Finns det någon som är intresserad av kor och grisar?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Finns det någon som är intresserad av kor och grisar?
Hejsan!
Jag har ända sedan jag var liten varit intresserad av kor och grisar.
Jag är uppväxt i en familj där det intresset finns,och nu så jobbar jag i en ladugård några dagar i veckan.
Jag gillar kor bl.a därför att dom är väldigt snälla, och så tycker jag att dom är väldigt fina djur. Jag samlar också på modeller av kor.
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon tjej med samma intresse.
Jag har ända sedan jag var liten varit intresserad av kor och grisar.
Jag är uppväxt i en familj där det intresset finns,och nu så jobbar jag i en ladugård några dagar i veckan.
Jag gillar kor bl.a därför att dom är väldigt snälla, och så tycker jag att dom är väldigt fina djur. Jag samlar också på modeller av kor.
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon tjej med samma intresse.
Senast redigerad av sara 2011-05-04 22:15:41, redigerad totalt 1 gång.
Kolla upp Temple Grandin - det är kanske nåt för dig!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 22:15:41, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag har ingen erfarenhet av lantbruk men jag startade en tråd för hundra år sedan som ingen svarade i, men du kanske skulle tycka att den var kul att kolla på.
fracka-bosk ... t7347.html
fracka-bosk ... t7347.html
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 22:15:41, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Vi hade djur när jag var liten.. Sedan har jag gått gymnasiet inom naturbruk så det har blivit väldigt många turer i lagårn och svinhuset.
Senast redigerad av shibedibato 2011-05-04 22:15:41, redigerad totalt 1 gång.
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
Nej inte personligen men en gammal bekant till mig var galen i kor. Vänta jag kände även en annan "gammal bekant" som var galen i grisar! Båda två samlade det mesta de kom över som på något sätt knöt an till dessa djur. Mycket vykort men också små modeller och porslinsfigurer. Jag törs dock inte ta upp kontakten med dessa två personer ur det förflutna.
Jag tycker mycket om kor och har alltid gjort. Lite rädd är man i en kohage när flocken kommer lufsande mot en men de är ju så snälla. Gillar deras nosar och att klappa dem. Jag skulle inte kunna avliva en ko. Kanske en gris men vet ej tror inte det. Usch varför tog jag upp det. Du är veg.? Förstås
Jag är ingen tjej heller sorry! *kliver ur tråden*
Jag tycker mycket om kor och har alltid gjort. Lite rädd är man i en kohage när flocken kommer lufsande mot en men de är ju så snälla. Gillar deras nosar och att klappa dem. Jag skulle inte kunna avliva en ko. Kanske en gris men vet ej tror inte det. Usch varför tog jag upp det. Du är veg.? Förstås
Jag är ingen tjej heller sorry! *kliver ur tråden*
Senast redigerad av kakmonstret 2011-05-04 22:15:41, redigerad totalt 1 gång.
- kakmonstret
- Anslöt: 2008-10-14
Jordbruksresa till Danmark och Tyskland!
Hejsan!
Jag heter sara och bor utanför Nyköping i sörmland.Jag har
funderingar på att göra en bussresa i februari 2010 från Stockholm till Danmark och Tyskland och titta på stora lantbruk med smågris och mjölkproduktion.Och det skulle vara en stor glädje för mig om någon kvinnlig reskompis skulle vilja följa med på den här resan så att jag skulle ha någon att dela mitt intresse av kor och grisar med.
Jag har e-mail address zbruttan39@hotmail.com
Vänliga hälsningar från sara.
Jag heter sara och bor utanför Nyköping i sörmland.Jag har
funderingar på att göra en bussresa i februari 2010 från Stockholm till Danmark och Tyskland och titta på stora lantbruk med smågris och mjölkproduktion.Och det skulle vara en stor glädje för mig om någon kvinnlig reskompis skulle vilja följa med på den här resan så att jag skulle ha någon att dela mitt intresse av kor och grisar med.
Jag har e-mail address zbruttan39@hotmail.com
Vänliga hälsningar från sara.
Senast redigerad av sara 2011-05-04 22:15:41, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen