Flörta - Vad är det egentligen? Hur gör man?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav earlydayminer » 2009-03-02 22:28:00

Det är jag som hatar det ordet. Gumman <- Se så fult det är, att säga det är som att sparka sig själv på pungen.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav zeidon » 2009-03-02 22:33:34

earlydayminer skrev:Det är jag som hatar det ordet. Gumman <- Se så fult det är, att säga det är som att sparka sig själv på pungen.

AJ! Där kände jag sympati med uttrycket "sparka sig själv på pungen."

Jo jag använder "gumman" i mina smått galna samtal ibland. På skoj då hehe. Jag är så löjlig för det "botar" min nedstämdhet.

Clownen Zeidon
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
zeidon

Anslöt: 2008-12-05

Inläggav tahlia » 2009-03-02 22:46:28

nallen skrev:Jag vill påstå att flirta är att på ett fördolt sätt (så att det inte kan bevisas efteråt) utlova saker man inte (nödvändigvis) tänkt hålla. Bedrägeri borde det kallas.

Hahahaha

Ska vi gifta oss? ;)
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav zeidon » 2009-03-02 22:55:34

earlydayminer skrev:Oughf. Fy fan. "Gumman". :P

Jag har märkt du har en hel del kvaliteter som kvinnor verkligen drömmer om. Du verkar ha lite av en poet i dej bland annat.

Så du borde flörta på i HÖGSTA tempot.
Ser en del "Asperger Casanova" i dej.
"- Go get em man!"

Min tjej har lärt upp mig vad kvinnor vill ha under 11 år. Eller jag har använt henne som försöks-kanin och tagit reda på det.
Skriva kärleksdikter är oftast uppskattat. Speciellt om man kan dikta ihop saker direkt i farten.
zeidon

Inläggav Aspkvinna » 2009-03-02 23:23:23

tahlia skrev:
nallen skrev:Jag vill påstå att flirta är att på ett fördolt sätt (så att det inte kan bevisas efteråt) utlova saker man inte (nödvändigvis) tänkt hålla. Bedrägeri borde det kallas.

Hahahaha

Ska vi gifta oss? ;)

Nallen, rakare svar, eller fråga blir det ju här, lär du aldrig få!

Slå till!
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna

Anslöt: 2008-04-24

Inläggav MsTibbs » 2009-03-03 0:28:33

Flörta behöver inte vara plattityder som "blinka med ögonen", det kan vara att le, lägga huvudet på sne, hastiga korta ögonkontakter, att "råka" nudda någon, att ge komplimanger, fnittra, puta med läpparna (även bara antydan). Ju subtilare desto bättre, bästa är om man lyckas göra detta utan att omgivningen något märker, det är mest magiskt då, fjärilar i magen, varm i kroppen, rosa bubbelfluff av lycka inuti. :)
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav zeidon » 2009-03-03 0:48:05

Du verkar veta vad du pratar om där. Mycket "flörterier" överallt visst.

Kanske inte ska bli förbannad om en kvinna nuddar mig mjukt mer. Brukar tro hon muckar gräl. Hänt några gånger... i livet.

Man kan ju tolka det mer positivt då. Inte att man ska ta fram värjan och börja fäktas.

-------------------------------------------------------

En situation som jag varit med om 1000-tals gånger:
Vet nån nåt?

Tjejer som börjar "slänga med håret". Medan man har ögonkontakt med dom. De liksom börjar smeka sitt hår samtidigt. Eller gör en hästsvan och ibland tittar på en.
Ibland slänger dom mer och mer med håret så man undrar om dom försöker SKAKA av peruken eller nåt.

Det måste ju vara "flörta" det med då?

Hittills har jag lagt ihop det med "bekräftelse". Jag har läst av nåt "skumt" ifrån en kvinna. Typ då tänker jag jaha... nu vill hon jag ska TITTA på henne så hon känner sig vacker... på sistone har jag dock börjat byta det sättet.
Jag tittar STARKT bort när jag passerar en kvinna som vill ha "uppmärksamhet". Som en liten "elakhet" då...
zeidon

Inläggav nallen » 2009-03-03 0:50:53

tahlia skrev:Ska vi gifta oss? ;)

Tack, men nej tack, jag har fått intrycket att det inte skulle fungera så värst bra.

EDIT: Tyvärr
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav zeidon » 2009-03-03 0:54:27

Jaha... här skapar man värsta stämningen. Och sen bara "Nej tack".
Jag hade hoppats på ett ANTAL giftermål inne i tråden...
zeidon

Inläggav MsTibbs » 2009-03-03 1:14:03

zeidon skrev:Tjejer som börjar "slänga med håret". Medan man har ögonkontakt med dom. De liksom börjar smeka sitt hår samtidigt. Eller gör en hästsvan och ibland tittar på en.
Ibland slänger dom mer och mer med håret så man undrar om dom försöker SKAKA av peruken eller nåt.

Det kan men måste inte. Jag sätter upp håret på nytt flera ggr per dag utan syfte att flörta, titta på folk gör jag om jag råkar tala med dem oftast, eller om jag ser mig omkring rent allmänt. Men i princip har du rätt ja. Hårfin skillnad. :)
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav DIProgan » 2009-03-03 1:34:30

Att ordna med sitt utséende är ett vanligt tecken på att personen känner att det är viktigt hur den ser ut jämtemot den som pratas med - att den andre har värde - men det kan givetvis vara oberoende också. Frågor att ställa sig är i så fall huruvida personen verkar avslappnad och om han/hon har fokus på dig. På det stora hela är det antagligen bäst att i de flesta fall lita på magkänslan och på så sätt lära sig genom att utsätta sig för situationer om och om igen istället för att få en kall beräknande känsla över sitt eget betéende vilket inte alltid är speciellt kul att handskas med.
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Inläggav Alien » 2009-03-03 1:43:33

zeidon skrev:En situation som jag varit med om 1000-tals gånger:
Vet nån nåt?

Tjejer som börjar "slänga med håret". Medan man har ögonkontakt med dom. De liksom börjar smeka sitt hår samtidigt. Eller gör en hästsvan och ibland tittar på en.

Hittills har jag lagt ihop det med "bekräftelse". Jag har läst av nåt "skumt" ifrån en kvinna. Typ då tänker jag jaha... nu vill hon jag ska TITTA på henne så hon känner sig vacker... på sistone har jag dock börjat byta det sättet.
Jag tittar STARKT bort när jag passerar en kvinna som vill ha "uppmärksamhet". Som en liten "elakhet" då...

Brukar det inte kallas "preening"? Förekommer i djurriket också. Det kan vara flört, men det kan också vara omedvetet att honan kråmar sig för hannen (och det är väl ändå bättre). :lol:
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav zeidon » 2009-03-03 1:48:55

Synd man inte fick veta man var autistisk lite tidigare (2/2 2009).

Har ju missat hur mycket "flört" som helst... trott jag var helgalen och att alla bara jävlades med mig. "nollställd".

Jaja jag lär mig saker blixtsnabbt.
zeidon

Inläggav sugrövmanövern » 2009-03-03 2:32:33

zeidon skrev:
sugrövmanövern skrev:Jag tror att jag har flörtat omedvetet ganska många gånger genom att vara socialt efterbliven. Jag har tex inte förstått att man erbjuder fitta om man pratar enskilt med en kille på en fest och så där.

En gång blev jag misshandlad av en snubbe. För det var så att jag var på en privat fest, och de andra hade somnat, bara han och jag var vakna. Vi fortsatte festa. Han blev rasande när han inte fick kyssa mig, så då försökte han slå och sparka ihjäl mig och skrek åt mig att jag var ett luder. Jag var helt blå över hela kroppen när jag for hem, och en tand var trasig, jeansen hängde i slamsor. Ja jävlar, det är inte lätt att vara ett socialt ufo.

Har förstått i efterhand att han trodde ju att jag var intresserad av honom eftersom jag stannade kvar på festen ensam med honom.

Njaeee. Han var ett socialt UFO, inte du.
Ja han var också ett ufo, alltså han hade ramlat och slagit i huvudet en gång och blivit hjärnskadad fick jag veta senare. Han fick egentligen ej dricka alkohol pga aggressionsproblematik. Men vad fan, det visste ju inte jag, kände honom inte.

Man erbjuder ingenting för att man pratar med någon.
Vad heter han då?
Nej så trodde jag också då när jag var 21 år gammal. Han är död :twisted: . Och nej, det var inte jag, liemannen hann före :twisted: . Funderar på att bajsa på hans grav dock, om jag hittar den. Undrar vad straffet skulle bli för det?

Du verkar inte vara så mycket socialt UFO som du försöker hävda.
Det var ju värre när jag var yngre. Men jag hamnar lätt i konstiga situationer.

Mest handlar det om att jag reagerar långsamt och inte hinner läsa av en person förrän i efterhand, när jag analyserar och bearbetar intrycken. Då kan skadan redan vara skedd, tex att någon uppfattat mig som kåt när jag bara försökt att vara trevlig.

Ungefär de mekanismer som icke fungerar tillräckligt snabbt när man vill ha bort dörrförsäljare. Plötsligt finner man sig ha stått i tio ofrivilliga minuter och försökt få bort försäljaren, medans denna lyckats luska ut allt om en, inklusive vilka psyksjukdomar man lider av. Bara för att man inte vill vara otrevlig.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav zeidon » 2009-03-03 2:46:29

sugrövmanövern skrev:Ja han var också ett ufo, alltså han hade ramlat och slagit i huvudet en gång och blivit hjärnskadad fick jag veta senare. Han fick egentligen ej dricka alkohol pga aggressionsproblematik. Men vad fan, det visste ju inte jag, kände honom inte.

Skumt att bli aggressiv om man inte får "kärlek". Är det inte närmare till hands att bara bli nedstämd... ?

sugrövmanövern skrev:Nej så trodde jag också då när jag var 21 år gammal. Han är död :twisted: . Och nej, det var inte jag, liemannen hann före :twisted: . Funderar på att bajsa på hans grav dock, om jag hittar den. Undrar vad straffet skulle bli för det?

Jag säljer liemannen i LEGO på www.tradera.se ibland. Gillar honom.
Hehe!

Bajsa på graven. Det kan bli en kall nordanvind på stjärten då. Förfrysning. Kanske bättre att ta med en påse med redan förberett innehåll. Ungefär som i kock-programmen. De liksom har redan "färdigställt" ingridienserna.
Förfrysning av lilla stjärten är i alla fall inget att ha.

Ville ha hans namn innan men det behövs inte.

sugrövmanövern skrev:Mest handlar det om att jag reagerar långsamt och inte hinner läsa av en person förrän i efterhand, när jag analyserar och bearbetar intrycken. Då kan skadan redan vara skedd, tex att någon uppfattat mig som kåt när jag bara försökt att vara trevlig.

Vet vad du menar. Jag djupanalyserar ALL social interkation "efteråt".
Att en man uppfattar dej som kåt är nog hans önsketänkande (många mäns). Det är inte ditt fel att folk vill ligga med dej. Att du är sexuellt attraktiv kan nog vara jobbigt för en del. Men det får DOM hantera. Inte ditt problem.

sugrövmanövern skrev:Ungefär de mekanismer som icke fungerar tillräckligt snabbt när man vill ha bort dörrförsäljare. Plötsligt finner man sig ha stått i tio ofrivilliga minuter och försökt få bort försäljaren, medans denna lyckats luska ut allt om en, inklusive vilka psyksjukdomar man lider av. Bara för att man inte vill vara otrevlig.

Jag tröttnade på all "skit" när jag var 21-22 år. Sen har jag blivit mer och mer osocial. Kommer en dörr-försäljare kommer jag troligtvis att förnedra honom/henne. Bara för skojs skull. Eller ställa "konstiga" frågor så de får spendera 2 timmar hos en innan man säger.
"- NEJ! Fyfan en sån där köper jag inte."

Sov gott "my-little-pony"!
zeidon

Inläggav Pemer » 2009-03-03 2:56:28

PM:ar Sugis mig hans namn kanske jag kan hitta hans grav på CD-skivan "Begravda i Sverige".
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav tahlia » 2009-03-03 4:03:22

nallen skrev:
tahlia skrev:Ska vi gifta oss? ;)

Tack, men nej tack, jag har fått intrycket att det inte skulle fungera så värst bra.

EDIT: Tyvärr

En rak fråga kräver ett rakt svar, något man alltid vill ha, men sällan får. Så först, tack för ett rakt svar.

Sedan kan jag ju inte, som bekant, bara slå i bromsen när orden dyker upp. Så, först: Du har en poäng där. Två personer som, åtminstone periodvis, har en tendens att dra åt det negativa hållet kan få problem att få saker att fungera, men hey, det var värt ett försök.

För ja, jag har ett gott öga till dig. Jag ser något och någon mer bakom de (beroende på ämnet) negativa utläggen, och jag tycker om den personen.

Eftersom ingen kan hindra mig så tänker jag fortsätta ha ett gott öga till dig, fullt medveten om vars du (och jag) står, vilket gör det hela till en riktigt trevlig upplevelse.

Jag ger mig själv fri tolkningsrätt till ditt tillägg: "Tyvärr", och väljer att tolka det på ett sätt som värmer, vilket var precis vad jag behövde ikväll.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 18:19:27, redigerad totalt 1 gång.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav Pemer » 2009-03-03 4:18:32

Ååååååh..... nu blev jag fanimig rörd... det där var bland de finare inlägg jag sett på forumet... :)

Skickar en stor kram norrut... Bild
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:19:28, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Pontus » 2009-03-03 5:31:33

Flörta = Konsten att på ett subtilt sätt uttrycka att man vill ligga med en annan person.

Rätt, fel? :P
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 18:19:28, redigerad totalt 1 gång.
Pontus

Anslöt: 2008-03-12

Inläggav Pontus » 2009-03-03 5:42:59

zeidon skrev:En situation som jag varit med om 1000-tals gånger:
Vet nån nåt?

Fixar personen man pratar med (omedvetet?) med utseendet finns alltid möjligheten att det är en flört. Har jag för mig iaf.
Pontus

Inläggav ufo » 2009-03-03 5:51:54

Pontus skrev:Flörta = Konsten att på ett subtilt sätt uttrycka att man vill ligga med en annan person.

Fel
Måste man vilja ha sex med en person man flörtar med?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 18:19:28, redigerad totalt 1 gång.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav Pontus » 2009-03-03 6:05:35

ufo skrev:
Pontus skrev:Flörta = Konsten att på ett subtilt sätt uttrycka att man vill ligga med en annan person.

Fel
Måste man vilja ha sex med en person man flörtar med?

Nej det har du kanske rätt i.

Konsten att på ett subtilt sätt uttrycka intresse.

Det låter bättre.
Pontus

Inläggav rdos » 2009-03-03 8:26:36

zeidon skrev:Tjejer som börjar "slänga med håret". Medan man har ögonkontakt med dom. De liksom börjar smeka sitt hår samtidigt. Eller gör en hästsvan och ibland tittar på en.

Japp. I 99% av fallen. :wink:
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 18:19:28, redigerad totalt 1 gång.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav Bror Duktig » 2009-03-03 8:42:10

Jag vet inte så mycket om att flirta.

Om jag är kär, så kan jag bli blyg.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 18:19:28, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig

Anslöt: 2008-07-18

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in