Finns det några här som kör / har kört Motocross?
2 inlägg
• Sida 1 av 1
Finns det några här som kör / har kört Motocross?
Berätta om era stunder ute på banan, vilka mästerskap/kupper ni har deltagit/tänker delta i, var ni har/skall köra någonstans, vilka hojar ni kör. Själv körde jag motocross i fyra år. Jag körde både på skoj och tävlade. Jag körde KTM och Suzuki, 50, 65 och 85 kubik. Jag deltog i Västkuppen och Svemo kupp, båda äger rum i Sverige. Jag har säkert deltagit i flera men det är de jag kommer ihåg. Jag körde även på banor utomlands i Holland, Belgien och Italien. Mina bästa upplevelser var nog när jag lyckades hoppa över min första platå som var 10 meter lång på min lilla 65 kubik. När jag körde på banan Lomell i Belgien, där fick man verkligen trycka gasen i botten för att hjulen inte skulle gräva ner sig i sanden, det var som kvicksand. Den dagen jag stod på tredje plats på prispallen efter sista tävlingen i Västkuppen, och fick ta emot min största pokal i min samling. När jag deltog i träningslägret där Stefan Everts, en av de mest kända och begåvade förarna genom tiderna var tränaren. Jag provade även på Enduro någon gång.
Är det några här som kör / har kört Motocross?
Jag har bara motionskört ett år med en gammal strippad offroad-hoj på 500 cc på en liten bana. Hoppade inte mycket. På rakorna gasade jag inte mycket - det är ju ingen konst att gasa rakt fram bara för att tvärnita före kurvorna, tyckte jag. Jag har inte motocross-temperament men tyckte det var kul iaf, och konditionskrävande som fan. De riktiga lokala crossförarna hade iaf vissa svårigheter att köra om mig så det gick väl inte alltför långsamt ändå. Eller så var de inte så bra.
Återgå till Intressanta intressen