Dumma gubbe - folk som "får" säga vad de vill
52 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
slackern skrev:Fröken bör nog läsa mer vett och etikett regler utav Magdalena Ribbing.
Har faktiskt en bok om Vett & etikett, dock inte den du tipsar om ovan.
Wine skrev:Jag har en gång blivit tilltalad av en person som jag gick förbi i ett centrum att jag inte borde gäspa så mycket, jag gick väl bara vidare och tänkte inte så mycket mer på det mer än att jag tyckte det var konstigt att han kommenterade min gäspning, blev inte arg eller irriterad eller så. Brukar också reagera rätt sent och mest bli förvånad om jag får höra något om exempelvis att jag ser sur eller arg ut som jag fått höra ibland.
Jag brukar inte heller bli arg, jag tror jag blev triggad på någe vis bara. I vanliga fall brukar jag fråga varför folk säger som de gör. Vilket ofta inte är speciellt populärt men rätt intressant för de som kommenterar reagerar som Va syns jag hörs jag? Tror de är så vana att bli ignorerade att de inte fattar att folk hör vad de säger.
Wine skrev:slackern skrev:Fröken bör nog läsa mer vett och etikett regler utav Magdalena Ribbing.
Har faktiskt en bok om Vett & etikett, dock inte den du tipsar om ovan.
Då bör du nog läsa om den verkar det som. Nej förlåt jag skojar bara med dig. Ska sluta nu.
Har också fått dryga kommentarer av gamla gubbar och kärringar som ska spela allan. Bara att låta det rinna av och gå vidare.
- CarolusRex
- Anslöt: 2014-01-27
Återgå till Att leva som Aspergare