Fettknölar (lipom)
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Fettknölar (lipom)
Någon mer här som har fettknölar under huden (s.k. lipom)? Har precis googlat det och fått veta att det tydligen är en sorts godartade tumörer. Jag har tre på ryggen och två i ena låret. De gör inte ont och syns inte, men jag tycker de är så j-a ÄCKLIGA! Bara tanken att veta att jag har stora kulor med FETT innanför huden gör att jag vill spy. Men man får tydligen bara ta bort dem om de gör ont eller är riktigt stora.
Mina föräldrar har också lipom; det är tydligen ärftligt...
Mina föräldrar har också lipom; det är tydligen ärftligt...
Fettknölar (lipom)
Jag har haft en pytteliten i nacken. Den var där i cirka ett år men det var kanske 10 år sedan. Storleken var väl ungefär som ett laxöga. Den försvann av sig själv.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
Fettknölar (lipom)
Be en läkare att skära ut den?
Kikade igenom engelska wikipedia och det verkar vara en mycket harmlös sak även om den kan vara irriterande.
Kikade igenom engelska wikipedia och det verkar vara en mycket harmlös sak även om den kan vara irriterande.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Fettknölar (lipom)
Jag frågade min husläkare om hon kunde skära bort ett lipom, men hon tyckte det var onödigt ("du får bara ett fult ärr"). Jag ville inte erkänna att jag tycker det är coolt med ärr.
Fettknölar (lipom)
Säg "Ska du eller jag skära?"
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Fettknölar (lipom)
Jag har och har haft flera (ca 5mm i diameter), och det går att få dem borttagna. Man får vara lite lagom påstridig bara.
Fettknölar (lipom)
Kahlokatt skrev:Googla inte bilder på uttagna lipom om ni är lättäcklade!
Hade inte en tanke, men nu blev jag nyfiken
Fettknölar (lipom)
Kahlokatt skrev:Googla inte bilder på uttagna lipom om ni är lättäcklade!
Hahahaha!
Tänkte angående det där med ärr... hur coolt är det som förklaring: "aaah, det är efter en operation" "Oj! Var det allvarligt" "Näää... det var fettknölar"..... Just sayin
Men jag kan sympatisera med att det kanske känns konstigt att ha grejer på kroppen som en känner själv inte hör hemma där.
Fettknölar (lipom)
Aeriel skrev:Tänkte angående det där med ärr... hur coolt är det som förklaring: "aaah, det är efter en operation" "Oj! Var det allvarligt" "Näää... det var fettknölar"..... Just sayin
Man kan ju ljuga och säga att det är märken efter att utomjordingar försökte operera in sändare i ens rygg...
Fettknölar (lipom)
Kahlokatt skrev:Aeriel skrev:Tänkte angående det där med ärr... hur coolt är det som förklaring: "aaah, det är efter en operation" "Oj! Var det allvarligt" "Näää... det var fettknölar"..... Just sayin
Man kan ju ljuga och säga att det är märken efter att utomjordingar försökte operera in sändare i ens rygg...
I like how u think....
Fettknölar (lipom)
Om de inte vill ta bort lipomet så säg (om det är rimligt) att du stöter i den hela tiden och då gör den ont. Då tar de bort den.
Återgå till Aspergare och vården