"Filippa Bark" är dagens sommarpratare
2 inlägg
• Sida 1 av 1
"Filippa Bark" är dagens sommarpratare
sr.se/p1 skrev:Sommar i P1
Dagens sommarvärd är Sissela Benn
Skådespelare och komiker
– Mitt program ska handla om mig. Du som lyssnar kommer att skratta, gråta och lära dig nånting om dig själv.
Nä, skoja bara. Men det ska handla om mig.
Sommar i P1, kl 13.00 och 22.12
Hon har diskuterats förr</a> här bl a i <a target="_blank" href="http://www.aspergerforum.se/fiktiva-karaktarer-med-odiagnostiserad-asperger-t3859.html">Fiktiva karaktärer med odiagnostiserad asperger!</a>.
Wikipedia skrev:Filippa Bark är en rollfigur som spelas av Sissela Benn. Bark startade sin karriär på Sveriges Radio och medverkade senare i Robins på SVT. Benn beskriver sin rollfigur som "en tönt med noll självdistans som gör bort sig i tv utan att fatta det". Filippa är känd för sin stelhet, stamning och image. Hon är även känd för sina citat och sitt sätt att "skratta", dvs. böja sig fram, le snabbt och dra ner leendet lika snabbt igen. Hösten 2007 visades TV-serien Centralskolan som baserades på Bark. I säsong två av TV-serien Hjälp! (2008) på TV 4 förekommer Filippa Bark som Jeanettes receptionist.
Delvis OT:
yess!! Lärde mig precis hur man kan länka direkt till ett specifikt inlägg! Till exempel här är vad jag skrev om Filippa Bark:
post50136.html#50136
Om någon är intresserad hur jag gjorde kan jag dra det steg för steg. Det är straightforward nu när jag vet hur man ska göra men tyvärr lite träligt, inget man gör om man inte måste, det borde finnas en funktion för detta i phpBB. Det enda som finns är att man kan hoppa direkt till de senaste inläggen (i högra kolumnen) på Forumindexsidan.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 14:56:29, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Re: "Filippa Bark" är dagens sommarpratare
barracuber skrev: yess!! Lärde mig precis hur man kan länka direkt till ett specifikt inlägg! Till exempel här är vad jag skrev om Filippa Bark:
post50136.html#50136
Det som står efter "html" behöver inte vara med. Det räcker med
http://www.aspergerforum.se/post50136.html