Ett namn som inte faller mig i smaken - Autism Speaks 400
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Ett namn som inte faller mig i smaken - Autism Speaks 400
Ett flashigt namn som inte faller mig i smaken...
Jag har, som ni nog förstått, roat mig med att namnge våra aktiviteter på samma sätt som amerikanska motorsporttävlingar får sina namn. Under denna eftermiddag så har jag varvat febersnörvlande med att läsa lite, riktiga, motorsportnyheter. Tydligen har Autism Speaks i år igen bestämt sig för att sponsra ett av NASCAR-cirkusens race, närmare bestämt racet på Dover International Speedway nu i vår. Det betyder pusselbitar på bilarna nu under ett veckoslut i slutet av maj. Dessutom har racet getts namnet Autism Speaks 400, presented by Heluva Good! Sour Cream Dips & Cheese.
*suck*
Jag har, som ni nog förstått, roat mig med att namnge våra aktiviteter på samma sätt som amerikanska motorsporttävlingar får sina namn. Under denna eftermiddag så har jag varvat febersnörvlande med att läsa lite, riktiga, motorsportnyheter. Tydligen har Autism Speaks i år igen bestämt sig för att sponsra ett av NASCAR-cirkusens race, närmare bestämt racet på Dover International Speedway nu i vår. Det betyder pusselbitar på bilarna nu under ett veckoslut i slutet av maj. Dessutom har racet getts namnet Autism Speaks 400, presented by Heluva Good! Sour Cream Dips & Cheese.
*suck*
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 19:25:16, redigerad totalt 1 gång.
Ni som undrar vari suckandet består kan ju läsa press-releasen http://doverspeedway.com/track/press/ar ... 05&id=2799
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 19:25:16, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Det var en autismrörelse att bada i pengar.
Jo. I det här fallet kunde de sannolikt använts på mycket bättre sätt.
Jag är nästan helt säker på att kommentatorerna under denna sändning kommer att ha en blå pusselbit på kavajslaget för att visa att de lideer med stackars oss. När ska autism/AS-sammanhang först och främst handla om att få berörda individer att få utveckla sina starka sidor och sina potentialer. Sådana här påfund ser jag mest som ett sätt att visa på våra svagheter och se till att vi blir avlastade från dem.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor