Ersättning
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Ersättning
Hej! Jag har sedan några månader varit helt utan inkomst och varit berättigad till och fått ekonomiskt bistånd från kommunen. Häromdagen blev jag inskriven på jobb- och utvecklingsgarantin hos arbetsförmedlingen, och kommer då få samma belopp (existensminimum) som jag fått i ekonomiskt bistånd. Nu är det så att jag varit bostadslös ett tag men har ett lägenhetskontrakt på gång.
Min fråga är var jag i praktiken ska vända mig för att få hjälp med att betala hyran? Ansöker jag om ekonomiskt bistånd hos kommunen för själva hyran trots att jag är inskriven hos jobb- och utvecklingsgarantin där jag får ca 4.000/månaden?
Hoppas någon förstår och kan svara. Ha en bra dag!
Min fråga är var jag i praktiken ska vända mig för att få hjälp med att betala hyran? Ansöker jag om ekonomiskt bistånd hos kommunen för själva hyran trots att jag är inskriven hos jobb- och utvecklingsgarantin där jag får ca 4.000/månaden?
Hoppas någon förstår och kan svara. Ha en bra dag!
Ersättning
Jag ska medge att jag inte vet, men vill föreslå att du helt enkelt frågar din (förra?) handläggare på kommunen. Om inte annat ska ju han/hon kunna ge dig ett korrekt svar.
Ersättning
Ja, vänd dig till Soc. Det är vanligt att få resterande pengar från försörjningsstöd.
- ShakeItOut
- Anslöt: 2018-10-19
Återgå till Att leva som Aspergare