Ett förslag till alla medlemmar.
61 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Ett förslag till alla medlemmar.
Låt dem som bråkar bråka med varandra, blanda er inte in i bråket och försvara den ena eller den andra, så låter ni moderatorerna göra sitt jobb bara.
Börjar bli riktigt trött nu på alla här inne som beter sig som 12 år, och vad jag kan se så blir det bara värre när flera blandar sig in.
Så det är mitt förslag, kan åtminstone testa detta nån månad eller två.
Så nästa gång en medlem hotar en annan till livet eller uppmanar någon att ta livet av sig, anmäl det till moderatorerna och gör ingenting mer så ser vi hur det funkar.
Börjar bli riktigt trött nu på alla här inne som beter sig som 12 år, och vad jag kan se så blir det bara värre när flera blandar sig in.
Så nästa gång en medlem hotar en annan till livet eller uppmanar någon att ta livet av sig, anmäl det till moderatorerna och gör ingenting mer så ser vi hur det funkar.
Re: Ett förslag till alla medlemmar.
Om du läser den aktuella tråden så ser du att det blivit anmält, men inget har hänt.
Jagers skrev:Låt dem som bråkar bråka med varandra, blanda er inte in i bråket och försvara den ena eller den andra, så låter ni moderatorerna göra sitt jobb bara.
Klokt råd, Jagers!
Bali skrev:Jagers skrev:Låt dem som bråkar bråka med varandra, blanda er inte in i bråket och försvara den ena eller den andra, så låter ni moderatorerna göra sitt jobb bara.
Klokt råd, Jagers!
När någon vars uppgift är att hjälpa den som är utsatt inte gör sitt jobb tar jag över det jobbet. Antingen får ni finna er i det, eller så får ni hitta ett annat forum att vara på.
Sheyen skrev:Bra skrivet, Meppe. Och tack, återigen.
Vet inte vad jag ska svara på det där
Har ägnat dagen till att gå på autopilot.
Jag lägger mig på Jagers sida här.
Den nuvarande skitstormen borde ha stannat vid inblandade i fallet samt ledning/oberoende tredje part.
Nu har det blåst upp i såna proportioner att utomstående dragits med i en hätsk debatt, samt att det sprids en fruktansvärt dålig stämning på forumet vilket kan skrämma bort folk eller rentav få 'oskyldiga' att må dåligt i onödan.
Den nuvarande skitstormen borde ha stannat vid inblandade i fallet samt ledning/oberoende tredje part.
Nu har det blåst upp i såna proportioner att utomstående dragits med i en hätsk debatt, samt att det sprids en fruktansvärt dålig stämning på forumet vilket kan skrämma bort folk eller rentav få 'oskyldiga' att må dåligt i onödan.
Orogor skrev:Jag lägger mig på Jagers sida här.
Du har inte varit med så länge. Det här handlar om att forumledningen inte har gjort sitt jobb ordentligt.
Men ledningen brydde sig ju inte, därför startade jag den där tråden. Det var redan oskyldiga som mådde dåligt innan jag starta tråden, så sätt dig in i situationen ordentligt innan du väljer sida.
Jagers skrev:Låt dem som bråkar bråka med varandra, blanda er inte in i bråket och försvara den ena eller den andra, så låter ni moderatorerna göra sitt jobb bara.
när är det en vanlig diskussion och när har något blivit ett bråk?
är det aldrig ok att blanda sig i, även om de diskuterar om en tredje person?
det är många här inne som är IRL-vänner, och de kommer (ofta) att välja sida, hur menar du att de ska hantera sina beskyddarinstinkter mot sina vänner?
saker och ting är inte så enkla som du vill få dem att vara.
Meppe skrev:Men ledningen brydde sig ju inte, därför startade jag den där tråden. Det var redan oskyldiga som mådde dåligt innan jag starta tråden, så sätt dig in i situationen ordentligt innan du väljer sida.
Jag menade inte enbart din tråd, det var en helt OK tråd eftersom ledningen inte gjorde nånting/tog för lång tid på sig, men som Orogor skrev
Orogor skrev:Nu har det blåst upp i såna proportioner att utomstående dragits med i en hätsk debatt, samt att det sprids en fruktansvärt dålig stämning på forumet vilket kan skrämma bort folk eller rentav få 'oskyldiga' att må dåligt i onödan.
så händer detta ofta, att det blir fler inblandade och bråket sprider sig runt genom halva forumet istället för att det skulle kunna hållas mellan 2 personer i en tråd.
Fenren skrev:är det aldrig ok att blanda sig i, även om de diskuterar om en tredje person?
nej, helst inte, om dem pratar om att skada den tredje personen så anmäl inlägget å låt ledning ta hand om det.(trösta den tredje personen i PM går juh självklart bra.)
Fenren skrev:det är många här inne som är IRL-vänner, och de kommer (ofta) att välja sida, hur menar du att de ska hantera sina beskyddarinstinkter mot sina vänner?
som jag nyss skrev, trösta personen i PM, istället för att börja skrika på den som gjort bort sig.
Jag kan inte göra något åt att folk väljer att engagera sig efter att jag offentliggjort hur ledningen hanterar den här typens ärenden. Det här forumet är öppet, och varje medlem får själv ta ansvar för vad han eller hon skriver och engagerar sig i.
Och igen, det är anmält men ledningen hanterade det inte. Jag anser att medlemmarna har rätt att få veta sanningen om vad som hänt, och tydligen är enda sättet att få fram den att dra igång en storm.
Och igen, det är anmält men ledningen hanterade det inte. Jag anser att medlemmarna har rätt att få veta sanningen om vad som hänt, och tydligen är enda sättet att få fram den att dra igång en storm.
Meppe skrev:Och igen, det är anmält men ledningen hanterade det inte. Jag anser att medlemmarna har rätt att få veta sanningen om vad som hänt, och tydligen är enda sättet att få fram den att dra igång en storm.
Somsagt det du gjorde tycker jag var OK.
Men jag pratar mer om alla dem andra bråken som JÄMT och STÄNDIGT pågår här(massor med olika bråk, både gamla och nya) och ofta mellan samma medlemmar för att dem inte kommer överens/gillar varandra.
Jagers skrev:nej, helst inte, om dem pratar om att skada den tredje personen så anmäl inlägget å låt ledning ta hand om det.(trösta den tredje personen i PM går juh självklart bra.)
så... hur ska vi nu avgöra när, och om, det har övergått från en diskussion där man inte bara kan utan även bör lägga sig i till att bli ett bråk där, det enligt dig, borde vara totalförbjudet att skriva något?
Jagers skrev:Meppe skrev:Och igen, det är anmält men ledningen hanterade det inte. Jag anser att medlemmarna har rätt att få veta sanningen om vad som hänt, och tydligen är enda sättet att få fram den att dra igång en storm.
Somsagt det du gjorde tycker jag var OK.
Men jag pratar mer om alla dem andra bråken som JÄMT och STÄNDIGT pågår här(massor med olika bråk, både gamla och nya) och ofta mellan samma medlemmar för att dem inte kommer överens/gillar varandra.
Vilka syftar du på?
Fenren skrev:Jagers skrev:nej, helst inte, om dem pratar om att skada den tredje personen så anmäl inlägget å låt ledning ta hand om det.(trösta den tredje personen i PM går juh självklart bra.)
så... hur ska vi nu avgöra när, och om, det har övergått från en diskussion där man inte bara kan utan även bör lägga sig i till att bli ett bråk där, det enligt dig, borde vara totalförbjudet att skriva något?
Jag har iaf. inga problem att bedömma när jag inte bör blanda mig i tycker jag.
Jagers skrev:Jag har iaf. inga problem att bedömma när jag inte bör blanda mig i tycker jag.
vad bra, det tycker jag. dessutom svarar du inte på mina frågor.
Sheyen skrev:Vilka syftar du på?
Alla bråk som varit och alla bråk som kommer bli.
Jagers skrev:Sheyen skrev:Vilka syftar du på?
Alla bråk som varit och alla bråk som kommer bli.
definiera "bråk".
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter