Förening för Aspergare II
99 inlägg
• Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Som jag skrev i referat-tråden under Träffar:
Det var en otroligt lyckad tillställning och jag fick hälsa på massor av spännande personer och ändå utgjorde dessa inte ens hälften av de som var där!
Tack ska ni ha alla, för att ni är lika trevliga IRL som på InTJArNjÄt!
Det var en otroligt lyckad tillställning och jag fick hälsa på massor av spännande personer och ändå utgjorde dessa inte ens hälften av de som var där!
Tack ska ni ha alla, för att ni är lika trevliga IRL som på InTJArNjÄt!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:53:03, redigerad totalt 1 gång.
Ett tecken på att vi hade väldigt trevligt torde vara hur svårt vi hade att åka hem trots att mötet var slut. Det var väl inte många som troppade av före nio i alla fall, och de sista av oss (som inte skulle övernatta) kom inte iväg förrän bortåt elvasnåret på kvällen.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:53:03, redigerad totalt 1 gång.
Ja, det var fantastiskt trevligt och lyckat på alla sätt och vis... så otroligt mycket intryck att smälta, bara... Jättekul med alla nya från forumet jag träffade för första gången - Aspkvinna, Alfapetsmamma, Kvasir, Brillmongot och Ganesh - och förstås alla man nu lärt känna mer och mer under ett och ett halvt års tid... respektive sedan snart 20 år (Matte)...
Vi som var där och var med och startade OA: Alfapetsmamma, Alien, Aspkvinna, Brillmongot, Ganesh, Inger, Kristofer, Kvasir, Lilla Gumman, Lnovgo, Mats, Matte, Mitzerl, Milyc, Pemer, Rdos, VaiSing och Zombie. Dessutom weasley och Alfapetsmammas kompis Erik, som var med på träffen mer som träff betraktat men inte medverkade vid själva mötet. VaiSings söta vovvar Daima och Ådi ska inte heller förglömmas!!
Vi som var där och var med och startade OA: Alfapetsmamma, Alien, Aspkvinna, Brillmongot, Ganesh, Inger, Kristofer, Kvasir, Lilla Gumman, Lnovgo, Mats, Matte, Mitzerl, Milyc, Pemer, Rdos, VaiSing och Zombie. Dessutom weasley och Alfapetsmammas kompis Erik, som var med på träffen mer som träff betraktat men inte medverkade vid själva mötet. VaiSings söta vovvar Daima och Ådi ska inte heller förglömmas!!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:53:03, redigerad totalt 1 gång.
Jepp, här jobbar ordföranden för fullt. Ett mail är på gång till maillistan om en detalj till alla registreringsansökningar...
Ska kalla till årsmöte 2008 i OA Sthlm också, undrar just om man ska ta det redan vid nästa träff 30 augusti eller lite senare... Kanske en idé att ta det separat också. En historisk liten knorr kunde ju vara att boka det inre egna rummet vi satt i på Ming Palace och ta det där!
Ska kalla till årsmöte 2008 i OA Sthlm också, undrar just om man ska ta det redan vid nästa träff 30 augusti eller lite senare... Kanske en idé att ta det separat också. En historisk liten knorr kunde ju vara att boka det inre egna rummet vi satt i på Ming Palace och ta det där!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:53:03, redigerad totalt 1 gång.
Nu kanske jag låter tråkig? Jag tror det är bättre att ha mötet i lokal utan mat eller dylikt, som vi hade det på det konstituerande mötet hos Inger var ett bra lokalupplägg bortsett från väderproblematiken. Risken är att mötet inte blir så seriöst som kan behövas om vi tar det samtidigt som vi äter/fikar. I anknyting till mötet eller vid annat tillfälle kan vi äta på restaurang.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
Det ligger nog mycket i det, och det slår mig att det är bättre i vilket fall med möte en lördag, så alla i styrelsen har möjlighet att komma...
Är nog en bra idé att ta en kommande tullingeträff, och gärna nere i lokalen snarare än hos mig.
Är nog en bra idé att ta en kommande tullingeträff, och gärna nere i lokalen snarare än hos mig.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
Jag vill också tacka Inger som hade fullt upp med att serva oss. Likaså Pemer och alla andra som engagerade sig i OA (mer än jag). Jättekul att se så många irl och rent av prata med flera. Och två små hundar fanns det också att gulla med ibland.
Och tack till Mats som genom sitt skjutsande såg till att några av oss öht kom iväg!
Jag sov dåligt natten före (det gör jag alltid när jag ska åka nånstans) men så mycket bättre natten efter. 12 timmars umgänge är visserligen givande men också tröttande.
Och tack till Mats som genom sitt skjutsande såg till att några av oss öht kom iväg!
Jag sov dåligt natten före (det gör jag alltid när jag ska åka nånstans) men så mycket bättre natten efter. 12 timmars umgänge är visserligen givande men också tröttande.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
Jag tyckte det var jättetrevligt att träffa er alla och kul att så många kunde komma.
Särskilt kul att få träffa OAs grundare. Väldigt fin och intelligent person som verkligen borde ha en eloge för att ha lyckats med det omöjliga; 1. att få Aspergare att organisera sig på ett seriöst sätt, utan att det urartar i tjafs och 2. att hitta bra kompromisser som båda parter i en meningsskiljaktighet kan enas om, utan att för den skull svika några ursprungliga ideal. Ganska unikt att ha en så klar vision som Milyc uppenbarligen haft och ändå vara lyhörd för andas åsikter och öppen för förslag.
Särskilt kul att få träffa OAs grundare. Väldigt fin och intelligent person som verkligen borde ha en eloge för att ha lyckats med det omöjliga; 1. att få Aspergare att organisera sig på ett seriöst sätt, utan att det urartar i tjafs och 2. att hitta bra kompromisser som båda parter i en meningsskiljaktighet kan enas om, utan att för den skull svika några ursprungliga ideal. Ganska unikt att ha en så klar vision som Milyc uppenbarligen haft och ändå vara lyhörd för andas åsikter och öppen för förslag.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
Tack så mycket Inger, och tack också för din fantastiska gästfrihet!
Krigarsjäl, nu har jag börjat ändra txterna på www.aspergare.org
Att helt ta bort dommänen autister.org är lite krångligare så det tar ja itu med imogon.
Krigarsjäl, nu har jag börjat ändra txterna på www.aspergare.org
Att helt ta bort dommänen autister.org är lite krångligare så det tar ja itu med imogon.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
Kanon, då ska vi koordinera attackerna lite då... jag har aspergare-domänerna som parkerade domäner i mitt konto hos "mitt" webhotell, och har bara lagt in "redirects" till www.autister.org, men vi får se till att peka dem till OA-kontot hos... ja, vilket webhotell det nu ligger på, det har jag inte en aning om vilket det är, slår det mig...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
Neuropsykiatriska domäner har blivit lite av ett specialintresse, va?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
...eller domänvärken?
För övrigt kan jag bara gratulera till "på banan"-varandet. En oberoende organisation som denna startad av aspergare för aspergare har potential att växa till en stark och positiv kraft och förebild (utan någon "klappa på huvudet"-attityd som lätt uppkommer hos de redan nämnda ofta godhjärtade, men felinformerade tanter av alla kön och åldrar).
Kärnan bestående av aspergare är vad jag har gillat hos Empowerment och med OA:s oberoende (från RFA) tror jag mig tycka att det bara kan bli bättre och bättre. Kanske kan ni till och med lyckas aktivera sådana "passiva aktivister" som jag själv
Gratulerar än en gång!
För övrigt kan jag bara gratulera till "på banan"-varandet. En oberoende organisation som denna startad av aspergare för aspergare har potential att växa till en stark och positiv kraft och förebild (utan någon "klappa på huvudet"-attityd som lätt uppkommer hos de redan nämnda ofta godhjärtade, men felinformerade tanter av alla kön och åldrar).
Kärnan bestående av aspergare är vad jag har gillat hos Empowerment och med OA:s oberoende (från RFA) tror jag mig tycka att det bara kan bli bättre och bättre. Kanske kan ni till och med lyckas aktivera sådana "passiva aktivister" som jag själv
Gratulerar än en gång!
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
Cred angående tanterna bör utgå till KrigarSjäl som ursprunglig myntare av begreppet.
Tack. Det kommer nog så småningom. Jag kan vara lite (mycket) trögstartad ibland (ofta (alltid)).
Du är välkommen när du vill!
Tack. Det kommer nog så småningom. Jag kan vara lite (mycket) trögstartad ibland (ofta (alltid)).
Inger skrev:underjord skrev:Kanske kan ni till och med lyckas aktivera sådana "passiva aktivister" som jag själv
Passiv aktivist = passivist?
Jag var inne på det, men valde till slut ändå att behålla det som två ord. Jag tyckte att "passivist" alltför mycket betonade det passiva inslaget.
Pemer skrev:Kanon, då ska vi koordinera attackerna lite då... jag har aspergare-domänerna som parkerade domäner i mitt konto hos "mitt" webhotell, och har bara lagt in "redirects" till www.autister.org, men vi får se till att peka dem till OA-kontot hos... ja, vilket webhotell det nu ligger på, det har jag inte en aning om vilket det är, slår det mig...
Webbhotellet heter web10. Vilka uppgifter behöver jag för att komma åt dommänen www.aspergare.org ? Eller du för att kunna ombesörja saken från ditt håll för den delen?
Dessutom har vi ju våra e-postaddresser kopplade till autister.org
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 14:53:06, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor