Forumträff 2010 - Fyrishov ?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav serpentin » 2010-03-15 14:07:45

Man köper väl mat och tar med sig tillbaka så vi äter tillsammans?
Senast redigerad av serpentin 2011-05-05 0:22:57, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv
 
Inlägg: 1065
Anslöt: 2009-04-12

Inläggav Heliora » 2010-03-15 15:51:17

serpentin skrev:Man köper väl mat och tar med sig tillbaka så vi äter tillsammans?


Det var precis min tanke också. Det har fungerat på flera olika träffar jag varit på. Och man kan säkert samordna lite också genom att beställa menyer från de olika restaurangerna intill så räcker det med att någon/några åker och hämtar.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:22:57, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav weasley » 2010-03-15 16:04:26

Flia skrev:Skulle det alltså handla om att bo på Fyris och umgås i den där lokalen? Hur är det med oväsen efter 22?


Lokalen är en fristående byggnad. Tror dock inte att det skulle bli något större oväsen från oss, oavsett.
Senast redigerad av weasley 2011-05-05 0:22:57, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav HGJ » 2010-03-16 10:23:31

Inger skrev:Efter att ha varit där idag så skulle jag INTE rekommendera detta stora, skrälliga och anskrämligt fula 60-talskomplex med noll mysfaktor och mikroskopisk utsikt att få vara ostörda som träffpunkt.

Nu har jag inte varit där på länge, men jag vet i alla fall att stora delar av anläggningen är nyare än från 60-talet. Namnet Fyrishov tillkom vid en stor utbyggnad för ett tjugotal år sedan. Innan dess hette stället Fyrisbadet, och där fanns bara en enda bassäng, den största av de nuvarande, såvitt jag minns. Den bassängen låg under bar himmel en stor del av året. På vintern hade man satt upp något slags stort tält över den.
Senast redigerad av HGJ 2011-05-05 0:22:57, redigerad totalt 1 gång.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5384
Anslöt: 2007-06-02

Inläggav Danne » 2010-03-17 2:49:17

Heliora skrev:
Flia skrev:
Heliora skrev:[quote="Inger"]Men hur trevlig är den? Flottsbro låg ju inbäddat i vacker natur, vid vattnet med utsikt över sjön från restaurangen.


Flottsbro är förvisso vackert, men det blev DYRT. Fyrishov skulle kunna bli billigare.


Nej det tror jag absolut inte.
130 kr extra för det där campingkortet, 250 för del i fyrbäddsstuga, mat på restaurang och kanske del i hyran av konferenslokal.


Du var ju inte ens med på Flottsbro, så hur kan du veta att det inte skulle kunna bli billigare på Fyrishov?

Stugorna på Flottsbro gick på ca 400 kr, och sen kostade maten där 400 kr (!) och inte var den bra heller. På Fyrishov har man möjlighet att välja själv vad man vill äta från valfritt ställe i närheten, finns allt från korvkiosk, macdonalds, asiatisk restaurang och you name it.[/quote]
Stopp och belägg. :!:
Nu ska vi försöka hålla isär begreppen lite, och inte blanda ihop äpplen och päron när vi snackar jämförelse.

Jag gick in på Fyrishov's hemsida och bokade en stuga för 4 personer, det kostade då 895:-.

På Flottsbro finns det 4 bäddarsstugor för mellan 755-990:-, beroende på standard, med den prislista som ligger uppe just nu.

Så är att påstå att det skulle bli billigare i Fyrishov stämmer alltså inte.
Och de "400:- för maten" i Flottsbro förra året inkluderade även lokalhyran, och den personal som faktiskt serverade maten, skötte baren och tog hand om städning & disk efteråt. Dessutom ingick även frukosten dagen efter.
Jag vill inte påstå att det var speciellt dyrt, med tanke på det som faktiskt ingick i priset. Självklart blir det billigare om forummedlemmarna själva står för arbetet, men jag tänker iaf inte agera städtant eller personal vare sig på Flottsbro eller på Fyrishov.

Jag rekommenderar att du/ni kollar upp era uppgifter om BÄGGE alternativen lite bättre, innan ni basunerar ut att ena skulle vara billigare än det andre.
Ni får gärna kontrollera mina uppgifter, jag påstår inte att det ene är billigare än det andre, men jag ställer mig starkt tveksam till att det skulle bli någon större prisskillnad mellan de olika alternativa platserna.


Däremot kan jag säga att jag inte tror det skulle bli speciellt lyckat att splittra upp gänget/träffen, genom att alla ska gå iväg på olika håll och käka.
Jag gissar att det kommer sluta med många smågrupperingar som sprids vind för våg, och själva idén med en stor forumträff skulle försvinna.

Sist kan jag säga att jag är ritktigt trött att höra gnället om matkvaliteten på Flottsbro.
För det första var den inte alls så illa som vissa vill göra gällande, visst den passade kanske inte alla, men dålig var den inte
För det andre så är det en sak jag redan tagit upp med Flottsbro, och kommer alltså naturligtvis att förbättras till detta års upplaga.
Och för det tredje finns det ingen garanti att alla kommer bli MER nöjda med maten på Fyrishov heller, maten är inte direkt bundet till platsen, och det kommmer säkert bli gnäll på maten även där från någon/några.
Glöm inte att det är aspergare som är målgruppen.


PS. Jag har varit borta ett tag, men är nu tillbaka, så nu tänkte jag ta tag i detta igen.
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:22:57, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Heliora » 2010-03-17 12:46:19

Danne skrev:Däremot kan jag säga att jag inte tror det skulle bli speciellt lyckat att splittra upp gänget/träffen, genom att alla ska gå iväg på olika håll och käka.


Om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du sett att det inte var så jag skrev eller menade. Så jag upprepar: förslaget var att var och en BESTÄLLER HEM den mat man vill från den restaurangen man vill ha från. Lika väl som folk som åkte och körde folk i Flottsbro kan väl några stycken åka och hämta maten som beställts.

Danne skrev:Sist kan jag säga att jag är ritktigt trött att höra gnället om matkvaliteten på Flottsbro.
För det första var den inte alls så illa som vissa vill göra gällande


Du gillade visst maten på Flottsbro. Så bra för dig! Men alla andra var inte lika förtjust i den, det måste du respektera.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:22:57, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Danne » 2010-03-17 13:02:27

Heliora skrev:
Danne skrev:Sist kan jag säga att jag är ritktigt trött att höra gnället om matkvaliteten på Flottsbro.
För det första var den inte alls så illa som vissa vill göra gällande


Du gillade visst maten på Flottsbro. Så bra för dig! Men alla andra var inte lika förtjust i den, det måste du respektera.

Hörrudu, lägg ner det där.
Att jag respekterar det visar jag genom att försöka förbättra maten till detta år.
Och jag planerar träffen för att den ska passa dom flesta, inte bara mig själv.
Så vad jag själv tyckte om maten förra året är bara en del i min bedömning, en del gillade maten, andra inte.
Det är varken Dannes träff, eller Helioras träff som ska anordnas, utan ska passa så många som möjligt.

Däremot är det tröttsamt att höra det som ett slags argument för Fyrishovsalternativet.
Vilket du också ser i texten som stod under det du citerade. (Det som du tydligt valde att redigera bort från mitt citat, t.o.m. klippt mitt i en mening.)

Ska det väljas mellan två alternativ överhuvudtaget så tycker jag man ska hålla sig till korrekta fakta, och saker som är relevanta.
Inte påstå att det andra alternativet har "dyrt" boende, när det man själv föreslår är kostar lika mycket.
Inte genom att gnälla på maten förra året, precis som det skulle vara ett argument för att inte välja den platsen iår.
Maten kommer att förbättras oavsett var träffen kommer att hållas.

Så snacka gärna för ert förslag, men om det ska jämföras med andra alternativ så får du hålla dig till fakta, och gärna relevant sådan.
Inte hålla på och racka ner andras förslag med felaktiga uppgifter.
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:22:57, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Flia » 2010-03-17 14:01:41

Personligen har jag i alla fall lagt ner tanken på Fyris (995 kr för fyrbäddsstuga inkl bad var det förresten).

Flottsbro är längre bort, men jag åker hellre dit.
Undrar var de tar för maten utan övernattning förresten.
Senast redigerad av Flia 2011-05-05 0:22:58, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav Lakrits » 2010-03-17 14:06:12

Danne skrev:Så snacka gärna för ert förslag, men om det ska jämföras med andra alternativ så får du hålla dig till fakta, och gärna relevant sådan.
Inte hålla på och racka ner andras förslag med felaktiga uppgifter.

Jag har hört att ägarna till Flottsbro äter barn och utför rituell slakt på hamstrar.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-05 0:22:58, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Heliora » 2010-03-17 15:39:16

Flia skrev:Personligen har jag i alla fall lagt ner tanken på Fyris (995 kr för fyrbäddsstuga inkl bad var det förresten).

Flottsbro är längre bort, men jag åker hellre dit.
Undrar var de tar för maten utan övernattning förresten.


895 kr kostar det utan bad. För 4-5 personer i stugan. Så står det på hemsidan.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:22:58, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Heliora » 2010-03-17 15:50:16

Danne,
Okej, jag minns inte exakt vad stugan kostade i Flottsbro förra året, men jag har för mig att vi fick ge ca 350 kronor var (vilket är dyrare än Fyrishov). Det var utifrån detta jag skrev mitt inlägg förut. Men okej, eftersom jag inte minns till hundra procent exakt hur mycket det var så får jag väl inte säga något om detta.

Du verkar väldigt känslig vad gäller kritik mot Flottsbro.

Och om man nu tycker att Flottsbro hade vissa brister och tycker att ett annat alternativ kan vara bättre så måste man väl ha rätt att säga det?
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:23:04, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Danne » 2010-03-17 18:32:39

Heliora skrev:Du verkar väldigt känslig vad gäller kritik mot Flottsbro.

Och om man nu tycker att Flottsbro hade vissa brister och tycker att ett annat alternativ kan vara bättre så måste man väl ha rätt att säga det?

Det beror på hur den framförs.
Jag gör skillnad på konstruktiv kritik och rent skitsnack.

När jag startade denna underavdelning och planeringsarbetet så var jag väldigt tydlig med att konstatera att målsättningen var att göra saker och ting bättre detta år.
Saker som tillgänglighet och mat var två av de saker som jag specifikt tog upp, och alltså blir jag natuirligtvis lite sur när du antyder att jag inte skulle vara medveten om att alla inte älskade maten.
(Och dessutom när du gör det på ett sådant fult sätt, genom att klippa bort halva meningen från mitt citat, så man får en felaktig bild av vad jag faktiskt sade.)

Och jag gillar inte att man man påverkar opinionen åt något håll, genom att påstå att ene skulle vara bättre än det andre, om det nu inte inte ÄR så.
Som t.ex. boendepriset skulle vara "dyrt" på ena stället och billigare på andre, när det i princip inte är någon prisskillnad.
Då blir det missvisande, och gör att folk sedan röstar på felaktiga grunder.

Samma sak med maten, som jag alltså redan pratat med Flottsbro om, och kommer att förbättra till nästa träff. Detta har jag informerat om.
Då är det fel att använda "dålig mat på Flottsbro" som argument för att man ska välja Fyrishov istället.
Det blir också missvisande, och gör att folk får fel uppfattning sen när det ska väljas plats.
För det finns ingenting som säger att maten skulle bli dålig på Flottsbro detta året, och heller ingenting som säger att Fyrishov skulle få mindre klagomål på den punkten heller för den delen.

Så känslig vill jag inte påstå att jag är.
Men jag ser heller att man argumenterar FÖR sitt eget förslag, och undviker skitsnack om andra förslag, speciellt när det dessutom handlar om saker som inte ens stämmer.
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:23:04, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav KrigarSjäl » 2010-03-17 19:10:37

Tycker också det vore bättre om vi käkar tillsammans istället för att alla ska kuta iväg åt olika håll för att få just sin favoritmat.
Sånt blir otroligt råddigt och tar onödigt mycket energi från själva träffen.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 0:23:04, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Heliora » 2010-03-17 22:04:27

Danne skrev:(Och dessutom när du gör det på ett sådant fult sätt, genom att klippa bort halva meningen från mitt citat, så man får en felaktig bild av vad jag faktiskt sade.)


Så här löd hela meningen, det i fetstil var det jag klippte bort:

För det första var den inte alls så illa som vissa vill göra gällande, visst den passade kanske inte alla, men dålig var den inte


Jag försöker alltid att citera sparsamt för att spara utrymme och jag tyckte att resten av meningen var snarlik den första delen, därför citerade jag bara en liten del. Jag hade ingen som helst tanke att göra något "fult" när jag citerade dig och förstår fortfarande inte vari det fula ligger. Jag beklagar verkligen om du tycker att jag citerat fel, jag visste inte att den andra delen var viktig! :(

Danne skrev:Och jag gillar inte att man man påverkar opinionen åt något håll, genom att påstå att ene skulle vara bättre än det andre, om det nu inte inte ÄR så. Som t.ex. boendepriset skulle vara "dyrt" på ena stället och billigare på andre, när det i princip inte är någon prisskillnad.


Jag har kommit med ett förslag och har inte haft för avsikt att påverka opinionen på något sätt, det skall väl ändå röstas om det hela så småningom. Jag har inte menat heller att Fyrishov absolut blir billigare, utan att det KAN BLI billigare. Särskilt som lokalen weasley erbjöd inte kostade något samt att alla kan välja mat utifrån valfri prisklass.


Danne skrev:Då är det fel att använda "dålig mat på Flottsbro" som argument för att man ska välja Fyrishov istället.


Det hade jag inte som argument heller. Mitt argument var att eftersom så många aspergare har svårt med olika sorters mat och därmed är lite begränsade så kunde det vara en idé att var och en väljer sin egen mat.

Och jag upprepar än en gång: Min idé var inte att alla skulle gå iväg åt olika håll och äta på olika ställen, utan snarare en form av samordning. Att man bestämmer vad man vill äta och varifrån och sen kan några med bil åka och hämta så alla äter tillsammans i lokalen.

Men det var bara ett förslag. Om folk inte gillar förslaget så skippar vi det hela bara. Inga problem!
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:23:04, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Jossan » 2010-03-26 17:22:53

Danne skrev:Självklart blir det billigare om forummedlemmarna själva står för arbetet, men jag tänker iaf inte agera städtant eller personal vare sig på Flottsbro eller på Fyrishov.

Det hör faktiskt till att man städar efter sig när man hyr en lokal. Att städa en tom lokal som tillhör en bostadsrättsförening torde inte vara speciellt svårt och inte heller ta speciellt lång tid. Man skjuter bara bord och stolar och sidan och sveper över golvet, först med sopborste och sedan med svabb. Det kan JAG åta mig att göra själv i sådana fall, om nu alla andra tycker att det låter så jobbigt.

Danne skrev:Däremot kan jag säga att jag inte tror det skulle bli speciellt lyckat att splittra upp gänget/träffen, genom att alla ska gå iväg på olika håll och käka.
Jag gissar att det kommer sluta med många smågrupperingar som sprids vind för våg, och själva idén med en stor forumträff skulle försvinna.

Men vi skulle ju inte äta på olika håll, vi skulle ju köpa maten och ta med tillbaka och sedan äta tillsammans.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-05 0:23:04, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Danne » 2010-03-26 18:14:19

Jossan skrev:Det hör faktiskt till att man städar efter sig när man hyr en lokal.

Det behöver du inte informera mig om.
Min poäng var att man ska vara medveten om vad som faktiskt ingick i förra årets "dyra" 400:-.

Det var alltså inte bara maten som kostade, utan det inkluderade även en massa andra saker som lokaler, och servicepersonal.
Att man sen kan pruta bort sådana saker är väl en sak, men jag vill bara att folk ska ha klart för sig att allting inte är gratis eller kommer fixas av "någon annan".

Man bör ta med sånt i beräkningarna när man planerar detta, så det inte kommer surt tillbaka i efterhand i form av straffavgifter eller gnäll från somliga att "dom minsann fick slava medans andra sket i allt".
För tro mig, det är inte ett speciellt ovanligt scenario.

Jag har heller inget emot att städa och dona, men jag tänker inte rodda hela träffen och sköta allting och städa å feja helt själv heller.
Så om nu sådant ingår i priset på Flottsbro, så är det klart en sak att ta i beaktande när man jämför mellan olika träffalternativ.
Ingenting är gratis, och det som inte kostar i pengar brukar ofta kosta i någons svett.

I princip kan vi dra ut ett tält i en skog och köra överevnadsstuket också.
Då blir det bara resekostnad för deltagarna, men sen när vi sitter där i spöregnet så kanske alla inte blir så nöjda över hur vi planerade forumträffen iallafall. 8)

Jag kommer iaf se vad Flottsbroalternativet har att erbjuda för oss, och om sedan folk vill spara en hundring på att jobba själva med att göra alla nöjda så kommer jag med nöje låta dom göra det, och sedan får vi se vad slutbetyget blir i efterhand.
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:23:04, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Heliora » 2010-03-26 22:04:37

Danne skrev:Man bör ta med sånt i beräkningarna när man planerar detta, så det inte kommer surt tillbaka i efterhand i form av straffavgifter eller gnäll från somliga att "dom minsann fick slava medans andra sket i allt".


Jag skrev faktiskt tidigare i tråden att jag kunde åta mig detta med städningen (ev. tillsammans med andra frivilliga i stan). Så ditt uttalande är ju nästan en misstroendeförklaring mot mig.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:23:04, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Danne » 2010-03-26 22:23:26

Heliora skrev:
Danne skrev:Man bör ta med sånt i beräkningarna när man planerar detta, så det inte kommer surt tillbaka i efterhand i form av straffavgifter eller gnäll från somliga att "dom minsann fick slava medans andra sket i allt".


Jag skrev faktiskt tidigare i tråden att jag kunde åta mig detta med städningen (ev. tillsammans med andra frivilliga i stan). Så ditt uttalande är ju nästan en misstroendeförklaring mot mig.

Knappast, snarare tvärtom. Min omtanke gällde dig med.
Jag vill alltså inte att du heller ska behöva slava medans andra har roligt, och kanske tycka det kändes otacksamt efteråt. Jag gör inte skillnad på dig eller de andra deltagarna.

Annars kan ju ett tips till er som jobbar med Uppsala-alternativet vara matlagning kanske?
Så får ni maten precis som ni/alla vill ha den, och kanske även billigare också.
Vet inte om det är ett bra förslag, det kan bara ni själva avgöra. 8)
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:23:04, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Danne » 2010-04-04 3:44:49

Viktigt meddelande !!

Jag har fått förhinder !!!

Alltså kommer jag inte kunna vara lika behjälplig med att rodda någon forumträff. Jag hade hoppats att de saker som jag blivit överhopad med den senaste tiden skulle betas av och försvinna, men istället har det bara blivit värre.

Så jag lämnar över min "stafettpinne" till någon annan som känner sig manad att fortsätta detta.
Detta tycker jag är ytterst tråkigt, men hoppas att någon med mer tid istället kan träda fram.
Jag kan fortfarande vara med lite i diskussioner och kanske även i både planeringsarbetet och roddandet på själva träffen.
Men jag är inte rätt person att leda arbetet nu, så det är bättre om någon som har större möjligheter att engagera sig i detta kan ta rodret istället.

Jag pratade med Flottsbro i torsdags, och värdshuset där har en ny hemsida där man kan boka och planera lokaler, menyer och arrangemang i färdiga formulär.
Där finns även prisuppgifter, som räknar ut hur mycket det skulle kosta per deltagare, med de olika alternativen.

Flottsbro: http://www.flottsbro.se/

Värdshuset: http://www.swedecatering.se/

Det går också att ringa Peter eller Martin där och fråga mer.


Ytterligare smolk i bägaren: Jag kan för närvarande inte garantera att militärtältet kan närvara på forumträffen heller. Det är inte helt omöjligt, men det beror helt på hur det ser ut längre fram i tiden för min del.

Jag hoppas verkligen att någon annan kan fortsätta detta nu, och att allt kommer lösa sig till det bästa för alla. Fråga om det är något ni undrar över, så ska jag försöka svara. Och jag beklagar verklighet den olägenhet detta kan innebära för övriga.

PS. Jag postar detta i flera trådar, eftersom det berör många i den här forumavdelningen.
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:23:05, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Jossan » 2010-04-12 16:37:07

Om vi är i den där föreningslokalen som Weasley fixar, så räcker det ju med att alla anmäler sig via forumet och sedan så kan man ju göra en lista över de som ska bo i stuga, och fördela så att de bor fyra - fem i varje stuga.
895/4= 223.75 och 895/5=179, eller 995/4= 248.50, os.v. Var och en betalar för sin egen mat, så tror jag det kan bli riktigt bra med en träff på Fyrishov.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-05 0:23:05, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Vindra » 2010-04-22 19:01:39

Hur fungerar de här träffarna? Vad brukar ni göra och får alla komma?
Känner ni varandra sedan tidigare och så...?
Senast redigerad av Vindra 2011-05-05 0:23:05, redigerad totalt 1 gång.
Vindra
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2009-12-05

Inläggav Pemer » 2010-04-22 20:50:47

Just det här är alltså ett helt nytt koncept. Premiären i fjol var på Flottsbro utanför Huddinge, och vi är en del som såg fram emot en ren repris, medan andra mycket hellre vill flytta i stort sett samma koncept till Fyrishov i stället, så att allt har blivit väldigt splittrat på resonemang om varför det ena eller det andra och att inget alternativ har kunnat bli riktigt klart.

Annars var ju en planeringstanke att det bara kunde bli ännu, ännu bättre om man kunde ha varit snabbt ute med att planera för... pja, i min föreställningsvärld då en ren repris. En välorganiserad Flottsbro-träff 2010 som blir ännu bättre än den 2009 tror jag alla gånger skulle bli bättre än vad som helst som blir första försöket på en helt annan ort i stället.

Och SÅ fruktansvärt mycket missnöje vädrades inte med Flottsbro 2009 direkt efter, det var mer när väl förslaget om att testa något helt annat i år i stället hade kastats fram som det plötsligt lät som om åtminstone en del hade vantrivts något fruktansvärt på Flottsbro. Jag läste nyligen om trådarna från direkt efter träffen.

Välkomna är det tänkt att alla som känner sig som forummedlemmar och vill komma ska känna sig. Det var runt 50 pers på Flottsbro i fjol, och bra många av dem hade inte träffat mer än någon eller några andra från forumet sedan förr, eller ingen alls.

Däremot var vi väl en hyfsat stor stockholmskontingent som har rätt bra koll på varandra efter mycket som organiseras här.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:23:05, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Flia » 2010-04-23 1:26:59

Men Pemer:
Eftersom ingen annan tar tag i det här kan du väl bara plats och tid så får vi anmäla oss.
Senast redigerad av Flia 2011-05-05 0:23:05, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav KrigarSjäl » 2010-04-23 1:48:32

Håller med.
Nu får det vara slutdiskuterat och dags att gå till handling. Flottsbro it is.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 0:23:05, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Träffar



Logga in