Externa datorhögtalare

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Externa datorhögtalare

Inläggav Lakrits » 2010-03-31 14:39:30

Hela förmiddagen idag har jag letat efter en lösning på att jag ingenting hör när jag spelar musik via datorn. Mina datorhögtalare har börjat glappa i Av & på-knappen, så ibland slutar de att förmedla ljud. Den här gången visade det sig dock att jag helt enkelt hade glömt att sätta på högtalarna, varför problemet kunde lösas med ett enkelt knapptryck.

Men eftersom högtalarna snart hotar att glappa sönder helt och hållet så måste jag skaffa nya. Mina nuvarande högtalare är från Clas Ohlson-butiken här i stan, av märket Creative och kostade mig motsvarande ungefär tre och en halv hyfsade Vegetale-pizzor.

Tyvärr vet jag inte vad jag skall ställa för krav på högtalare till datorn. Jag vill kunna lyssna till musik, men har inte plats eller råd att köpa stora, jättebra och dyra högtalare. Idéer och goda råd mottages med öppna armar.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-05 1:28:08, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits

Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Kvasir » 2010-03-31 14:40:26

Alternativt använder du hörlurar och får väldigt mycket bättre ljudkvalité för pengarna.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 1:28:08, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav Lakrits » 2010-03-31 14:56:33

Kvasir skrev:Alternativt använder du hörlurar och får väldigt mycket bättre ljudkvalité för pengarna.

Jag har ett par som är bra, men de har sladd. Och med dem över öronen hör jag inte om telefonen ringer. De externa är till för musiklyssning under förflyttning i lägenheten och TV-tittande över datorn. När det är tennis så lyssnar jag samtidigt som jag gör något annat.

Men det var ett bra råd, jag har tänkt att införskaffa ett par trådlösa hörlurar någon gång i vilket fall som helst.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-05 1:28:08, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits

Inläggav Lakrits » 2010-03-31 15:14:36

Kvasir skrev:Alternativt använder du hörlurar och får väldigt mycket bättre ljudkvalité för pengarna.

Jag har ett par som är bra, men de har sladd. Och med dem över öronen hör jag inte om telefonen ringer. De externa är till för musiklyssning under förflyttning i lägenheten och TV-tittande över datorn. När det är tennis så lyssnar jag samtidigt som jag gör något annat.

Men det var ett bra råd, jag har tänkt att införskaffa ett par trådlösa hörlurar någon gång i vilket fall som helst.
Lakrits

Återgå till IT-forum

Logga in