis vad jag skulle kalla din färgstarka uppenbarelse.
Fast nu menade jag det inte bokstavligt. Man kan vara osynlig hur mycket färger man än har på sig. Och eftersom jag vet att jag uppenbarligen ger ett distanserat intryck som avskräcker folk från att prata med mig så försöker jag istället att vara så färgstark som möjligt i det yttre. För att kompensera och inte bli fullständigt osynlig.
Det är möjligt att Inger inte heller menade det bokstavligt.
För övrigt tyckte jag inta alls du gav ett distanserat intryck.
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
regnif skrev:serpentin skrev:regnif skrev:
Nä, det var väl i en tråd som blev på tal om det nånstans och en viss signatur någon hade.
Det var en underlig slutsats. Bara för att jag inte tycker det är ok att man använder cp som något slags skällsord så har jag en cp-skada? Här får man tydligen akta sig för att säga vad man tycker. Men då överrraskade jag väl dig och det var ju kul.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:Ett annat positivt intryck var av serpentin. Jag trodde innan att jag inte skulle gilla henne, pga små dispyter här på forumet, men jag tyckte genast jag såg henne att hon verkade väldigt sympatisk och trevlig.
Åh tack, det var roligt. Jag tyckte du gjorde ett varmt och glatt intryck. Några forumdispyter hade jag inte i tankarna alls på träffen. Inte nu heller för den delen så då kan det inte ha varit något allvarligt.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
Duras skrev:Heliora skrev:Inger skrev:Heliora, "osynlig" är inte precis vad jag skulle kalla din färgstarka uppenbarelse.
Det är möjligt att Inger inte heller menade det bokstavligt.
Nä, inte bara. Heliora är ju rätt färgstark även som person.
Heliora skrev:Ett annat positivt intryck var av serpentin. Jag trodde innan att jag inte skulle gilla henne, pga små dispyter här på forumet, men jag tyckte genast jag såg henne att hon verkade väldigt sympatisk och trevlig.
Jag fick också det intrycket.
Heliora skrev:Ett annat positivt intryck var av serpentin. [...] jag tyckte genast jag såg henne att hon verkade väldigt sympatisk och trevlig.
Inger skrev: Heliora är ju rätt färgstark även som person.
Jag instämmer i båda intrycken.
Om jag får lägga mig i regnif - serpentin om "CP", så uppfattade jag det verkligen inte som att regnif själv använde det som skällsord, utan h*n citerade (med ogillande) andras bruk av det som sådant.
Sedan var det uppenbarligen formulerat så att man kunde missförstå det, men det är en annan sak.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Om jag får lägga mig i regnif - serpentin om "CP", så uppfattade jag det verkligen inte som att regnif själv använde det som skällsord, utan h*n citerade (med ogillande) andras bruk av det som sådant.
Sedan kan man tycka det var otydligt gjort eller ej, men det är en annan sak.
Ja vi redde ut det tror jag. Regnif hade något om CP i sin signatur i form av ett citat visade det sig. Detta missuppfattade jag. Men jag fick förklarat det för mig sedan och bad dessutom om ursäkt i PM för att jag missförstått.
Min reaktion kom sig av att jag tycker vi som själv har en diagnos som missbrukas och misstolkas i olika sammanhang borde ha en viss förståelse för personer med andra former av funktionsnedsättningar. Men att det skulle uppfattas som att jag själv har en CP-skada tänkte jag inte på.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Ah, jag förstod inte att det redan var utrett. Vad skönt.
Förresten missade jag också det här om Heliora, som jag håller med om:
Förresten missade jag också det här om Heliora, som jag håller med om:
serpentin skrev: Jag tyckte du gjorde ett varmt och glatt intryck.
serpentin skrev:regnif skrev:serpentin skrev:[quote="regnif"]
Det var en underlig slutsats. Bara för att jag inte tycker det är ok att man använder cp som något slags skällsord så har jag en cp-skada? Här får man tydligen akta sig för att säga vad man tycker. Men då överrraskade jag väl dig och det var ju kul. [/quote]
Nja, jag tänkte att du tog illa upp personligen, för när du tog upp en motreaktion eller vad kalla det till signaturen, så kändes det som att jag är aspergaren då och den som svarade på signaturen var cp-skadad på riktigt, själv. Så det var en bild jag hade fått av det, bara.
Men du kan vara lugn för det är flera här som inte var som jag trodde. Inte för att det hade gjort något om någon varit cp-skadad. Jag hann dock inte prata med många av dem (som jag hade en annan bild av) då, men även något som ålder och så vidare.
Några jag träffat innan på mindre träffar, har jag också haft en helt annan bild av innan man setts.
Ja, det här var en större träff än väntat. Kanske man inte riktigt var i nån större form för det heller. Var väl inget fel heller att det var så många, men inte alltid man vet vilka som vill prata med en och vilka som inte vill.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Blev nog mest förvånad över att jag inte var äldst!
Annars var det Bror Duktig som förvånade mig mest, hade föreställt mig en mycket ung, grabbig tjej som var lite "full i Bellmann" och inte en stadgad, rar kvinna med stickkorg.
Snömannen visade sig inte se ut som Chewbacca...
Bjäbbmonstret trodde jag faktiskt var en ordentlig småbarnsmamma, men hon visade sig vara en skönsjungande, lite Joni Mitchell-liknande ( ) och mycket trevlig tjej.
Inger och Heliora gick runt och var tjusiga i vanlig ordning, men Fighterbabe och lilla Loppa väckte nog mest uppmärksamhet.
Jonsch visade sig vara en skön kille, likaså Miche, som jag hade föreställt mig kortklippt och i 30-årsåldern.
Och kudos till Regnif som kom trots allt!
Själv satt jag mest och hade komplex.
Annars var det Bror Duktig som förvånade mig mest, hade föreställt mig en mycket ung, grabbig tjej som var lite "full i Bellmann" och inte en stadgad, rar kvinna med stickkorg.
Bjäbbmonstret trodde jag faktiskt var en ordentlig småbarnsmamma, men hon visade sig vara en skönsjungande, lite Joni Mitchell-liknande ( ) och mycket trevlig tjej.
Inger och Heliora gick runt och var tjusiga i vanlig ordning, men Fighterbabe och lilla Loppa väckte nog mest uppmärksamhet.
Jonsch visade sig vara en skön kille, likaså Miche, som jag hade föreställt mig kortklippt och i 30-årsåldern.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt skrev:Blev nog mest förvånad över att jag inte var äldst!
Inger och Heliora gick runt och var tjusiga i vanlig ordning, men Fighterbabe och lilla Loppa väckte nog mest uppmärksamhet. Jonsch visade sig vara en skön kille, likaså Miche, som jag hade föreställt mig kortklippt och i 30-årsåldern.
Hmmmm, hur ska jag tolka det där? Jag tyckte väl att jag var ganska lugn i alla fall? Eller?
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Fighterbabe skrev:Kahlokatt skrev:Blev nog mest förvånad över att jag inte var äldst!
Inger och Heliora gick runt och var tjusiga i vanlig ordning, men Fighterbabe och lilla Loppa väckte nog mest uppmärksamhet. Jonsch visade sig vara en skön kille, likaså Miche, som jag hade föreställt mig kortklippt och i 30-årsåldern.
Hmmmm, hur ska jag tolka det där? Jag tyckte väl att jag var ganska lugn i alla fall? Eller?
Hi, hi, du var jättetjusig!
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 2 gånger.
FB, du väckte uppmärksamhet genom att vara oförskämt söt i din rosa fe-klänning.
Kan inte tolka det som annat än en välförtjänt komplimang!
Edit: Kahlokatt hann före. Tydligen tolkade jag henne rätt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt skrev:Själv satt jag mest och hade komplex.
Jaha, typiskt...
Du som var strålande spirituell (som vanligt) och underhöll hela bordet med din smittande humor och häpnadsväckande kunskap om de mest obskyra ting.
Glad att både du och regnif kom trots allt!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Kahlokatt skrev:Själv satt jag mest och hade komplex.
Jaha, typiskt...
Du som var strålande spirituell (som vanligt) och underhöll hela bordet med din smittande humor och häpnadsväckande kunskap om de mest obskyra ting.
Instämmer verkligen. Tänk om man bara kunde konfrontera dig med den strålande sanningen om dig själv...
Inger skrev:Glad att både du och regnif kom trots allt!
Jag med!
Och att Pemer dök upp till slut!
Djävla filmbolag, och som du hade jobbat för det här...
Kahlokatt skrev:Hi, hi, du var jättetjusig!
Inger skrev:FB, du väckte uppmärksamhet genom att vara oförskämt söt i din rosa fe-klänning.
Pemer skrev:Ja, visst ja! Vad härligt att jag fick se en bild på dig i den klänningen, Fighterbabe, nu när jag missade att se the real thing. Fullständigt bedårande!
Jaha... Tack tack! vad gulliga ni är! Ärligt talat så är det här första gången på säkert 6-7 år som jag användt klänning... Jag var "för fet" för det förut, ansåg jag....
Ptjaaa, jag väckte väl en del uppmärksamhet på gymmet också iklädd klänning och högklackat...
Min sjukgymnast är väldigt kompetent och skulle hjälpa mig lite med smakråd vid ett tillfälle. Då tog jag med klänning, skor och tillbehör dit och tog på mig det där.... De som såg mig spärrade upp ögonen. De brukar ju se mig i träningskläder bara....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Jag tycker att det är häftigt att du vågar. De flesta tjejer med former gömmer sig i stora bylsiga kläder. Du framhävde formerna istället och resultatet blev väldigt läckert!
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.