Expo
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Expo
Ni som läst Stieg Larssons Millennie-böcker. Eller som på annat sätt är intresserade.
Härmed tipsas om tidningen Expo. Stieg Larsson var i flera år chefredaktör för den. Sen ett par år finns den som papperstidening igen. Kostar 75 kronor i (litet större) tidningsbutiker. Här kan man läsa om rasism men även annan diskriminering.
Finns också på nätet.
expo.se
Härmed tipsas om tidningen Expo. Stieg Larsson var i flera år chefredaktör för den. Sen ett par år finns den som papperstidening igen. Kostar 75 kronor i (litet större) tidningsbutiker. Här kan man läsa om rasism men även annan diskriminering.
Finns också på nätet.
expo.se
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
Har inte läst den själv, men skulle nog ta och göra det och bilda mig en egen uppfattning.
Jag läste ett nummer av tidskriften R från diverse handikapporganisationer en gång, där någon skrev ett otroligt hårddraget fejkat kåseri om hur moderaternas medborgartåg kunde se ut, och artikeln utgav sig för att vara ett verkligt referat. Det var så saltat och pepprat med så infama lögner att man baxnade. "Där kommer moderat skolungdom med plakat med *Makt är kunskap*...." och liknande raljerande påhitt... och allt var verkligen framställt som att reportern skrev ner sina faktiska syner från trottoaren när medborgartåget hade passerat.
Så är inte t ex Timbros eller ens Contras bild av vänsterregimer och vänsterpolitiker uppbyggd. Jag var lite engagerad ett tag i föreningen "Friheten i Sverige" som hölls med lokaler just hos Timbro (och småningom slogs ihop med Medborgarrättsrörelsen och blev Medborgarrättsrörelsen Friheten i Sverige...), och i ungefär samma period av mitt liv har jag också småpysslat lite med att kuvertera tidskriften Contra. Hmm.... undrar hur länge sedan det där är... slutet av 80-talet, kanske något lite in på 90-talet. om ens det...
Jag läste ett nummer av tidskriften R från diverse handikapporganisationer en gång, där någon skrev ett otroligt hårddraget fejkat kåseri om hur moderaternas medborgartåg kunde se ut, och artikeln utgav sig för att vara ett verkligt referat. Det var så saltat och pepprat med så infama lögner att man baxnade. "Där kommer moderat skolungdom med plakat med *Makt är kunskap*...." och liknande raljerande påhitt... och allt var verkligen framställt som att reportern skrev ner sina faktiska syner från trottoaren när medborgartåget hade passerat.
Så är inte t ex Timbros eller ens Contras bild av vänsterregimer och vänsterpolitiker uppbyggd. Jag var lite engagerad ett tag i föreningen "Friheten i Sverige" som hölls med lokaler just hos Timbro (och småningom slogs ihop med Medborgarrättsrörelsen och blev Medborgarrättsrörelsen Friheten i Sverige...), och i ungefär samma period av mitt liv har jag också småpysslat lite med att kuvertera tidskriften Contra. Hmm.... undrar hur länge sedan det där är... slutet av 80-talet, kanske något lite in på 90-talet. om ens det...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer skrev:Har du tips angående något som är opartiskt?
Svårt att hitta nåt som är helt opartiskt. Det närmaste man kan komma är väl att läsa själva forskningsrapporterna som media och intresseorganisationer hänvisar till. Ofta så har resultatet förenklats i media och man har valt ur just de delar som passar syftet.
Ska jag bilda mig en uppfattning om en källas trovärdighet så försöker jag kolla upp vilka som står bakom det hela och vad dom har för agenda. Expo är ju annars ökända på nätet för att vara väldigt partiska...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
ford skrev:Publicera inte det på detta forum, här tycker de att expo diskriminerar rasister och andra som sysslar med diskriminering...
Jag tycker att man visst bör publicera det på detta forum eftersom jag förespråkar en åt båda hållen öppen debatt. Men det är ju blott min ringa mening.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh skrev:Skall man gå till pressen som helhet så är nog inte ökänd ordet. Då får det nog bli det neutrala känd, eller mer uppskattande välkända.
Ja, eftersom det är ungefär samma människor som styr Expo liksom större delen av media.
Sen är ju Expo en stor bidragstagare och mest att betrakta som ett verktyg i makthavarnas PK-propaganda.