Förslag: Tramsunderforum!
74 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Förslag: Tramsunderforum!
Jag skulle vilja propagera ett slag och slå ett slag för skapandet av ett nytt underforum som kort och gott (med betoning på gott) skulle kallas Trams. Där skulle det vara tillåtet att vara hur OT man vill, skapa hur många omröstningar/trådar om ingenting och allting man vill (det skulle till och med uppmuntras) etc... och övriga forum skulle kunna modereras hårdare med avseende på detta. Då skulle kanske till och med Aspergerforums alldeles egna buttergubbe bli glad. När jag skriver buttergubbe menar jag alltså Krigarsjäl (om någon mot förmodan inte skulle ha gissat det redan).
Samtidigt skulle jag vilja införa en kvot av tillåtna tramstrådar (under en given period) i andra forum som skapas i syfte att reta buttergubben. När kvoten är uppfylld tillåts inga fler "reta buttergubben"-trådar förrän nästa period.
Samtidigt skulle jag vilja införa en kvot av tillåtna tramstrådar (under en given period) i andra forum som skapas i syfte att reta buttergubben. När kvoten är uppfylld tillåts inga fler "reta buttergubben"-trådar förrän nästa period.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
Utmärkt förslag! Förutsatt du tar på dig moderatorskapet och tar bort alla inlägg av seriös natur, men det har du väl ingenting emot?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Hur är det här tänkt?
Om man vill tramsa och samtidigt ägna sig åt personangrepp, typ elaka tråden, ska det vara tillåtet? Om man vill tramsa men vill slippa personangrepp, ska det vara möjligt?
Om man vill tramsa och samtidigt ägna sig åt personangrepp, typ elaka tråden, ska det vara tillåtet? Om man vill tramsa men vill slippa personangrepp, ska det vara möjligt?
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
Samma regler skulle gälla i tramsforumet som i överforumet (om det läggs under Nya Fri Diskussion gäller samma regler som där och om det läggs under Övrigt gäller samma regler som där).
Med nöje
Buttergubben skrev:tar bort alla inlägg av seriös natur
Med nöje
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
Då kanske det behövs två tramsforum, ett under NFD och ett under "Övriga ämnen"? Och kanske ytterligare ett under Träffar för sådana här trådar?underjord skrev:Samma regler skulle gälla i tramsforumet som i överforumet (om det läggs under Nya Fri Diskussion gäller samma regler som där och om det läggs under Övrigt gäller samma regler som där).
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
underjord skrev:rdos skrev:Smart tänkt. På det viset skulle vi nästan få ett fullständigt tyst forum
Eftersom alla skulle posta i Tramsforumet? Det tvivlar jag på.
Nej, för att forumet vimlar av trams
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
Why, let's show some care for our friendship, right? We're just speaking different languages here. Let me untangle: antediluvian dotards don't need humour to behave like old trams - squeak and stumble and sparkle blue flashes from their trolley poles.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
Inte olika språk, men seriösa ämnen är ju på god väg att bli förbjudna medan trams- och kallpratstrådarna tar över. Fler som kan se parallellerna med Empowerment?
"Jo, det är verkligen vackert väder idag".
"Jo, det är verkligen vackert väder idag".
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
Jag måste erkänna att jag själv är aningen less på det som här klassas som trams.
Mest förvånad blir jag väl när jag inser att KrigarSjäl inte är oskyldig i det hela.
Ett underforum för trams skulle vara trevligt, eftersom jag inte vill ha bort det helt. Många här tycks ju finna ett humoristiskt värde i dessa trådar och vem är jag att förbjuda folk från att ha roligt?
Mest förvånad blir jag väl när jag inser att KrigarSjäl inte är oskyldig i det hela.
Ett underforum för trams skulle vara trevligt, eftersom jag inte vill ha bort det helt. Många här tycks ju finna ett humoristiskt värde i dessa trådar och vem är jag att förbjuda folk från att ha roligt?
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
Samtidigt som jag inte ser något värde i att diskutera "trams" så vore det nog ändå en klok idé att ha ett subforum för just trams så att det kan hållas avskilt från annat istället för att vi har allsköns idioti som ränner runt fritt.
Senast redigerad av Brillmongot 2011-05-04 14:13:32, redigerad totalt 1 gång.
- Brillmongot
- Anslöt: 2008-05-26
Allvarligt talat: vi har haft den här diskussionen. Orkar tyvärr inte leta trådar för nytillkomna. Den här har inte tillfört något nytt hittills (allvarligt talat alltså - vilket jag undrar om Underjord gjorde...) - det står tvärtom tänkvärdare saker i flera av de gamla.
[edit] Jo, jag länkar till en av de tidigare trådarna. Andra har andra vinklingar, för den som vill fördjupa sig.
[edit] Jo, jag länkar till en av de tidigare trådarna. Andra har andra vinklingar, för den som vill fördjupa sig.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
Jo, jag instämmer Zombie.
Men den här gången är det inte tal om att strypa tramset, utan att helt enkelt flytta det till ett underforum. Det borde ju göra alla parter nöjda. Eller?
Men den här gången är det inte tal om att strypa tramset, utan att helt enkelt flytta det till ett underforum. Det borde ju göra alla parter nöjda. Eller?
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
Förslaget om ett särskilt tramsunderforum är ett försök till kompromiss från min sida och menat på fullt allvar.
Förslaget om en "reta buttergubben"-kvot är hälften skämt, hälften allvar.
Förslaget om en "reta buttergubben"-kvot är hälften skämt, hälften allvar.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
Föreslår:
A) Ett tramsforum
B) Med 5 (fem) tramsunderforum
C) Det första skall vara för vanligt trams
D) Det andra skall vara för OT-trams
E) Det tredje skall vara för seriöst trams
F) Det fjärde skall vara för oseriöst trams
G) Det femte skall vara för humortrams
H) Reglerna för Aspergerforum skall ändras så att om man postar felsorts trams i rätt tramsunderforum skall detta rendera en varning. Upprepade förseelser mot denna regel skall leda till omedelbar och mycket, mycket långvarig banning.
I) Särskild moderator för trams forum och alla tramsunderforum. Lämpligt jobb för underjord.
J) Särskild registrering är naturligtvis nödvändigt.
K) Tramsande i andra delar och hörn och vrår skall leda till omedelbar varning, fortsatt tramsande bör rimligen leda till mycket långvarig banning med straffrarbete, tex postande på Attentions Forum eller dylikt. (Med föreskrifter om minimi mängd poster, tex 17 poster per dygn. Räknat från 06.00 till 06.00. Särskild kontrollant bör tillsättas för detta. Föreslår underjord.)
A) Ett tramsforum
B) Med 5 (fem) tramsunderforum
C) Det första skall vara för vanligt trams
D) Det andra skall vara för OT-trams
E) Det tredje skall vara för seriöst trams
F) Det fjärde skall vara för oseriöst trams
G) Det femte skall vara för humortrams
H) Reglerna för Aspergerforum skall ändras så att om man postar felsorts trams i rätt tramsunderforum skall detta rendera en varning. Upprepade förseelser mot denna regel skall leda till omedelbar och mycket, mycket långvarig banning.
I) Särskild moderator för trams forum och alla tramsunderforum. Lämpligt jobb för underjord.
J) Särskild registrering är naturligtvis nödvändigt.
K) Tramsande i andra delar och hörn och vrår skall leda till omedelbar varning, fortsatt tramsande bör rimligen leda till mycket långvarig banning med straffrarbete, tex postande på Attentions Forum eller dylikt. (Med föreskrifter om minimi mängd poster, tex 17 poster per dygn. Räknat från 06.00 till 06.00. Särskild kontrollant bör tillsättas för detta. Föreslår underjord.)
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh skrev:K) Tramsande i andra delar och hörn och vrår skall leda till omedelbar varning, fortsatt tramsande bör rimligen leda till mycket långvarig banning med straffrarbete, tex postande på Attentions Forum eller dylikt.
Ja, det är fan straffarbete i ordets rätta bemärkelse...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Japp. Jag har själv föreslagit detta tidigare i förbifarten. Ett underforum räcker. Om någon postar oseriösa trådar i vanliga NFD så flyttas de till Trams. Om någon postar seriösa inlägg i Trams så är det fritt fram för alla att tramsa på, och förhoppningsvis lär sig postaren att posta rätt däranefter.
Senast redigerad av nitro2k01 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
Eftersom du har ändrat uppfattning på den punkten upprepar jag min fråga från den här tråden:underjord skrev:Ett (1) underforum räcker gott och väl.
Mats skrev:Hur är det här tänkt?
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
nitro2k01 skrev:Japp. Jag har själv föreslagit detta tidigare i förbifarten. Ett underforum räcker. Om någon postar oseriösa trådar i vanliga NFD så flyttas de till Trams. Om någon postar seriösa inlägg i Trams så är det fritt fram för alla att tramsa på, och förhoppningsvis lär sig postaren att posta rätt däranefter.
Då är min enkla fråga - som moderator här - vem har ni tänkt skall avgöra vad som är trams? Hur skall detta tramsunderforum modereras? Som övriga avdelningar eller som NFD (där inte alla vill/får skriva)?
Tänker ni er att vi skall sitta och övervaka vad som är tillräckligt seriöst för att få vara kvar i resp underforum? Hur göra med enskilda tramsiga inlägg i för övrigt seriösa debatter? I dag modereras NFD nästan inte alls.
En del trådar resp inlägg är i mina ögon uppenbart och oomtvistligen trams och avsedda att vara det. En del trams är i mina ögon begåvat, initierat och på en oerhört hög intellektuell nivå. En del trams är bara plumpt och fördomsfullt, alternativ rena dumheter. Men detta är mina ögon och min uppfattning. Vems uppfattning om vad som är trams anser ni skall gälla?
Alltså - svara på följande:
- vem skall avgöra vad som är trams och hur ska det avgöras?
- från vilka forumavdelningar skall trådar flyttas och vart?
- vilken grad av moderering skall ett tramsunderforum ha?
- hur ska enskilda tramsiga inlägg i för övrigt seriösa trådar behandlas?
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
Svaret på på frågan "Vem?" är givetvis underjord.
För övrigt tänker Titti helt bakvänt. Lösningen är naturligt vis att släppa tramset fritt. Eller är det nån som inte gillar frihet? Genom ett myller av underforum!
För de inskränkta och tråkiga (tramshatarna) kan vi införa särskilda reservat.
Ungefär som det finna inhägnade, skyddade områden för nakenbadare. Eller reservaten för andra underkuvade folkspillror, amerikanska indianer tex.
För övrigt tänker Titti helt bakvänt. Lösningen är naturligt vis att släppa tramset fritt. Eller är det nån som inte gillar frihet? Genom ett myller av underforum!
För de inskränkta och tråkiga (tramshatarna) kan vi införa särskilda reservat.
Ungefär som det finna inhägnade, skyddade områden för nakenbadare. Eller reservaten för andra underkuvade folkspillror, amerikanska indianer tex.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 14:13:35, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter