Dumma plug-ins...
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Dumma plug-ins...
Idag tröttnade jag på visualiseringarna till min Windows Media Player och laddade ner några nya. Den intressantaste av dem funkade inte utan uppmanade mig att uppgradera grafik-nånting genom att ladda ner nåt från t ex NVIDIA. Så då gjorde jag det.
Men inte hjälpte det! Däremot blev alla färger urblekta och så kommer det med jämna mellanrum upp en irriterande ruta från Mircosoft som gnäller över att jag "may have become a victim of counterfeit software." Måste jag avinstallera NVIDIA-programmet för att bli av med tjatet och få tillbaka mina färger? Den hjälpte ju ändå inte för det jag skulle ha den till. Eller är den bra att ha för nåt?
Men inte hjälpte det! Däremot blev alla färger urblekta och så kommer det med jämna mellanrum upp en irriterande ruta från Mircosoft som gnäller över att jag "may have become a victim of counterfeit software." Måste jag avinstallera NVIDIA-programmet för att bli av med tjatet och få tillbaka mina färger? Den hjälpte ju ändå inte för det jag skulle ha den till. Eller är den bra att ha för nåt?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:35:40, redigerad totalt 1 gång.
Senast redigerad av apkonstapel 2011-05-04 16:35:40, redigerad totalt 1 gång.
- apkonstapel
- Anslöt: 2008-10-21
Du fick nog något WGA-piller i processen. Microsoft passade när du laddade ned grejorna alltså på att kolla ditt serienummer mot sina register med lagliga sådana, och hittade det inte. Nu tror din dator att Windows är piratkopierat, och har satt en del begränsningar (till exempel färgschemat du beskriver, blockering av säkerhetsuppdateringar, bara ett par webbläsarfönster åt gången tror jag, och så vidare). WGA står för Windows Genuine Advantage!
Alltså behöver du göra något med själva Windows, och grejorna du laddade hem är inga problem att behålla.
Tyvärr är det allt jag kan säga. Lämnade mjukvaruvärldens konsumentmarknad bakom mig för ganska många år sedan, och problemen med sådana här nymodigheter har jag bara läst om, aldrig löst. Finns någon annan som kan det här?
Alltså behöver du göra något med själva Windows, och grejorna du laddade hem är inga problem att behålla.
Tyvärr är det allt jag kan säga. Lämnade mjukvaruvärldens konsumentmarknad bakom mig för ganska många år sedan, och problemen med sådana här nymodigheter har jag bara läst om, aldrig löst. Finns någon annan som kan det här?
Senast redigerad av apkonstapel 2011-05-04 16:35:41, redigerad totalt 1 gång.
- apkonstapel
Kom förresten på att jag hört om någon som ringde till Microsoft Support och fick det fixat. Ibland hör man att de är bra, ibland hör man att de är dåliga. Jag vet som sagt inte.
Senast redigerad av apkonstapel 2011-05-04 16:35:41, redigerad totalt 1 gång.
- apkonstapel
Jag skulle sätta i en XP-skiva och formatera om datorn, jag har inte stött på ett problem som inte går att lösa på det sättet än. Sen skulle jag göra en partition att ha windows på, så att man slipper radera allt från hårddisken nästa gång man får ett elakt virus.
Har man en laglig kopia av windows är det nog inga problem att ringa microsoft support, då är dom troligtvis väldigt bra.
Men har man en piratkopia och vill fortsätta ha det gör man nog bäst i att hålla sig borta från supporten.
apkonstapel skrev:Kom förresten på att jag hört om någon som ringde till Microsoft Support och fick det fixat. Ibland hör man att de är bra, ibland hör man att de är dåliga. Jag vet som sagt inte.
Har man en laglig kopia av windows är det nog inga problem att ringa microsoft support, då är dom troligtvis väldigt bra.
Men har man en piratkopia och vill fortsätta ha det gör man nog bäst i att hålla sig borta från supporten.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 16:35:41, redigerad totalt 1 gång.
Jag köpte ju datorn av Moggy. Har man inte rätt att köpa en begagnad dator utan att hamna på Microsofts svarta lista? Nån skiva vet jag inte om jag fick med. Kan det hjälpa att regga sig hos MS?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:35:41, redigerad totalt 1 gång.
Tack för råden!
Utöver att färgerna blev blaskiga och jag tvingas klicka 'ja' på en ruta som tar mig till en sajt som inte funkar varje gång jag startar upp datorn så raderar den min skrivbordsbild också, så jag måste lägga in den igen manuellt varje gång. *Dubbelmorr*
Utöver att färgerna blev blaskiga och jag tvingas klicka 'ja' på en ruta som tar mig till en sajt som inte funkar varje gång jag startar upp datorn så raderar den min skrivbordsbild också, så jag måste lägga in den igen manuellt varje gång. *Dubbelmorr*
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:35:41, redigerad totalt 1 gång.