Forumträff i Uppsala 8 Juni (+ diskussion om fotografering)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Forumträff i Uppsala 8 Juni (+ diskussion om fotografer

Inläggav kullan » 2012-05-29 9:43:57

Ja jag kan bara beklaga att en enskild medlem för så stor betydelse så att vederbörande får en hel avd att dö ut här på forumet. och det är med en " jag gör som jag vill attityd". Jag det är synd. träffavd. är ju ändå rätt betydelsefull även om jag förvisso inte är så aktiv själv så¨vet jag att ni är många som är det.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Abbreviation » 2012-05-29 10:14:03

Fighterbabe: Varför vill du ens komma när ingen vill träffa dig?
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

Inläggav Zirre » 2012-05-29 10:22:56

Om ni hela tiden säger att FB inte är välkommen och att ni inte kommer om hon kommer, hur ska ni då kunna klara upp konflikten. Att ta det här på forumet eller i PM tror inte jag är lika effektivt som att ta det irl.

Men ni har visst redan bestämmt er och på det viset blir det kanske inga fler träffar.
Jag tycker att ert sätt gör stor skada för de som vill gå på träff och som samtidigt inte bryr sig om FB, då ni med ert fåniga sätt får träffar att nästan ställas in eller bli utan folk.

Skärp er!
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav Fighterbabe » 2012-05-29 10:27:28

Abbreviation skrev:Fighterbabe: Varför vill du ens komma när ingen vill träffa dig?

De som INTE vill träffa mig är de som tjafsar. De som inte har något emot det vågar kanske inte säga det med risk för att bli lika påhoppade som jag. Eller överösta med argument MOT att jag skulle komma.
De finns de som aldrig träffat ig som kanske vill bilda sin egen uppfattning.
Men så långt har väl du aldrig tänkt?! :roll:
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav Abbreviation » 2012-05-29 10:56:49

Fighterbabe skrev:
Abbreviation skrev:Fighterbabe: Varför vill du ens komma när ingen vill träffa dig?

De som INTE vill träffa mig är de som tjafsar. De som inte har något emot det vågar kanske inte säga det med risk för att bli lika påhoppade som jag. Eller överösta med argument MOT att jag skulle komma.

Ordna en egen träff då, så kan du ju se om någon vill träffa dig.
Abbreviation

Inläggav Fighterbabe » 2012-05-29 11:16:23

Abbreviation skrev:
Fighterbabe skrev:

Ordna en egen träff då, så kan du ju se om någon vill träffa dig.

Absolut! Det har jag gjort tidigare - inga problem!
Fighterbabe

Inläggav Iridia » 2012-05-29 11:35:11

Zirre skrev:Om ni hela tiden säger att FB inte är välkommen och att ni inte kommer om hon kommer, hur ska ni då kunna klara upp konflikten. Att ta det här på forumet eller i PM tror inte jag är lika effektivt som att ta det irl.

Men ni har visst redan bestämmt er och på det viset blir det kanske inga fler träffar.
Jag tycker att ert sätt gör stor skada för de som vill gå på träff och som samtidigt inte bryr sig om FB, då ni med ert fåniga sätt får träffar att nästan ställas in eller bli utan folk.

Skärp er!

Det finns inget att klara upp eftersom FB fortsätter visa att hon inte tänker respektera andras önskemål om en fredlig träff i lugn och ro. Det kan se ut som mobbing men hela situationen är ju framprovocerad av FB. Om du missade historien bakom så har Danne gjort en utmärkt sammanfattning här:

post801399.html#p801399

Det är nu fullt möjligt att FB ville komma bara för att som ett litet barn demonstrera att hon minsann visst kan gå på träffar utan att ta foton och lägga ut på sin blogg. Men eftersom frågan om personlig integritet är så pass viktig för så många och hon redan blåst två chanser och inte visar några som helst tecken på ånger, så är det uppenbarligen ingen som vill eller vågar ta risken att ge henne en tredje chans.

Ett sådant klart ställningstagande är extremt ovanligt för aspergare, ska du veta. De flesta av oss har själva blivit mobbade och det är inget man vill utsätta någon annan för. Men vi måste också ha rätt att sätta gränser för rena övergrepp, vilket det är att fotografera folk och fortfarande insistera på att man har "rätt" att göra det bara för att det är på allmän plats.

Så blanda inte ihop gränssättning mot medveten och upprepad kränkning av andras personliga integritet med mobbing eller konflikt är du snäll.

Edit: förtydligade lite och rättade några stavfel.
Senast redigerad av Iridia 2012-05-29 11:46:43, redigerad totalt 5 gånger.
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Inläggav Abbreviation » 2012-05-29 11:35:38

Fighterbabe skrev:Absolut! Det har jag gjort tidigare - inga problem!

Men du kan ändå inte avstå när träffarrangören säger att du inte är välkommen?
Abbreviation

Inläggav weasley » 2012-05-29 12:14:48

Håller med Kristofer. Tack.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Fighterbabe » 2012-05-29 12:25:51

Abbreviation skrev:
Fighterbabe skrev:Absolut! Det har jag gjort tidigare - inga problem!

Men du kan ändå inte avstå när träffarrangören säger att du inte är välkommen?

Med det menade jag inte att mina träffar skulle vara de ENDA jag gick på.
Fighterbabe

Inläggav Iridia » 2012-05-29 12:44:44

Men varför vill du så gärna komma till träffar där du gjort dig så omöjlig att du inte längre är välkommen? Det måste väl kännas mest obehagligt för dig?

Var det som jag gissade bara för att 'bevisa' att du minsann kan gå på träff utan att ta foton?

Eller bara för att jävlas? Eller för att demonstrera att du är fri att gå vart du vill?

Ingen är intresserad av några omogna manifestationer, de vill bara ha en stressfri träff. Varför är det så svårt att unna någon annan det och acceptera konsekvenserna av ditt eget beteende?
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Inläggav Thurizas » 2012-05-29 12:49:22

Att gå på en träff skulle vara rätt kul men efter att ha sett denna diskussion uppdagas om och om igen och inte få svart på vitt att jag som person inte kan respekteras gör att jag hellre väljer att avstå ifrån träffar i huvudtaget.
Jag skulle vara rätt spänd som det är i och med en träff som innebär nya människor och att då även ha vetskapen om att någon på träffen inte respekterar min integritet skulle ta allt för mycket energi för mig och vetskapen att det kan bli bråk... nej fy fan, hua vad hemskt.

Att hålla träffar hemliga kanske funkar för stunden men det är fan hemskt om det skall behöva gå så pass långt.

Jag hoppas att träffen blir av och att ni som vågar dit har riktigt roligt ihop.
Thurizas

Anslöt: 2009-09-16

Inläggav animal » 2012-05-29 12:51:48

Thurizas skrev:Att gå på en träff skulle vara rätt kul men efter att ha sett denna diskussion uppdagas om och om igen och inte få svart på vitt att jag som person inte kan respekteras gör att jag hellre väljer att avstå ifrån träffar i huvudtaget.
Jag skulle vara rätt spänd som det är i och med en träff som innebär nya människor och att då även ha vetskapen om att någon på träffen inte respekterar min integritet skulle ta allt för mycket energi för mig och vetskapen att det kan bli bråk... nej fy fan, hua vad hemskt.

Att hålla träffar hemliga kanske funkar för stunden men det är fan hemskt om det skall behöva gå så pass långt.

Jag hoppas att träffen blir av och att ni som vågar dit har riktigt roligt ihop.

I en pånyttfödd version blir den iallafall av: nya-8-juni-traffen-i-stockholm-a-k-a-sugis-traffen-t27029.html

Välkommen.
animal

Anslöt: 2010-05-02

Inläggav Zombie » 2012-05-29 12:58:21

Håller med Iridia. Att "ta det irl", som Zirre skrev, är faktiskt inget alternativ, för då är fotograferingsrisken ett faktum.

Det finns säkert fler än Zirre som helt enkelt inte begriper hur viktig integritetsfrågan är för dem den är viktig för, och där har vi en till konflikt. Med ledning av andra liknande förståelsekonflikter här tror jag risken är stor att den är olöslig. Men jag kan ju be folk att respektera även om de inte förstår.

Beklagar uppriktigt om jag har bidragit till att andra har gått onödigt långt mot FB eller om jag har gjort det själv. Det är in i helvete svårt att hålla balansen i ett så här känslligt ärende, även för en person utan socialt funktionshinder. Men ibland går det inte att stoppa huvudet i sanden för det, man måste ge sig ut i den oönskade verkligheten.
Senast redigerad av Zombie 2012-05-29 13:03:07, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Zirre » 2012-05-29 13:02:48

Zombie skrev:Håller med Iridia. Att "ta det irl", som Zirre skrev, är faktiskt inget alternativ, för då är fotograferingsrisken ett faktum.

Det finns säkert fler än Zirre som helt enkelt inte begriper hur viktig integritetsfrågan är för dem den är viktig för, och där har vi en till konflikt. Med ledning av andra liknande förståelsekonflikter här tror jag risken är stor att den är olöslig.

Beklagar uppriktigt om jag har bidragit till att andra har gått onödigt långt mot FB eller om jag har gjort det själv. Det är in i helvete svårt att hålla balansen i ett så här känslligt ärende, även för en person utan socialt funktionshinder. Men ibland går det inte att stoppa huvudet i sanden för det, man måste ge sig ut i det.

Jag fattar mycket väl, men vissa saker kan inte lösas via nätet så är det bara.
Zirre

Inläggav Zombie » 2012-05-29 13:04:07

Vad menar du då konkret med att "ta det irl"? Hur menar du rent konkret att man ska "ta det irl" innan risken för fotografering och offentligt uppträde är ett faktum?
Zombie

Inläggav weasley » 2012-05-29 13:05:30

Zirre skrev:Jag fattar mycket väl, men vissa saker kan inte lösas via nätet så är det bara.

Risken finns att FB har gjort sej ovän med så många att hon skulle åka på kompanistryk om hon dök upp oanmäld på fel plats. Så jo, det är allra bäst att försöka lösa saker på nätet FÖRST.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Zirre » 2012-05-29 13:09:02

Lycka till då :D
Zirre

Inläggav kullan » 2012-05-29 13:09:10

Vissa saker förblir olösta oxå. tyvärr får man acceptera det oxå.
kullan

Inläggav Zombie » 2012-05-29 13:12:37

Zirre, upprepar mig ifall du råkade missa det. Det var en allvarlig fråga, inte retorisk:
Zombie skrev:Vad menar du då konkret med att "ta det irl"? Hur menar du rent konkret att man ska "ta det irl" innan risken för fotografering och offentligt uppträde är ett faktum?
Senast redigerad av Zombie 2012-05-29 13:13:47, redigerad totalt 2 gånger.
Zombie

Försök nu FB att förstå:

Inläggav sugrövmanövern » 2012-05-29 13:12:50

Fighterbabe skrev:
De som INTE vill träffa mig är de som tjafsar.
Mja, kraftig förenkling. Vill...? Det är snarare så att jag inte KAN träffa dig eftersom du är ett hopplöst fall med din kamerafrenzy och din abnorma disrespekt för andra människors integritet.

Det är rena övergrepp du håller på med. Typ av karaktären att en person säger till dig;

"Snälla ta mig inte på pattarna"

Och du säger till den personen;

Jooooo :-)021 man kan väl få känna lite? :-)021 Det är ingen som ser, vi är utanför lokalen :-)021 .
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Dagobert » 2012-05-29 13:14:54

Fighterbabe skrev:Jag har redan bevisat på en annan träff (EFTER den i Norrköping) att jag KAN "låta bli" att fotografera (om nu ingen trodde det?)

Vilken träff var det? Länk el. ort+datum, tack.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Inläggav Zirre » 2012-05-29 13:15:21

Ert försök att lösa det på nätet har inte gett nåt vidare resultat, ni kanske ska prova en annan metod sosm.ex irl.
Zirre

Inläggav kullan » 2012-05-29 13:17:08

Dagobert skrev:
Fighterbabe skrev:Jag har redan bevisat på en annan träff (EFTER den i Norrköping) att jag KAN "låta bli" att fotografera (om nu ingen trodde det?)

Vilken träff var det? Länk el. ort+datum, tack.

har ett vagt minne av att hon anordnade en träff i borlänge förra sommaren. Tror den landade hemma hos henne eller nåt.
kullan

Återgå till Träffar

Logga in