Filmtips, alla kategorier
Re: Filmtips, alla kategorier
KaosPrinsessa skrev:Jag rekommenderar verkligen denna mini-serie (två avsnitt på ca 1,5 h, Neverland.
Det är förhistorien till Peter Pan. Alltså vad som hände innan Peter blev Peter Pan i Neverland. Riktigt bra, om man gillar den typen av film förstås.
Åhhh.. Jag Älskar Peter Pan!
TACK!
Green street hooligans
Grymt bra film , Finns en tvåa men den är inte alls lika bra.
http://www.imdb.com/title/tt0385002/
Eller
The Town
Grymt bra film , Finns en tvåa men den är inte alls lika bra.
http://www.imdb.com/title/tt0385002/
Eller
The Town
jag gillar harry potter^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
KaosPrinsessa skrev:Jag rekommenderar verkligen denna mini-serie (två avsnitt på ca 1,5 h, Neverland.
Det är förhistorien till Peter Pan. Alltså vad som hände innan Peter blev Peter Pan i Neverland. Riktigt bra, om man gillar den typen av film förstås.
Filmen var helt underbar!! TACK TACK TACK
Tinii skrev:Filmen var helt underbar!! TACK TACK TACK
Vaschego ^^ Man kan lätt tro att det är en barnfilm när man läser om den och så, men det är den ju inte. Lite väl mycket död för att vara en barnfilm.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:Vaschego ^^ Man kan lätt tro att det är en barnfilm när man läser om den och så, men det är den ju inte. Lite väl mycket död för att vara en barnfilm.
Precis,lite för mycket död. Är också bra effekter som inte var föröverdrivna som nog uppskattas av äldre personer som inte klassas som barn. .
Inte något annat filmtips på lager?
Btw, har du sett "welcome to the rileys"? Jättefin film
Tinii skrev:Precis,lite för mycket död. Är också bra effekter som inte var föröverdrivna som nog uppskattas av äldre personer som inte klassas som barn. .
Inte något annat filmtips på lager?
Btw, har du sett "welcome to the rileys"? Jättefin film
Hmm inom samma genre.. tror inte det. Ser mest skräck.
Men Photographing fairies är bra, men den har du nog redan sett.
Näe den har jag inte ens hört talas om.
- KaosPrinsessa
Jag skulle föreslå Hiroshima, min älskade, av Resnais.
Dekalogen av Kieslowski.
Aska och diamanter av Wajda.
Det finns nån Texas-film som jag inte minns namnet på.
Lennart Frimodig
Dekalogen av Kieslowski.
Aska och diamanter av Wajda.
Det finns nån Texas-film som jag inte minns namnet på.
Lennart Frimodig
Religulous
Bill Maher ställer frågor till religiösa. Orkar ni inte köpa eller ladda ner kan ni trycka på play här nere.
Bill Maher ställer frågor till religiösa. Orkar ni inte köpa eller ladda ner kan ni trycka på play här nere.
Senast redigerad av Savanten Svante 2012-01-20 0:36:30, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Hehe, såg den när den släpptes. Trevlig, även om Bill är en ganska dryg personlighet.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
KaosPrinsessa skrev:Men Photographing fairies är bra, men den har du nog redan sett.
Nä, har faktiskt inte sett den, men jag har precis fixat hem den. Tur att du nämnde den
Jag skall just sätta på The road, det är en historia efter kärnvapenkatastrofen.
En pappa och hans son.
Lennart Frimodig
En pappa och hans son.
Lennart Frimodig
Frimodig skrev:Jag skall just sätta på The road, det är en historia efter kärnvapenkatastrofen.
En pappa och hans son.
Lennart Frimodig
Håller med den är grymt bra. Kan tipsa om boken med den var bra den med
Både boken och filmen är bra men det framgår aldrig klart vad det är som orsakat föfödelsen. det är viktigt att poängtera, det handlar nämligen inte specifikt om kärnkraft eller en bestämd olycka utan mer om mänskligheten och relationer.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tack för Religulous! Nu ska jag se den i sin helhet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Detta är en av mina favoritfilmer. En riktig klassiker med Vincent Price.
- KaosPrinsessa
Har just sett Jägarna2, den är ok men åtminstone en halvtimme för lång.
The Good Witch, The Good Witch's Garden och The Good Witch's Gift är tre filmer jag tycker är riktigt bra. Döm inte efter titeln, för den är inte så som de flesta filmer med häxor i brukar vara. Denna är mer verklig.
Hittade tyvärr inget bra videoklipp som inte spoilar.
Hittade tyvärr inget bra videoklipp som inte spoilar.
- KaosPrinsessa
The Manhattan Project
I korthet så bygger några medlemmar i skolans vetenskapsklubb en riktig atombomb och ställer ut på en final om det bästa vetenskapsprojektet i landet. Dock börjar de jagas av regeringens lakejer..
The Thirteenth Floor
Vetenskapsman bygger simulerad värld bara för att upptäcka att han bor i en själv..
I korthet så bygger några medlemmar i skolans vetenskapsklubb en riktig atombomb och ställer ut på en final om det bästa vetenskapsprojektet i landet. Dock börjar de jagas av regeringens lakejer..
The Thirteenth Floor
Vetenskapsman bygger simulerad värld bara för att upptäcka att han bor i en själv..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
C-vitamin propaganda.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... FRw3mOatokLet thy Food be thy Medicine and thy Medicine be thy Food – Hippocrates. That is the message from the founding father of modern medicine echoed in the controversial new documentary film Food Matters from Producer-Directors James Colquhoun and Laurentine ten Bosch.
The focus of the film is in helping us rethink the belief systems fed to us by our modern medical and health care establishments. The interviewees point out that not every problem requires costly, major medical attention and reveal many alternative therapies that can be more effective, more economical, less harmful and less invasive than conventional medical treatments.