Folk på forumet verkar inte Aspergiga.

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Neurofunk » 2013-12-13 13:53:48

Vad jag förstår det som så finns det AS:are som inte är så sociala, likväl att det finns de som är det, och forumet kan ju knappast representera alla AS:are, för alla AS:are har inte konto här. Jag själv tycker det är jätteobehagligt att vara här, jag vill just nu syssla med ett av mina intressen men har för ont i ögonen för det, och jag blev över huvud taget medlem här för att försöka inse att jag inte är ensam om mina vardagliga svårigheter då jag väldigt länge haft ett tomt hål i mig själv som jag nu velat fylla med bekräftelse på att jag inte är ensam om att vara såhär. Och nu när jag varit medlem ett par dagar så vet jag inte om jag kommer tillbaka. Jag har ju fått min bekräftelse och känner mig gladare som person. Så jag försvinner nog strax tillbaka in i det fördolda igen där jag trivs bäst.
Neurofunk

Anslöt: 2013-12-09

Inläggav Chrilleb » 2013-12-13 14:00:36

Hej ! Det är väl det att Asperger syndrom innehåller ett så brett spektrum av personer, som en del är sociala , andra är inte d. Gällande chatten så väljer en del att chatta där, andra inte. Jag skulle hoppas att fler chattar, för det tycker jag om :)

Hoppas det kommer lösa sig för dig KNSNNTR.

Mvh
Christer
Chrilleb

Anslöt: 2008-11-14

Inläggav Intressant » 2013-12-13 14:12:08

dasunbedingte skrev:
Intressant skrev:Jag är 95% säker på att mitt ex hänger här tex, såg hennes sorg när jag nämnde AS, hon vart lixom, NEEEJ varför sa du inte det tidigare, det hade ju fungerat då. Förövrigt hon som tipsade om sidan.

Hej på dig, du vet nog vem jag är ;)

Hej. :*

Nog märks aspiga drag på den här sidan. ;)

Jag tror att hon är en form av rovdjur, hon siktar in sig på AS. Hon nämnde sitt ex som hon misstänkte ha det, berättade om honom som om det vore igår. Det var så jag menade :)
Intressant

Anslöt: 2013-10-11

Inläggav ninegirl » 2013-12-13 14:32:23

Hm. Det som jag finner intressant är att hälften härinne inte tycks förstå att man bara buntat ihop ett gäng "udda människor" och märkt allesammans med en varsin "AS-etikett", trots att ingen är den andra riktigt lik ... Mer än att vi alla sticker ut från samhällsnormen.
ninegirl

Anslöt: 2010-10-14

Inläggav Intressant » 2013-12-13 14:42:15

ninegirl skrev:Hm. Det som jag finner intressant är att hälften härinne inte tycks förstå att man bara buntat ihop ett gäng "udda människor" och märkt allesammans med en varsin "AS-etikett", trots att ingen är den andra riktigt lik ... Mer än att vi alla sticker ut från samhällsnormen.

Jag tror att folk förstår vad du menar, men för att förklara, lägger ord på olika sätt. Det är väl lite det vi diskuterar här, om en del ev kanske har AS av misstag. Jag ser mig inte som udda, även om jag förstår att folk uppfattar mig så. Jag bryr mig heller inte om vad folk anser mig ha eller inte. JAg försöker inte passa in här, lika lite som jag kan känna att jag passar in med någon. Så lite förstår jag TS, tanke.

Jag tror att jag försöker på ett sätt hitta min kind, men det är mer än bara AS, som jag spelar in här. Det är nog väldigt svårt att hitta den som delar min bild av världen fullt ut. Dock förstår jag att denna sida har båda idioter och härliga människor, men allt efter min egen bild av hur jag ser världen.

Jag är nyvaken, så förlåt mitt snäva tänk atm.
Intressant

Anslöt: 2013-10-11

Inläggav kuj kuj » 2013-12-13 20:37:35

jag har svårt att få vänner irl och på nätet med.
så jag är nog rät aspig av mig tror jag.
kuj kuj

Anslöt: 2012-02-07

Inläggav Toblerone » 2013-12-14 0:37:04

colaflaska skrev:
Kevlarsoul skrev:Vet ju inte hur det är med andra men jag kan känna att jag har en lite annan personlighet på nätet än vad jag har irl, är lättare att begränsa sig själv på nätet.

Samma här. Speciellt på forum är jag inte alls samma person som IRL. Tack och lov för det.

TS, du verkar tro att man måste leva ett loner-life och vara insnöad på jupiters månar för att få diagnosen. Många med asperger lär sig att anpassa sig till världen som den är idag, de kompenserar för de "fel och brister" de eventuellt har. Det är mycket därför många med AS är utbrända och deprimerade, man orkar egentligen inte.

Du säger något där! Jag är själv på väg dit. Det är bra att man får lite tankeställare ibland. Kanske har jag för höga förväntningar på mig själv ibland? :roll:
Toblerone

Anslöt: 2010-11-19

Inläggav antonius » 2013-12-14 0:48:12

Att ständigt och jämnt kompensera tar ut sin rätt, man kan klarar det hyffsat när man är relativt ung och så, men med stigande ålder blir det svårare och många förderar att dra sig undan, är själv inte den mest sociala numer :-)063
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav elle » 2013-12-14 8:43:17

colaflaska skrev: Många med asperger lär sig att anpassa sig till världen som den är idag, de kompenserar för de "fel och brister" de eventuellt har. Det är mycket därför många med AS är utbrända och deprimerade, man orkar egentligen inte.

+ 1.
elle

Anslöt: 2011-01-09

Inläggav gadas » 2013-12-14 13:54:30

Toblerone skrev:
colaflaska skrev:
Kevlarsoul skrev:Vet ju inte hur det är med andra men jag kan känna att jag har en lite annan personlighet på nätet än vad jag har irl, är lättare att begränsa sig själv på nätet.

Samma här. Speciellt på forum är jag inte alls samma person som IRL. Tack och lov för det.

TS, du verkar tro att man måste leva ett loner-life och vara insnöad på jupiters månar för att få diagnosen. Många med asperger lär sig att anpassa sig till världen som den är idag, de kompenserar för de "fel och brister" de eventuellt har. Det är mycket därför många med AS är utbrända och deprimerade, man orkar egentligen inte.

Du säger något där! Jag är själv på väg dit. Det är bra att man får lite tankeställare ibland. Kanske har jag för höga förväntningar på mig själv ibland? :roll:

Ja! Märkligt nog har jag nog hittills inte kopplat depression till just ansträngningarna att verka normal, trots att jag sedan länge begripit att depression helt enkelt är hjärnans sätt att tvinga till sig vila.
gadas

Anslöt: 2012-10-21

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in