Ett förhållande på dina villkor är..?
55 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Mitt tänk
Devon skrev:* En stor trea (jag är fortfarande realist, ekonomiskt sett)
* Delat badrum, kök, vardagsrum MEN EGNA skåp i varje rum, egna favoritkoppar i köket, olika hyllor i kylskåpet
* TVÅ TV-apparater!! En stor i vardagsrummet, en liten i sovrummet. Samma sak gäller med datorer, vi ska absolut ha VARSIN.
* BIG ASS BED med varsitt täcke. Då kan man VÄLJA när man vill mysa, och automatiskt blir myset alltid positivt för bägge.
* Har vi en fyra skulle jag även vilja ha ett arbetsrum/TV-spelsrum/diverserum.
* DÖRRAR ATT STÄNGA är ett måste.
[...]
Det jag inte vill är att helt smälta samman med någon och glömma bort min egen individualitet.
- Att gå så långt som att ha egna hyllor känns avlägset för mej personligen. Jag vet vad jag vill ha och vad jag gillar så det spelar ingen roll var mina grejer står.
- Naturligtvis ska man ha två TV-apparater om man är två personer! Man vill ju inte alltid se samma saker samtidigt. Det är ju elementärt.
- Samma med dator. Att ha varsin egen dator är ju så självklart för mej att det känns konstigt att nämna det.
- Naturligtvis varsitt täcke. Annars blir ens täcke bara norpat. Dessutom vill man inte alltid ha kroppskontakt - tänk om någon av parterna svettas och klibbar ner den andre?! Nej fy sjutton.
- Ett diverserum är otroligt praktiskt. Bra att chilla i när partnern ser på melodifestivalen och man själv är totalt uttråkad... ;-D
- Självklart måste dörrarna gå att stänga - vad är det annars för vits med dem? Att leva dörrlöst är inte riktigt min grej.
Zombie skrev:Arkimedes skrev:Min partner ska vilja ha barn som ska heta Silja och Viking.
Aha. Du heter [url=http://sv.wikipedia.org/wiki/Eckerölinjen]Eckerö[/url] i efternamn. Eller kanske Laivanen.
Jag heter Laivanen! Men min partner ska gå med på att vi byter efternamn till Line!
Ett skärgårdsvilla, en Volvo, en hund, nio katter och så våra barn Silja Line och Viking Line. Så romantiskt!
Re: Mitt tänk
Devon skrev:Det jag inte vill är att helt smälta samman med någon och glömma bort min egen individualitet.
+1
Devon skrev:* Delat badrum, kök, vardagsrum MEN EGNA skåp i varje rum, egna favoritkoppar i köket, olika hyllor i kylskåpet
* TVÅ TV-apparater!! En stor i vardagsrummet, en liten i sovrummet. Samma sak gäller med datorer, vi ska absolut ha VARSIN.
* BIG ASS BED med varsitt täcke. Då kan man VÄLJA när man vill mysa, och automatiskt blir myset alltid positivt för bägge.
* DÖRRAR ATT STÄNGA är ett måste.
weasley skrev:- Att gå så långt som att ha egna hyllor känns avlägset för mej personligen. Jag vet vad jag vill ha och vad jag gillar så det spelar ingen roll var mina grejer står.
- Naturligtvis ska man ha två TV-apparater om man är två personer! Man vill ju inte alltid se samma saker samtidigt. Det är ju elementärt.
- Samma med dator. Att ha varsin egen dator är ju så självklart för mej att det känns konstigt att nämna det.
- Naturligtvis varsitt täcke. Annars blir ens täcke bara norpat. Dessutom vill man inte alltid ha kroppskontakt - tänk om någon av parterna svettas och klibbar ner den andre?! Nej fy sjutton.
- Självklart måste dörrarna gå att stänga - vad är det annars för vits med dem? Att leva dörrlöst är inte riktigt min grej.
Samma här. Det skulle ta oerhört mycket energi att tänka "ditt och mitt" hela tiden. Dessutom vill jag kunna städa i badrum och kök utan att behöva tänka på att inte röra eller flytta på något som inte är mitt. Om partnern inte kan hålla ordning på sina egna saker i dessa gemensamma utrymmen så påverkar det mig också och då skulle jag inte stå ut med att inte få ingripa.
En TV räcker eftersom min partner får bestämma över den helt och hållet bortsett från att jag vill se Melodifestivalen och ESC. Annars ser jag aldrig på TV. Jag sålde min TV förra sommaren och har inte saknat den en enda gång.
Dubbelsäng med varsitt täcke är väl en självklarhet?
Egen dator är också självklart. Att dela dator med någon skulle vara som att dela tandborste.
Dörrar ska självklart gå att stänga.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor