Forumträff i Norrköping 28 maj 2011
Re: Forumträff i Norrköping 28 maj 2011
Mats skrev:Jag följer absolut inte med till något dansställe. Jag vet redan att jag är oattraktiv och behöver inte få det ytterligare bekräftat genom att gå till ett dansställe och konstatera att ingen vill dansa med mig. Jag vill veta i förväg att åtminstone någon mer än jag tänker stanna kvar i träfflokalen så att jag inte lämnas ensam där när folk drar iväg och dansar. Utan en sådan garanti skiter jag i att komma på forumträffen.
Jag kommer att stanna i träfflokalen, så du vet.
Bra! Då är jag lugn!
Ett tag var jag rädd att det skulle bli som på NT-tillställningar att helt plötsligt ska alla dra iväg nånstans för att dansa. Men då känns det inte som att jag behöver oroa mig för det.
Ett tag var jag rädd att det skulle bli som på NT-tillställningar att helt plötsligt ska alla dra iväg nånstans för att dansa. Men då känns det inte som att jag behöver oroa mig för det.
Mats skrev:Bra! Då är jag lugn!
jag ska inte dra iväg någonstans för att dansa
Fenren skrev:ja, det går ju att 'dansa' där
Vår ljudanläggning:
Party!
Det kanske rentutav blir så att jag är den ENDA som är sugen på att dansa och istället för att gå ut själv så stannar jag kvar om det nu blir så...
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Nåja, det kan säkert visa sig vara någon mer. Finns ju en del tjejer i Sthlm och Uppsala som varit ute och svängt sina lurviga, bl a.
Jag känner nog inte för det själv, dock, men ska bli jättekul att träffa dig igen, Figheterbabe!
Bokar gärna en plats i Mats bil om jag hinner!
Jag känner nog inte för det själv, dock, men ska bli jättekul att träffa dig igen, Figheterbabe!
Bokar gärna en plats i Mats bil om jag hinner!
Hej!
Åker du bil, Fighterbabe, eller tänkte du ta tåget? Jag har ännu inte bokat tågbiljetter, om du vill ha sällskap och bidrag till bensin så säg bara till. I annat fall tar jag tåget.
Hälsningar
Lilla Gumman
Åker du bil, Fighterbabe, eller tänkte du ta tåget? Jag har ännu inte bokat tågbiljetter, om du vill ha sällskap och bidrag till bensin så säg bara till. I annat fall tar jag tåget.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Lilla Gumman skrev:Hej!
Hälsningar
Lilla Gumman
Eventuellt tar jag husbilen och sover hos mina föräldrar en natt innan så kan de vara hundvakt en natt. Och så kan jag ta tåget från Kolmården ner till Norrköping.
Men jag har inte bestämt ännu....
- Fighterbabe
Jag bokar gärna plats i bilen Mats (om det fortfarande finns plats, jag har inget emot att sitta lite trångt i baksätet)
Härom måndagen var vi 10 personer i föreningslokalen - ganska stimmigt redan det; det delades upp i 3 grupper som spelade diverse spel. Tänk om vi blir 25 - 30 personer + lite alkohol; WOHOO!!!
atoms skrev:Härom måndagen var vi 10 personer i föreningslokalen - ganska stimmigt redan det; det delades upp i 3 grupper som spelade diverse spel. Tänk om vi blir 25 - 30 personer + lite alkohol; WOHOO!!!
(WOHOO!!! + WOHOO!!!) * X
Hehe
Då bekräftar jag härmed att nano, Nefarious, Pemer och busmyran kan åka med mig i bilen. Jag hoppas det är OK att det blir lite trångt i baksätet.
Sheyen skrev:Jag och Fenren meddelar snart (om några timmar) vad vi vill ha från menyn!
här kommer maten!
Fenren: nr 18
Sheyen: nr 3
om man vill ändra sig, hur sent kan man göra det?
bra låt:
Hej!
Ok. Det lutar alltså åt att jag tar tåget. Det blir billigast att byta i Kristineham och Katrineholm, av någon anledning. Köper inte biljetterna förrän precis innan.
Hälsningar
Lilla Gumman
Moderator - rättade en felcitering.
busmyran skrev:Jag bokar gärna plats i bilen Mats (om det fortfarande finns plats, jag har inget emot att sitta lite trångt i baksätet)
Fighterbabe skrev:Lilla Gumman skrev:Hej!
Hälsningar
Lilla Gumman
Eventuellt tar jag husbilen och sover hos mina föräldrar en natt innan så kan de vara hundvakt en natt. Och så kan jag ta tåget från Kolmården ner till Norrköping.
Men jag har inte bestämt ännu....
Ok. Det lutar alltså åt att jag tar tåget. Det blir billigast att byta i Kristineham och Katrineholm, av någon anledning. Köper inte biljetterna förrän precis innan.
Hälsningar
Lilla Gumman
Moderator - rättade en felcitering.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Lilla Gumman skrev:Ok. Det lutar alltså åt att jag tar tåget. Det blir billigast att byta i Kristineham och Katrineholm, av någon anledning. Köper inte biljetterna förrän precis innan.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag (som har aktivitetsersättning) ska kolla med F-kassan om de beviljar denna träff med och vad de betalar... Ibland (läs ofta) tänker de inte så logiskt. Det kan vara billigare med bil, men de beviljar bara kollektivt och vice versa.... Men de beviljar inte hundvakt, så jag får se vilket alternativ som blir bäst för mig...
- Fighterbabe
Jag och animal kommer gärna också. Vi kör nog. Kan vi inte ha namnbrickor med forumnamnen nu när det blir så många? Bravo Arkimedes, för ditt strukturerade initiativ. Inget velande här, me like! Och va glad jag blir för alla som kommer! Jag ser väldigt mycket fram emot att träffa alla jag hittills bara skrivit till (och alla som jag träffat också förstås).
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Angelic Fruitcake skrev: Kan vi inte ha namnbrickor med forumnamnen nu när det blir så många?
ingen dum idé det där!
Angelic Fruitcake skrev:Kan vi inte ha namnbrickor med forumnamnen nu när det blir så många?
+1
Norrköping..
Man skulle iofs kunna köra två flugor i en smäll och måla i hamnen samtidigt..
Men nej, jag har inte tid Långt bort också.
Man skulle iofs kunna köra två flugor i en smäll och måla i hamnen samtidigt..
Men nej, jag har inte tid Långt bort också.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Arkimedes skrev:Sheyen skrev:Jag tror att anledningen till att en åldergräns finns med är för att det eventuellt kommer att finnas alkohol i lokalen. Det kan anses som olämpligt att bjuda minderåriga till en sådan tillställning.
Precis.
Observera även attArkimedes skrev:Arrangemanget är spikat och klart. Inga diskussioner. Take it or leave it!
Den som vill ha en annan typ av arrangemang, får ordna ett eget.
Det stämmer inte. I introduktionen till själva träffen nämns inte att det är åldersgräns (18 år), att familjer inte är välkomna, eller att det kommer att supas i sådan utsträckning att t.ex. tonåringar inte är välkomna. Det är istället så att KrigarSjäl, som säkert inte tänker dyka upp själv, har lyckats diktera vilkoren för en träff än en gång genom sitt gnäll emot tanter och föräldrar. Frågan är hur andra föräldrar (eller par som kanske funderar på att skaffa barn någon gång) ska tolka sådana här tillägg tíll en nationell forumträff?
F.ö. så brukar man inte på de evenmang som vi besöker sätta åldersgräns på 18 år bara för att vissa dricker alkohol i små mängder. Hela resonemanget är f.ö. avancerat hyckleri när man betänker många tonåringars alkoholvanor.
Den här tråden passar nog bra för funderingar kring kommande forumträff:
Funderingar kring kommande Forumträff (2011?).
Funderingar kring kommande Forumträff (2011?).
Har missat den här tråden fram tills nu. Grejen låter iaf väldigt rolig och skulle passa mig. Tror att jag vill komma men måste kolla upp lite. Låter som en trevlig träff med umgänge och äta och dricka gott.
Jag är inte främmande för att gå ut nånstans en sväng på kvällen men då är pub mer lockande än nattklubb...men jag kan lika gärna vara kvar i lokalerna...sånt får ge sig på plats.
Kommer jag så ser jag gärna att vi är överens om fotografering och publicering av bilder. Jag har inte nån lust att hamna på gerillakrig och liknande. Så det vore fint om vi har rett ut den frågan innan.
Helt korrekt att ha en träff där det får drickas alkohol, förhoppningsvis blir det ändå städat...
Men får se vad som händer för min del...intresserad iaf...anmäler mig om jag kan komma.
Jag är inte främmande för att gå ut nånstans en sväng på kvällen men då är pub mer lockande än nattklubb...men jag kan lika gärna vara kvar i lokalerna...sånt får ge sig på plats.
Kommer jag så ser jag gärna att vi är överens om fotografering och publicering av bilder. Jag har inte nån lust att hamna på gerillakrig och liknande. Så det vore fint om vi har rett ut den frågan innan.
Helt korrekt att ha en träff där det får drickas alkohol, förhoppningsvis blir det ändå städat...
Men får se vad som händer för min del...intresserad iaf...anmäler mig om jag kan komma.