får inga mail om nya svar
56 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Mats Jag tror inte att det går ens att hitta spam hos Telia.
Antingen tar man bort spam-filtret eller så kanske det fungerar med att lägga till avsändaren i Kontakter, då borde det inte hamna i Spam, alternativ kan ju vara att lägga till ett Filter under Inställningar -> E-post...
Antingen tar man bort spam-filtret eller så kanske det fungerar med att lägga till avsändaren i Kontakter, då borde det inte hamna i Spam, alternativ kan ju vara att lägga till ett Filter under Inställningar -> E-post...
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Igår slutade uppenbarligen funktionen helt att fungera för ett tag, och kom sedan igång igen. Jag fick plötsligt ljudeffekten och extraraden om ett stoppat popup-fönster och fick se att jag hade två nya pm utan att ha sett några mail. Någon timme senare kom de två mailen. Någon serverfunktion som tillfälligt blockerades genom arbete av webhotellet, kanske?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Min erfarenhet av maildistributionens pålitlighet är att det uppstår tillfälliga stopp, troligen pga servrar som blockeras av tillfälliga stopp (kan vara spamattacker och liknande). Det går med andra ord inte att räkna med att ett mail är framme inom någon minut, ibland kan det ta timmar, så jag tror inte att Liebert eller webbhotellet orsakar dessa problem, det är ett mer globalt problem.
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Nu efter lunch tycks det fungera igen. det här problemmet hade jag inte innan de sk "förändringarna" genomfördes.
I vilket fall som helst så är det irriterande när det inte fungerar.
Jag är absolut inte ute efter en syndabock utan bara hitta en fungerande lösning på problemmet
I vilket fall som helst så är det irriterande när det inte fungerar.
Jag är absolut inte ute efter en syndabock utan bara hitta en fungerande lösning på problemmet
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Altus skrev:Ensamflickan skrev:Edit: Det hade hamnat i skräpposten hos gmail. Jag kryssade i att det inte var skräppost. Undrar just om gmail kommer att komma ihåg det i fortsättningen...
Samma här, tydligen. Irriterande att de plötsligt börjar räknas som spam efter att ha fungerat ett tag, och dessutom samtidigt som flera andra (som inte använder gmail, tror jag) får problem också. Det går tydligen inte heller att stänga av gmails spamfilter, allt man kan göra är att "träna" filtret genom att markera felaktigt spamutmärkta mail som "not spam", men det gör inget för att förhindra framtida problem med mail från andra adresser.
Detta får mig rätt skeptisk till gmail, att man varken kan stänga av filtret eller ladda ner spammärkta mail (man måste logga in på nätsidan, vilket jag aldrig vill göra).
Det går visst: <a href="http://www.mydigitallife.info/2008/11/24/how-to-disable-and-deactivate-spam-filter-protection-in-gmail-or-google-mail/">få Gmail att låta spam ligga kvar i inkorgen så att mottagaren lättare ser dem</a>.
EDIT: Åas är detta inlägg ganska meningslöst eftersom du måste gå in i Gmails webbinterface för att göra det, vilket du inte vill....
Vad är problemet med Gmails webbinterface?
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 20:41:07, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Inlägg: 10992
- Anslöt: 2007-02-11
- Ort: Västsverige
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter