Elon Musk

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Elon Musk

Inläggav Leffe » 2024-11-25 12:58:32

Har sett lite filmer där Elon Musk pappa Errol Musk berättar om hans barndom, om hur lärarna var bekymrade över hur han tittade ut genom fönstren och inte reagerade på vad han så, de trodde han var "retarded" och han flyttade till en annan skola. Kanske känner ni igen er här på vissa autistiska drag? När jag var lite satt jag och tittade, läraren hade reagerat på mitt beteende...
Leffe

Anslöt: 2009-07-07

Elon Musk

Inläggav Ignatius » 2024-11-25 22:04:14

Elon Musk berättade år 2021(?) att han var diagnosticerad med autism.
Ignatius

Anslöt: 2019-05-05

Elon Musk

Inläggav manne » 2024-11-26 10:45:31

https://elektriauto.ee/en/tesla-model-s ... k-on-siin/

Detta är hans uppfinning den nya el bilen :-)049 :-)Happy :D
manne

Anslöt: 2007-08-23

Elon Musk

Inläggav manne » 2024-11-26 11:08:00

Elon Musk är inspirerad av detta spel och cyber punk rörelsen :o :-)063 :?:
manne

Elon Musk

Inläggav manne » 2024-11-26 11:26:19

Musk vill ta oss ut ur rymden och kolonisera planeter i vintergatan :-)049 :-)Happy :D

milky way galaxy
manne

Elon Musk

Inläggav Richard » 2024-11-26 13:50:00

African American.jpg

Han är cool! Men jag är inte sugen på en Tesla, men hans rymdexperiment samt Neuralink är väldigt intressant. Han har väl Asperger?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Richard

Anslöt: 2005-10-12

Elon Musk

Inläggav Alien » 2024-11-27 2:13:01

Musk må vaa ett geni på sitt sätt men jag har ingen tilltro till hans omdöme när det gäller människor och politik. Han står ju på Trumps sida! Näst rikast i världen är han också. Kanke lätt att bli något självgod då, jag tycker iaf hans uttalande tyder på det:

PS 10 maj 2021 skrev:“Jag vet att jag säger eller lägger upp konstiga saker, men det är helt enkelt så min hjärna fungerar. Om jag har upprört någon vill jag bara säga: Jag återuppfann den elektriska bilen och jag ska skicka människor till Mars i en rymdraket. Trodde ni att jag skulle vara en avslappnad, normal snubbe?” sade Elon Musk när han i helgen medverkade i “Saturday Night Live”, berättar TT på SvD.se.

Musk erkände utan omsvep att han har autismdiagnosen Asperger, vilket han tillade kan förklara en del av hans ibland uppseendeväckande utspel.

Personer som har Asperger syndrom är ofta väldigt bundna av rutiner och brinner för sina intressen, men kan ha svårt med det sociala samspelet.
https://www.dagensps.se/foretag/profile ... -asberger/
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Elon Musk

Inläggav Alien » 2024-11-27 2:24:07

Musk oroar sig inte för överbefolkning utan över att det föds för få barn.

Aftonbladet 2024-06-23 skrev:Orolig över barnafödandet
Musk har tidigare flera gånger uttryckt sin oro över att människor föder få barn, bland annat på X (tidigare Twitter).

– Många länder ligger redan långt under vad som krävs för att jordens befolkning inte ska minska och trenden visar att nästan alla länder kommer att hamna där. Det här är helt enkelt fakta, inte en falsk teori, säger han till Page six.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... olfte-barn

Själv föregår han med gott (?) exempel. Nyligen fick han sitt tolfte barn.

Elon Musk har blivit pappa för tolfte gången.

Tesla-miljardären har fått sitt tredje barn med den kanadensiska AI-experten Shivon Zilis, 38.

Entreprenören har sedan tidigare elva barn med tre olika kvinnor.

Spoiler: visa
Han och hans första fru Justine Wilson fick sonen Nevada Alexander 2002, men sonen dog i plötslig spädbarnsdöd bara tio veckor gammal. Paret fick sedan tvillingarna Vivian Jenna och Griffin, 20, och trillingarna Kai, Saxon och Damian, 18. Musk har också sonen X Æ A-Xii, 4, dottern Exa Dark Sideræl, 3, och sonen Techno Mechanicus, 2, med popstjärnan Grimes. Med nuvarande flickvännen har han sedan tidigare tvillingarna Strider och Azure, 3.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Elon Musk

Inläggav manne » 2024-11-27 10:18:15

Alien skrev:Musk oroar sig inte för överbefolkning utan över att det föds för få barn.

Aftonbladet 2024-06-23 skrev:Orolig över barnafödandet
Musk har tidigare flera gånger uttryckt sin oro över att människor föder få barn, bland annat på X (tidigare Twitter).

– Många länder ligger redan långt under vad som krävs för att jordens befolkning inte ska minska och trenden visar att nästan alla länder kommer att hamna där. Det här är helt enkelt fakta, inte en falsk teori, säger han till Page six.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... olfte-barn

Själv föregår han med gott (?) exempel. Nyligen fick han sitt tolfte barn.

Elon Musk har blivit pappa för tolfte gången.

Tesla-miljardären har fått sitt tredje barn med den kanadensiska AI-experten Shivon Zilis, 38.

Entreprenören har sedan tidigare elva barn med tre olika kvinnor.

Spoiler: visa
Han och hans första fru Justine Wilson fick sonen Nevada Alexander 2002, men sonen dog i plötslig spädbarnsdöd bara tio veckor gammal. Paret fick sedan tvillingarna Vivian Jenna och Griffin, 20, och trillingarna Kai, Saxon och Damian, 18. Musk har också sonen X Æ A-Xii, 4, dottern Exa Dark Sideræl, 3, och sonen Techno Mechanicus, 2, med popstjärnan Grimes. Med nuvarande flickvännen har han sedan tidigare tvillingarna Strider och Azure, 3.

https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/ ... rcna163665

manne

Elon Musk

Inläggav Leffe » 2024-11-30 19:46:44

Detta är den intervju med fadern Errol Musk som jag refererade till i mitt inlägg längst upp. Elon kollade endast i fönstret och uppmärksammade inte läraren. De trodde han var "retarded" och behövde en annan skola...
https://www.youtube.com/watch?v=MfvV2AH ... dofaGenius
Leffe

Anslöt: 2009-07-07

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in