Eftersökes: Kategoriseringsprogram för bilder
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag har en släkting som efterlämnade ganska mycket bilder när han gick bort, och jag har försökt styra upp det, vem som är vem på bilderna och liknande.
Tidigare har jag använd mig av Adobe Lightroom när jag redigerade mina bilder men börjar inse att det programmet inte passar mina behov längre, utan jag behöver ett program där jag kan kategorisera hans bilder och mina i en databas.
Jag provade Photohop Elements Organizer, men det fyllde inte mina behov, lite för enkelt kändes det som.
Några förslag?
Tidigare har jag använd mig av Adobe Lightroom när jag redigerade mina bilder men börjar inse att det programmet inte passar mina behov längre, utan jag behöver ett program där jag kan kategorisera hans bilder och mina i en databas.
Jag provade Photohop Elements Organizer, men det fyllde inte mina behov, lite för enkelt kändes det som.
Några förslag?
Lightroom är till för att kunna kategorisera bilder i en databas, det är grundfunktionen.
Vad i Lightroom passade inte dina behov?
Vad i Lightroom passade inte dina behov?
Jag är nöjd med Bilder på min Mac, det räcker bra för mig.
Man kan ju först tagga bilderna, och sedan få bra möjligheter med Smarta Album, där mängderna av kriterier verkade ha goda möjligheter att ge dynamisk kategorisering.
Man kan ju först tagga bilderna, och sedan få bra möjligheter med Smarta Album, där mängderna av kriterier verkade ha goda möjligheter att ge dynamisk kategorisering.
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
http://www.acdsee.com/en/products/acdsee-ultimate
Acdsee Ultimate
Acdsee Ultimate
Digital Asset Management
Add ratings, hierarchical keywords, categories, and location data to your images. Quickly identify photos for further processing with visual tags or customizable color labels.