Facebook börjar snart visa videoannonser
40 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Ser inte vad det där är för nåt.
Min tanke var att alla även den som inte har konto på facebook vet vad det är för något. Det är känt. Nämner man facebook får man aldrig frågan:
Och vad är det?
Men skriver man Aspergerforum så undrar folk. Därför kan jag nog inte ta bort mig från facebook. Många har internet får att betala räkningar , handla på postorder och sen har man ett konto på facebook. I övrigt gör man inget mer på nätet. Jag känner flera stycken på riktigt som gör så. Ja man har epostkonto då men man sitter inte på chattsajter eller kollar på film eller något annat sånt.
Min tanke var att alla även den som inte har konto på facebook vet vad det är för något. Det är känt. Nämner man facebook får man aldrig frågan:
Och vad är det?
Men skriver man Aspergerforum så undrar folk. Därför kan jag nog inte ta bort mig från facebook. Många har internet får att betala räkningar , handla på postorder och sen har man ett konto på facebook. I övrigt gör man inget mer på nätet. Jag känner flera stycken på riktigt som gör så. Ja man har epostkonto då men man sitter inte på chattsajter eller kollar på film eller något annat sånt.
Ajdå, hoppas detta inte slöar ner min dator ännu mer, med mer annonser i rutan...vi får se.
Re: Facebook börjar snart visa videoannonser
Inget fel på inlägget jag gjorde.Miche skrev:Så här skulle den se ut:Zirre skrev:Pysselklubben
Det tråkiga är att den inte funkar ändå...
Reklam överallt. Skulle inte förvåna mig om det även finns på väg upp (eller ned ) när man har gjort sitt här på jorden..
P2P utan central aktör eller ägande:
enwp: Diaspora
Kanske det är ett bra test?
Kan du bestämma spelreglerna? - om inte så är någon annan den riktiga kunden.
enwp: Diaspora
Titti skrev:Den som betalar är kunden och kunden avgör spelreglerna.
Kanske det är ett bra test?
Kan du bestämma spelreglerna? - om inte så är någon annan den riktiga kunden.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Jag pallar verkligen inte med mer reklam, det är så otroligt tröttsamt.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Jag pallar verkligen inte med mer reklam, det är så otroligt tröttsamt.
Då får du väl betala för att slippa, massor av verksamhet, inte minst på nätet är finansierad med reklam, Google, Facebook och många fler har byggt upp företagen genom gratis tjänster som finansieras med reklam.
Miche skrev:earlydayminer skrev:Jag pallar verkligen inte med mer reklam, det är så otroligt tröttsamt.
Då får du väl betala för att slippa, massor av verksamhet, inte minst på nätet är finansierad med reklam, Google, Facebook och många fler har byggt upp företagen genom gratis tjänster som finansieras med reklam.
Det är en möjlighet.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Med Adblock och Swedish Fan Boy List (googla det) så slipper man massor av reklam på webben. En popup-blocker hjälper till det med.
Jag har även en Adblock på surfplattan (kräver dock rootning).
Jag har även en Adblock på surfplattan (kräver dock rootning).
Jaja själv ser jag knappt reklamrutorna längre. Jag scrollar förbi dom bara. Frågan är hur det kommer bli med videor.
Miche skrev:Med Adblock och Swedish Fan Boy List (googla det) så slipper man massor av reklam på webben. En popup-blocker hjälper till det med.
Tack för tipset även om jag sällan känner mig utsatt. Gick in på Adblock Options i Chrome och såg att svenska Fan Boy List går att bocka för där så uppdateras den - då slipper man gå till nz-sajten. Man kan även prenumerera på andra språk. Även en del andra listor som Malware Protection, Fanboy's Annoyances och Easylist går att bocka för där.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Och använder man firefox finns väl inget liknande ADD - block antar jag.
antonius skrev:kullan skrev:En fundering jag har är om det finns något alternativ till facebook. Som är gratis, passar oavsett ålder eller intresseområde. Spelar ingen roll om du är gammal eller ung. Alla sorters intressen får plats. Kan någon som vet något liknande länka till den sajten då?
Livejounal http://www.livejournal.com/
Är väl mer en dagbok/blogg men lätt att navigera, och att lägga upp bilder och så.
Ja den är ingen social sajt som de två stora just nu Fejan eller G+ är. Det finns inga diskussionsforum till exempel. Däremot kan man hitta folk med samma intressen. Men det handlar om att folk skapar och lägger ut sina egna alster, exv musik eller blogginlägg. Såg dock inte mycket till kommentarsfunktioner.
Min favorit bland sociala sajter är Quora. Den är en guldgruva för nyfikna typer som antingen bara vill hitta intressanta ämnen eller även hitta andra med liknande intressen. Man behöver inte vara reggad för att läsa de öppna trådarna. http://www.quora.com/HTML5/How-will-we- ... TML5-world
Senast redigerad av barracuber 2013-12-20 15:15:26, redigerad totalt 4 gånger.
- barracuber
kullan skrev:Och använder man firefox finns väl inget liknande ADD - block antar jag.
jojomen https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... lock-plus/
- barracuber
Men tack så mycket. Ska kolla in det där. Får ta min privata datasupporter till hjälp.