Finns ett autistiskt utseende?
Re: Finns ett autistiskt utseende?
RandomTjej skrev:haha, alltså det låter som ett bra sätt att gå på!
Roligt.
Kanske är bra. Eller är jag helt "ute och cyklar". Vet inte exakt.
RandomTjej skrev:Jag har iaf sett den gången, på alla vad jag kan minnas, benen hålls liksom inte raka när de sätts ner, utan knäna böjs ganska mycket, det ger intrycket av att gunga hehe, ja det är en jätterolig gång. Men det ser kanske lite "efterblivet" ut, jag försöker själv att inte gå så... men det går typ inte.
Verkar inte "efterblivet". Najs att gunga ju. Gå som du går det blir kalasbra.
EDIT: testade gå så nyss. "benen hålls liksom inte raka när de sätts ner, utan knäna böjs ganska mycket". Det var lite häftigt. Jag liksom gungade "upp och ner" med överkroppen ju.
Senast redigerad av treeman 2011-06-17 15:25:21, redigerad totalt 2 gånger.
Jag vet inte om det finns något udda i min naturliga gångstil, men jag har "arbetat in" några gångstilar sedan tonåren, för olika sammanhang. Faktum är att jag har hela kroppsspråk som jag använder för olika saker. Konstigt kanske, men det verkar funka. Jag får inte lika många underliga blickar när jag använder mina koreograferade rörelser. Lite som EDM sa, jag måste inta en pose hela tiden för att det inte ska synas på en gång att jag är en mupp
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Angelic Fruitcake skrev:Jag vet inte om det finns något udda i min naturliga gångstil, men jag har "arbetat in" några gångstilar sedan tonåren, för olika sammanhang. Faktum är att jag har hela kroppsspråk som jag använder för olika saker. Konstigt kanske, men det verkar funka. Jag får inte lika många underliga blickar när jag använder mina koreograferade rörelser. Lite som EDM sa, jag måste inta en pose hela tiden för att det inte ska synas på en gång att jag är en mupp
Intressant. Själv har jag bara en inövad gångstil. "Mr McDaddy Pimp Walk". Fast den används mer i humoristiska syften. Man liksom svänger fram och tillbaka med högersidan av kroppen i varje steg och annat. Fast den gångstilen kan nog inte klassas som "autistisk" rent utséendemässigt.
Ja, aldrig har då jag gått som Groucho Marx, eller hur nu SlumpmässigGirl menar. Förmodar att bristfälliga/trögt sig utvecklande nervkopplingar kan ta sig uttryck på olika sätt, även om stelhet och osmidighet kanske kan vara tämligen genomgående. För oss som alls har (haft) det problemet just i rörelseapparaten då.
Lol @ treeman, jag tror jag vet precis vilken du menar, killarna i högstadiet i V-ås övade jämt på den. Du får visa i sommar om vi lyckas samordna en träff.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
*skickar tröstkram*Maldita skrev:Jag kommer att bli steriliserad oavsett, de som säger att tvångssteriliseringens tid är över i Sverige har fel. Så denne aspergares utseende går troligtvis förlorat, om inte en viss socialminister inser att man kanske borde lägga av med att tvångssterilisera folk.
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
Angelic Fruitcake skrev:Lol @ treeman, jag tror jag vet precis vilken du menar, killarna i högstadiet i V-ås övade jämt på den. Du får visa i sommar om vi lyckas samordna en träff.
Jodå kan visa. Kan ta med min "Mr McDaddy Pimp Walk" hatt också. Som sagt intressant med hur folk som har autism ser ut när de går. Som enskilt avséednde på autistiskt utséende.
*bling bling??*
Har faktiskt sett drag på folk med ADHD som varit fruktansvärt lika, så kanske.
Men exakt ALLA har inte samma utseende. Men det kanske finns en del likheter i många, ja.
Men exakt ALLA har inte samma utseende. Men det kanske finns en del likheter i många, ja.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
slackern skrev:"Är ni A- eller B-människa? Det är skillnad på frisk och frisk. Överst på hälsoskalan står A-människorna – endast de äro de verkligt friska. Gränsen till B:människan är svår att draga – men den finns där. De flesta B:människorna se nog friska ut – men deras hälsa tål inga påfrestningar. De ha inga krafter i reserv för en extra anspänning i arbetet."
B här.
tror inte på det här, själv har man AS och liknar inte nån neanderthals apa.
har ganska lång smalt ansikte och väldigt blek. Ser nog ut som jag kommer från nått gammalt "fint" familjeträd och sånt shit.
har ganska lång smalt ansikte och väldigt blek. Ser nog ut som jag kommer från nått gammalt "fint" familjeträd och sånt shit.
regrepsa skrev:per_134 skrev:Läste nånstans att det är vanligt att man som aspergare ser lite yngre ut än vad man är.
Jag är nästan 30 år och visar ALLTID leg på systemet. Båda mina föräldrar såg länge väldigt unga ut, min far skryter om att han visade leg när han var nästan 40 år...
Jag är 35. Nyigen fick jag visa leg på systemet
Likaså hur alla med AS skiljer sig: intressen, deras tics, just deras aspiesidor/annorlundheter/personligheter. Så jag tycker det verkar utan några helst vetenskapliga bevis, lr analys av hur autister ser ut via en 3D-scan, och vad mera apparater forskare kan komma på för att analysera oss och spara pengar för samhället.
Måste vårat utseenden skilja sig åt avsevärt och beror främst genetik/arv från föräldrar. (Vilket jag gissar är underförstått hos de flesta)
Fick en liten flashback att det har ju gjorts "en" rapport anggående hur den snyggaste ideal ansiktet ser ut för respektive kön.
Hittar ej några bilder lr tidningen där det står, kommer inte heller ihåg vilken metod dem använde för att få ett resultat. Tror det var något liknande såsom vad normen tyckte och bedömde genom ett urval av modeller som man sedan betygsgraderat beroende på den subjektiva attraktionen.
Så det jag vill ha sagt är om man tog alla ansikten (bilder) av folk med aspies och lät datorn hitta något medial/genomsnitt (Vet ej om jag använder rätt term) av alla ansikten. Hade varit kul se hur det skulle se ut "the average aspie look" och om man kunde relatera till det.
Ni fattar vad jag menar hoppas jag
Personligen liknar jag mer mina bröder och föräldrar än någon aspie och har inga fysiska märkvärdigheter som skulle kunna tolkas den grabben måste vara autist för han har tentakler på huvet =)
Måste vårat utseenden skilja sig åt avsevärt och beror främst genetik/arv från föräldrar. (Vilket jag gissar är underförstått hos de flesta)
Fick en liten flashback att det har ju gjorts "en" rapport anggående hur den snyggaste ideal ansiktet ser ut för respektive kön.
Hittar ej några bilder lr tidningen där det står, kommer inte heller ihåg vilken metod dem använde för att få ett resultat. Tror det var något liknande såsom vad normen tyckte och bedömde genom ett urval av modeller som man sedan betygsgraderat beroende på den subjektiva attraktionen.
Så det jag vill ha sagt är om man tog alla ansikten (bilder) av folk med aspies och lät datorn hitta något medial/genomsnitt (Vet ej om jag använder rätt term) av alla ansikten. Hade varit kul se hur det skulle se ut "the average aspie look" och om man kunde relatera till det.
Personligen liknar jag mer mina bröder och föräldrar än någon aspie och har inga fysiska märkvärdigheter som skulle kunna tolkas den grabben måste vara autist för han har tentakler på huvet =)
Felle skrev:Så det jag vill ha sagt är om man tog alla ansikten (bilder) av folk med aspies och lät datorn hitta något medial/genomsnitt (Vet ej om jag använder rätt term) av alla ansikten. Hade varit kul se hur det skulle se ut "the average aspie look" och om man kunde relatera till det.
Snyggast på den manliga sidan är jag.
Nu har jag löst halva ditt problem - vem som är den snyggaste Kvinnan vet jag inte.
Men det finns ett par kandidater.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Felle skrev:Så det jag vill ha sagt är om man tog alla ansikten (bilder) av folk med aspies och lät datorn hitta något medial/genomsnitt (Vet ej om jag använder rätt term) av alla ansikten. Hade varit kul se hur det skulle se ut "the average aspie look" och om man kunde relatera till det.
Snyggast på den manliga sidan är jag.
Nu har jag löst halva ditt problem - vem som är den snyggaste Kvinnan vet jag inte.
Men det finns ett par kandidater.
Berätta gärna vilka det är?
Det finns några som är aktiva forumister och några som varit.
Vilka de är tror jag de själva vet bäst.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Det finns några som är aktiva forumister och några som varit.
OK men vissa kanske har ett ruttet självförtroende och inte vet om det? Sen kanske det finns folk som försöker att spela tuffa och att de är snygga men är inget märkvärdigt?
Sen har jag aldrig träffat någon irl från forumet och kan inte göra mej en rättvis bild över deras utseenden. Kanske inte är så fotogenic och är värsta puman.
Bara för att man är aspie behöver man inte se ut som en stelopererad punghamster som stått och odlat mal i garderoben sista decenniet.
Tyvärr finns det många som har den uppfattningen.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
FaZeLuls skrev:tror inte på det här, själv har man AS och liknar inte nån neanderthals apa.
Finns inga sådana. Läs på vad som är skillnaden mellan apor och homonoider.
Så du har hittat hit igen, högafflarn?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jo, man får ju stävja stabornas låga kunskapsnivå inom paleoantropologin.
rdos skrev:Jo, man får ju stävja stabornas låga kunskapsnivå inom paleoantropologin.
...för att inte tala om vår oförmåga att förstå frenologin..
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Vad jag förstått så är det mest du som har ett exceptionellt intresse för just frenologi och närliggande områden.
KrigarSjäl skrev:Bara för att man är aspie behöver man inte se ut som en stelopererad punghamster som stått och odlat mal i garderoben sista decenniet.
Jag såg någon film på YouTube om aspietjejer. Tydligen kan man inte ha AS om man sminkar sig eller ser typiskt "kvinnlig" ut. Och man kan absolut inte ha någon klädsmak.
biologic skrev:Jag såg någon film på YouTube om aspietjejer. Tydligen kan man inte ha AS om man sminkar sig eller ser typiskt "kvinnlig" ut. Och man kan absolut inte ha någon klädsmak.
Vem har påstått något sådant? Däremot så känner jag några Aspie-tjejer som inte sminkar sig, så visst förekommer sådant oxå, men det finns självklart även de som är måna om hur de ser ut.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor