Flight MH17 Malaysian airlines
66 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
SoulPain skrev:Ryssarna och Separatisterna har ju skjutit ner flera flygplan, senast ett i onsdags, så tekniken att skjuta ner planen finns ju på plats där i området. Men oavsett vem som sköt ner planet, så var det nog ingen som ville att det var ett passagerarplan dom siktade på.
Största frågan är, varför låter man ens passagerarplan flyga över en krigszon där dem skjutit ner ett flertal stridsflygplan av olika typer?
Det hände lite titt som tätt under 80-talet att stater som var vänskapliga med Sovjet sköt ner passagerarflygplan. Eller Sovjet själva sköt ner ett plan. Så verkar onekligen ligga i ryssarnas natur att göra det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Korean_Air ... Flight_007
SoulPain skrev:Ryssarna och Separatisterna har ju skjutit ner flera flygplan, senast ett i onsdags, så tekniken att skjuta ner planen finns ju på plats där i området. Men oavsett vem som sköt ner planet, så var det nog ingen som ville att det var ett passagerarplan dom siktade på.
Största frågan är, varför låter man ens passagerarplan flyga över en krigszon där dem skjutit ner ett flertal stridsflygplan av olika typer?
Nja, tekniken behöver inte nödvändigtvis finnas. De andra planen flög mycket lägre och kunde skjutas ned av enklare vapen. För att skjuta ned ett plan från 10.000m höjd krävs bättre grejer.
Planet flög tydligen där för att spara bränsle och för att ett oväder var i vägen på sidorutten. Men de flög 300m ovanför flygförbudszonen så det borde ha varit okej.
Hur eller kanske snarare när, vet man att planet blivit nedskjutet och inte störtat pga fel på planet eller en bomb placerad i planet?
Jag hoppas att de som tror att man kommer hittar orsaken till katastrofen får rätt. Jag är orolog för att det slutar vid en massa teorier men inget helt säkert bevis.
Jag sänder en tanke till offrens anhöriga.
Jag hoppas att de som tror att man kommer hittar orsaken till katastrofen får rätt. Jag är orolog för att det slutar vid en massa teorier men inget helt säkert bevis.
jojomamma skrev:Hur eller kanske snarare när, vet man att planet blivit nedskjutet och inte störtat pga fel på planet eller en bomb placerad i planet?
Att planet blivit nedskjutet är konstaterat det man inte vet är vart roboten härstammade ifrån eller vilka som gjorde det.
Det finns nog många som vet redan, men väljer att inte gå ut med detFlatline skrev:Att planet blivit nedskjutet är konstaterat det man inte vet är vart roboten härstammade ifrån eller vilka som gjorde det.
Upptäckte den här:
"om det försvinner, så var det så här det såg ut." Postat innan det flög iväg.
Sen upptäckte jag det här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19239866.ab
"om det försvinner, så var det så här det såg ut." Postat innan det flög iväg.
Sen upptäckte jag det här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19239866.ab
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
slackern skrev:Det hände lite titt som tätt under 80-talet att stater som var vänskapliga med Sovjet sköt ner passagerarflygplan. Eller Sovjet själva sköt ner ett plan. Så verkar onekligen ligga i ryssarnas natur att göra det.
Sån otur hade inte Mathias Rust - han kunde ju landa på Röda Torget.
Idioter som flyger över krigshärdar också dom som flög korean Air Lines Flight 007 måste varit idioter
Jo men de blev tydligen tvungna eftersom det var oväder där de egentligen tänkt flyga. Sedan flög de så högt att de borde ha varit säkra.Charlie72 skrev:Idioter som flyger över krigshärdar också dom som flög korean Air Lines Flight 007 måste varit idioter
atoms skrev:slackern skrev:Det hände lite titt som tätt under 80-talet att stater som var vänskapliga med Sovjet sköt ner passagerarflygplan. Eller Sovjet själva sköt ner ett plan. Så verkar onekligen ligga i ryssarnas natur att göra det.
Sån otur hade inte Mathias Rust - han kunde ju landa på Röda Torget.
Jo jag kommer ihåg det där. Fast ett litet passagerarplan är rätt mycket svårare att upptäcka.
Huggorm skrev:Jo men de blev tydligen tvungna eftersom det var oväder där de egentligen tänkt flyga. Sedan flög de så högt att de borde ha varit säkra.Charlie72 skrev:Idioter som flyger över krigshärdar också dom som flög korean Air Lines Flight 007 måste varit idioter
Om man ser att det är oväder o man då väljer att flyga över ställen där flera flyg nyligen nerskjutits och det pågår krig då är man i mina ögon en idiot
Idiot och idiot, de var väll tvungen. Flygbolaget accepterade nog inte några långa omvägar eftersom det är dyrt med flygbränsle och dessutom skulle de inte klara tidsschemat. Sedan kunde väll ingen föreställa sig att ett civilt passagerarflygplan skulle skjutas ned.Charlie72 skrev:Om man ser att det är oväder o man då väljer att flyga över ställen där flera flyg nyligen nerskjutits och det pågår krig då är man i mina ögon en idiot
Huggorm skrev:Idiot och idiot, de var väll tvungen. Flygbolaget accepterade nog inte några långa omvägar eftersom det är dyrt med flygbränsle och dessutom skulle de inte klara tidsschemat. Sedan kunde väll ingen föreställa sig att ett civilt passagerarflygplan skulle skjutas ned.Charlie72 skrev:Om man ser att det är oväder o man då väljer att flyga över ställen där flera flyg nyligen nerskjutits och det pågår krig då är man i mina ögon en idiot
Med så många idioter på marken så skulle jag kunna tänka mig allt o inte alls känna mig säker bara för att jag befann mig nån mil ovanför, men visst förstår jag också att dom hade ett tvång över sig, synd att pengar styr allt
Följande fakta jag ska rada upp är mycket intressant. Om det är ett sammanträffande eller ej låter jag vara osagt.
Malaysia Airlines 17 var en Boeing 777. Planet var uppe i luften första gången den 17 juli 1997 - alltså exakt 17 år innan det kraschade. Det hade 43 000 flygtimmar bakom sig när det kraschade. 4 + 3 = 7
Själva flygplanstypen Boeing 777 började flyga kommersiellt den 7 juni 1995.
Malaysia Airlines 370 som också är av flygplanstypen Boeing 777 försvann tidigare i år.
Detta år är 2014. 2 + 1 + 4 = 7
Malaysia Airlines 17 var en Boeing 777. Planet var uppe i luften första gången den 17 juli 1997 - alltså exakt 17 år innan det kraschade. Det hade 43 000 flygtimmar bakom sig när det kraschade. 4 + 3 = 7
Malaysia Airlines 370 som också är av flygplanstypen Boeing 777 försvann tidigare i år.
- TheWonderer92
- Anslöt: 2014-05-14
Gör det nåt om jag inte tar de där talen på allvar?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
TheWonderer92 skrev:Följande fakta jag ska rada upp är mycket intressant. Om det är ett sammanträffande eller ej låter jag vara osagt.
Du ska nog se att du hittar referenser till det där i Nostradamus skrifter.
Savanten Svante skrev:Gör det nåt om jag inte tar de där talen på allvar?
Matematik ska inte vara så allvarligt. Då är det ju inte kul att lära sig!
- TheWonderer92
- Anslöt: 2014-05-14
Det fanns många forskare ombord som skulle till en internationell konferens om AIDS i Melbourne. Det handlar tydligen om 100 deltagare som skulle med på AIDS - konferensen .
Ombord befann sig också en nunna som jobbade som lärare i en flickskola i Sydney .
Ombord befann sig också en nunna som jobbade som lärare i en flickskola i Sydney .
elle skrev:Det fanns många forskare ombord som skulle till en internationell konferens om AIDS i Melbourne. Det handlar tydligen om 100 deltagare som skulle med på AIDS - konferensen .
Putin gillar inte homosexuella där har du boven i dramat.
Du syftar på den gamla "rövpesten"? Nu för tiden finns det faktiskt även hetrosexuella med AIDSslackern skrev:elle skrev:Det fanns många forskare ombord som skulle till en internationell konferens om AIDS i Melbourne. Det handlar tydligen om 100 deltagare som skulle med på AIDS - konferensen .
Huggorm skrev:Du syftar på den gamla "rövpesten"? Nu för tiden finns det faktiskt även hetrosexuella med AIDSslackern skrev:elle skrev:Det fanns många forskare ombord som skulle till en internationell konferens om AIDS i Melbourne. Det handlar tydligen om 100 deltagare som skulle med på AIDS - konferensen .
Nähe det menar du inte? Kan tänka mig att Putin och grabbarna lever kvar i den uppfattningen.
slackern skrev:SoulPain skrev:Ryssarna och Separatisterna har ju skjutit ner flera flygplan, senast ett i onsdags, så tekniken att skjuta ner planen finns ju på plats där i området. Men oavsett vem som sköt ner planet, så var det nog ingen som ville att det var ett passagerarplan dom siktade på.
Det hände lite titt som tätt under 80-talet att stater som var vänskapliga med Sovjet sköt ner passagerarflygplan. Eller Sovjet själva sköt ner ett plan. Så verkar onekligen ligga i ryssarnas natur att göra det.
Amerikanarna har väl råkat skjuta ned gigantiska passagerarplan de med. Kommer inte ihåg men runt tiden då Nixon eller Johnson var president. Israelerna har väl skjutit ned några plan de med? Verkar inte vara något direkt ovanligt att länder råkar skjuta ned civila plan. Att vi inte gör det i Sverige kanske beror på att vi inte har bemanning.
Iran Air 655. Finns i ett avsnitt i TV-serien Mayday.
Vet inte vilken höjd planet var på då det sköts ner men amerikanerna har ju avancerade vapen.
Vet inte vilken höjd planet var på då det sköts ner men amerikanerna har ju avancerade vapen.
Hörde utrikesminister Carl Bildt (M) igår på nyheterna uttrycka sin oro över dessa gangstrar som skjuter ned civila med avancerade vapen. Visst, jag instämmer med detta.
Sedan yttrades det fasa över hur länder fortsätter skicka vapen till dessa gangsterbossar - dessa länderna bör också stå till ansvar. Visst, instämmer om detta likväl.
Nu det (o)lustiga:
Sverige säljer även vapen och "försvarsmateriel" till Ryssland. Övriga länder inom EU är inte bättre.
*Bland annat det senaste anti-luftvärnsystemet (som en glömt namnet på för tillfället).
Sedan yttrades det fasa över hur länder fortsätter skicka vapen till dessa gangsterbossar - dessa länderna bör också stå till ansvar. Visst, instämmer om detta likväl.
Nu det (o)lustiga:
Bland ickedemokratierna finns även Ukraina, ett land som den senaste tiden drabbats av stridigheter med våldsamma attacker på civila och demonstranter. De senaste fyra åren har Sverige exporterat krigsmateriel till Viktor Janukovytjs regering i Ukraina till ett värde av 3,4 Mnkr.* Även i Thailand, det land som toppar listan på köparländer, har det förekommit våld mot civila i samband med politiska demonstrationer. Landet har även en intern väpnad konflikt i de södra delarna av landet.
– Sverige måste genast avbryta vapenexporten till Ukraina och redovisa öppet vilken materiel Sverige har exporterat dit. Regeringen bör även avbryta vapenexporten till andra ickedemokratier, såsom Thailand och Saudiarabien, säger Linda Åkerström, ansvarig för nedrustningsfrågor på Svenska Freds.
Myndigheten ISP väljer även detta år att tala om export av ”försvarsmateriel” trots att det både i lagen och enligt riksdagen är ”krigsmateriel” som myndigheten har att kontrollera.
– Det är oerhört märkligt att ISP som myndighet på detta sätt driver en egen linje. Att konsekvent använda begreppet försvarsmateriel i stället för krigsmateriel är att medvetet försöka tona ned det kontroversiella i vapenhandeln, säger Svenska Freds ordförande Anna Ek.
Sverige säljer även vapen och "försvarsmateriel" till Ryssland. Övriga länder inom EU är inte bättre.
*Bland annat det senaste anti-luftvärnsystemet (som en glömt namnet på för tillfället).
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Återgå till Intressanta intressen