Finns det en symbol för aspergers?
120 inlägg
• Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Finns det en symbol för aspergers?
Lakrits skrev:LordNelson skrev:KrigarSjäl skrev:Förutsatt att man tror på rdos neanderthalsteori. Det är inte alla som gör det.
Fortsätter rdos sitt idoga arbete är vi snart alla övertygade.
Frågan är bara vad vi kommer att vara övertygade om …
Jag är övertygad om att vi inte blir övertygade om nåt.
KrigarSjäl skrev:Aspergers har ingenting med aspar att göra annat än i svenska öron så jag förstår inte denna ständiga sammanblandning. Om det ska föreställa någon slags ordvits ser jag inte det lustiga i det.
Det var någon slags ordvits.
Infinite Diversity in Infinite Combinations, förkortat IDIC.
Används av Vulcanerna i Star Trek, och den meningen stämmer ta mig tusan in på oss Aspergare till 100%.
marxisten skrev:
Används av Vulcanerna i Star Trek, och den meningen stämmer ta mig tusan in på oss Aspergare till 100%.
Nej tack till Star Trek-grejjer.
Moggy skrev:marxisten skrev:
Nej tack till Star Trek-grejjer.
Gillar mest meningen; Infinite Diversity in Infinite Combinations.
kullan skrev:Jag tycker att kuben är bäst hittills.
Tycker jag med.
Vet inte riktigt vad jag tycker om en kub som till synes inte går att lösa. Nu var ju Pemers kommenterar till det rätt tankvärd och finurlig, att det kan finnas dold information som förändrar det som syns "utåt".
Tja, ni får naturligtvis välja vilken symbol ni vill. Jag nöjer mig med min prenumeration på Grönköpings Veckoblad som markör för min förfinade underlighet.
Om vi snackar symboler har jag redan den symbol jag vill ha tatuerad på bröstet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Miche skrev:Bild?
Nix, jag är inte exhibitionist. Tatueringar skaffar man helt för sin egen skull dessutom.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Det är ok med mig, tog mig bara friheten att fråga!
Du kanske kan berätta om motivet/motiven och motivet/motiven varför du valde just det/de motivet/motiven?
Du kanske kan berätta om motivet/motiven och motivet/motiven varför du valde just det/de motivet/motiven?
Miche skrev:Det är ok med mig, tog mig bara friheten att fråga!
Nja, är det intressant?
Tog cirka 4-5 timmar att göra och sitter mitt på bröstet. Diameter som en tallrik ungefär. Den övre delen ligger på nyckelbenet nedanför halsen.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Ta den och gör vad ni vill med den.
Tryck den på en t-shirt på vistaprint, gör en knapp på knapp.nu.
Eller köp den där: http://asperger.trycktorget.se/
Ska jag göra mer aspiesaker där?
Tryck den på en t-shirt på vistaprint, gör en knapp på knapp.nu.
Eller köp den där: http://asperger.trycktorget.se/
Ska jag göra mer aspiesaker där?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Brukar de inte vara en glödlampa som är symbolen för aspergers?
Savanten Svante skrev:Ska jag göra mer aspiesaker där?
Ja, gör en med "Original Läder-Lasse", så får vi se vad Original Gangsters tycker om det... De har ju iaf.
Original Gangsters
Original Pharma
Original Inkasso
Original MC
Vore kul om man kunde göra en pin av en symbol men det borde ju vara något som funkar worldwide....
Lakrits skrev:Tja, ni får naturligtvis välja vilken symbol ni vill. Jag nöjer mig med min prenumeration på Grönköpings Veckoblad som markör för min förfinade underlighet.
1+!
Varning för Vista Print. Jag har köpt flera saker därifrån, och kvaliteten är skum.
Alla T-shirts ser TOTALT urtvättade ut i trycket efter några månader. Bilmagneter jag köpte, klarade sig 6 månader och ser nu ut som rent skräp.
En penna jag köpte var skrapad, och när jag skrapade lite, föll trycket lätt bort.
Alla fotografier som jag låtit trycka på muggar och musmatta, har varit gryniga och haft rödgulstick. Men dessa produkter har haft bra kvalitet i övrigt. Musmattan ser ok ut än och jag har tvättat den efter kaffespill. Muggarna känns som bra kvalitet med trycket under glasyren.
Jag kommer inte att köpa fler T-shirts därifrån. Däremot muggar kanske. Samt visitkort och sådant har varit bra (om man inte har med eget foto).
Passa på när de har gratisgrejer, så betalar man bara frakt. Allt mitt är sådant. Vet inte om kvaliteten skiljer då, men det bör den inte göra eftersom det är exakt samma beställning om man ska ha fler och betalar för det.
Alla T-shirts ser TOTALT urtvättade ut i trycket efter några månader. Bilmagneter jag köpte, klarade sig 6 månader och ser nu ut som rent skräp.
En penna jag köpte var skrapad, och när jag skrapade lite, föll trycket lätt bort.
Alla fotografier som jag låtit trycka på muggar och musmatta, har varit gryniga och haft rödgulstick. Men dessa produkter har haft bra kvalitet i övrigt. Musmattan ser ok ut än och jag har tvättat den efter kaffespill. Muggarna känns som bra kvalitet med trycket under glasyren.
Jag kommer inte att köpa fler T-shirts därifrån. Däremot muggar kanske. Samt visitkort och sådant har varit bra (om man inte har med eget foto).
Passa på när de har gratisgrejer, så betalar man bara frakt. Allt mitt är sådant. Vet inte om kvaliteten skiljer då, men det bör den inte göra eftersom det är exakt samma beställning om man ska ha fler och betalar för det.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Neko-chan skrev:Brukar de inte vara en glödlampa som är symbolen för aspergers?
Vadå, ett ljus som plötsligt skiner upp slocknar lika plötsligt för att kanske aldrig skina upp mer?
Tiblan skrev:Vore kul om man kunde göra en pin av en symbol men det borde ju vara något som funkar worldwide....
då rekommenderar jag www.knapp.nu ! 10 kr styck+30 kr frakt oavsett hur många.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Miche skrev:Neko-chan skrev:Brukar de inte vara en glödlampa som är symbolen för aspergers?
Vadå, ett ljus som plötsligt skiner upp slocknar lika plötsligt för att kanske aldrig skina upp mer?
Jag kom inte på de, men jag har sett på många bilder att folk symboliserar glödlampor med aspergers.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor