Ett farligt exempel på vårdare.
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Ett farligt exempel på vårdare.
lhollo skrev:Zombie skrev:lhollo skrev:jag ska inte säga att jag egentligen kan uttrycka mig eftersom jag bara levt i ett hem. men oftast så tar bara fosterföräldrarna emot barnen för pengar vilket leder till att barnen behandlas ibland som boskapsdjur, tvingas lägga fram en perfekt fasad, ljuga för tanten från soc att "allt är bra" hjärntvättade och livrädda. ibland kan man inte heller uttrycka ord vad de gör mot en bara säga att man är rädd och att de har en i sin makt. man är rädd för att de hotar en med en massa olika saker, utnyttjar varenda tillfälle att göra så att man blir fast. de tvingar en göra saker man inte vill, får en känna sig liten och värdelös, får en att veta att det enda man kan hoppas på är frihet när man kommer kastas ut.
Jag misstänker att det där kan gälla dig. I så fall kanske du skulle söka hjälp. Vet ju inte om du redan har försökt och vet föga om vad man kan tipsa om, men BRIS är iallafall ett ställe jag tänker på.
man vågar inte...det är tabu, skräck är ett mäktigt medel...
och dessutom berättade jag för soc vad som hände när jag var 9 men de sket i det
BRIS är inte soc, det är en fristående organisation. Man kan kontakta dem anonymt. De kan säkert också tipsa en vidare alltefter vad man frågar och berättar.
Miche skrev:Soc och förvaltningsdomstolarna är världens bundisar och håller varandra om ryggen. Enligt domstolen gör soc nästan aldrig fel, det behövs riktigt jävla bra advokater som pekar på fel efter fel som soc gjort för att domstolen ska döma till soc nackdel.
Här ansåg domstolen i alla fall att soc gjort fel:
http://www.unt.se/uppsala/fel-belopp-ko ... 42128.aspx
Dock verkar det som ett fall soc borde ha klarat själva; och så kan man undra hur många fall där folk inte orkar eller vet att man kan klaga eller förlorar i rätten det går på varje fall där de vinner. Jag har hört om ett antal genom åren.
Visst kan soc tänkas ha bestämmelser som förbjuder dem att handla rimligt även här, jag kan inte dem, men mot det står att de har haft så många fall sedan så många årtionden på sig att påtala orimligheterna för politikerna.
Visst kan soc tänkas ha bestämmelser som förbjuder dem att handla rimligt även här, jag kan inte dem, men mot det står att de har haft så många fall sedan så många årtionden på sig att påtala orimligheterna för politikerna.