En längre gymnasieutbildning utan läxor?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
En längre gymnasieutbildning utan läxor?
Jag vet att jag antagligen kommer få lite bashing för detta men jag önskar att jag kunde finna en skola som ger mig gymnasie-motsvarande utbildning men som enbart hade lärarledda lektioner och utan läxor.
Jag är 20 år och har försökt med gymnasiala studier flera gånger sedan 2006 och alltid så är det läxorna som sabbar det för mig för jag kan inte organisera mig själv tillräckligt för att klara av självständiga studier på detta sätt.
Jag vet att individuella studer är mycket viktigt för högskole studier m.m. men jag kan inte förstå varför vi inte har en läxfri skola.
Jag antar att denna tråd är rätt poäbglös men jag ville bara veta om det är andra här som har haft samma problem och funderingar som ev. kan berätta hur dom gjorde för att ta sig igenom gymnasiala studier om dom gjort det?
Tack på förhand!
Jag är 20 år och har försökt med gymnasiala studier flera gånger sedan 2006 och alltid så är det läxorna som sabbar det för mig för jag kan inte organisera mig själv tillräckligt för att klara av självständiga studier på detta sätt.
Jag vet att individuella studer är mycket viktigt för högskole studier m.m. men jag kan inte förstå varför vi inte har en läxfri skola.
Jag antar att denna tråd är rätt poäbglös men jag ville bara veta om det är andra här som har haft samma problem och funderingar som ev. kan berätta hur dom gjorde för att ta sig igenom gymnasiala studier om dom gjort det?
Tack på förhand!
Jag har personligen väldigt svårt att komma igång med läxor. Gör sällan nåt skolarbete hemma. Däremot jobbar jag fort och effektivt i skolan, vilket också gör att jag inte har så många läxor..
Men jag ska få en kontaktperson som hjälper mig komma igång med läxorna, så det blir gjort..
Brukar det inte finnas stöd i vissa ämnen, eller speciallärare som kan hjälpa en annars?
Men jag ska få en kontaktperson som hjälper mig komma igång med läxorna, så det blir gjort..
Brukar det inte finnas stöd i vissa ämnen, eller speciallärare som kan hjälpa en annars?
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Re: En längre gymnasieutbildning utan läxor?
jag klarar inte av att göra läxor för att det är tråkigt och för att jag är för trött.
- totizedger
- Anslöt: 2011-05-22
Återgå till Studier och arbetsliv