Finns det intresse för träffgrupp i Dalarna?
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Tänkte slänga ut en allmän frågeställning om hur många som bor inom Dalarnas Län och om det finns intresse för en träffgrupp i Länet. Mitt förslag är att man riktar in sig på Falun eller Borlänge den sista lördagen varje månad om det inte sker något annat den aktuella helgen.
Tänkte en gång för alla kolla om det alls finns intresse för aspieaktiviteter i Dalarna eller om dalfolket är så hopplöst tråkiga om jag tror. Varje gång jag frågat har ingen svarat. Vill dalfolket sitta hemma i ensamhet eller vad?
Svara i tråden om du är intresserad.
Tänkte en gång för alla kolla om det alls finns intresse för aspieaktiviteter i Dalarna eller om dalfolket är så hopplöst tråkiga om jag tror. Varje gång jag frågat har ingen svarat. Vill dalfolket sitta hemma i ensamhet eller vad?
Svara i tråden om du är intresserad.
Jag är intresserad. Har försökt med OA, men det går trögt.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Re: Finns det intresse för träffgrupp i Dalarna?
Är det någon met än Lilla Gumman som är intresserad? Jag kan tänka mig en träff varannan månad med. Fast jag börjar misstänka att dalfolket trivs med att må dåligt av ensamheten. Det gör dock inte jag.
Jag är också intresserad av träffar, i Falun eller i Borlänge.
När man läser under profilbilden som folk har så ser jag att det är många från Dalarna på detta forum. Nu försöker jag få till en aktivitetsgrupp för att minska ensamheten som vi oftast är drabbade av. Visa lite intresse nu. Det borde finnas folk i Falun och Borlänge i alla fall.
Kanske några 08-or kan åka dit upp för att få fart på era träffar
- ullstrumpan
- Anslöt: 2011-11-27
Det kostar att åka upp och man ska ha sovplats så kanske inte.
____
Varför inte pm:a de som bor i Dalarna och fråga dem direkt(?)
____
Varför inte pm:a de som bor i Dalarna och fråga dem direkt(?)
Ja, det vill jag.kullan skrev:Vill dalfolket sitta hemma i ensamhet eller vad?
nescio skrev:Ja, det vill jag.kullan skrev:Vill dalfolket sitta hemma i ensamhet eller vad?
Ok. Men det borde finnas andra som inte vill det.
Tydligen inte. Verkar vara svalt intresse, eller så är folk inte inne på forumet. Försök väcka liv i tråden till i höst. Då är säkert fler online.
Jag bestämmer att vi träffas på Selmas i Falun klockan 12.00 den första söndagen i varje månad. Alla som är intresserade av att träffas meddelar detta i tråden. Om ingen mer än jag, geocache och kullan skriver i den här tråden blir träffen inställd.
Synpunkter på tid och plats är givetvis fortfarande välkomna. Men vi kan inte älta tid och plats i all evighet, för då blir det ingen träff.
Annars är ju cafe Engel i Ludvika en självklar träffpunkt, tycker jag. Mysigt cafe.
Synpunkter på tid och plats är givetvis fortfarande välkomna. Men vi kan inte älta tid och plats i all evighet, för då blir det ingen träff.
Annars är ju cafe Engel i Ludvika en självklar träffpunkt, tycker jag. Mysigt cafe.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Lilla Gumman skrev:Jag bestämmer att vi träffas på Selmas i Falun klockan 12.00 den första söndagen i varje månad. Alla som är intresserade av att träffas meddelar detta i tråden. Om ingen mer än jag, geocache och kullan skriver i den här tråden blir träffen inställd.
Ja det är en bra idé. För blir det bara jag , Lilla Gumman och geocache kan vi ordna en privat träff i Ludvika vi 3.
Ni kan skapa en fb-grupp "as-träffar i Dalarna" sen kan ni posta länken här eller i nån lämplig grupp på fb, tror det ger större resultat.
Zirre skrev:Ni kan skapa en fb-grupp "as-träffar i Dalarna"
Det finns redan en:
Aspergeraktiviteter i Dalarna.