Du vet att du är en aspie när...
... Du respekterar allas vilja att inte dricka råa ägg... Det är ju din magnifika idé!
Re: Du vet att du är en aspie när...
...du ska tvätta dina gym-kläder och inser att det är slöseri att inte fylla maskinen. Så du startar en full tvättmasken men hittar gymkäderna utanför maskinen en timme senare.
...du fick höra i grundskolan under aerobicsen. "Du är både tondöv och saknar taktkänsla."
...du fick höra i grundskolan under aerobicsen. "Du är både tondöv och saknar taktkänsla."
...du konstant misslyckas med att följa devisen "kläder efter väder" och tar sandaler när det är råkallt och kofta när andra går i linne.
...du jobbar i butik och en kund säger någonting oväntat eller vill småprata på ett sätt som du inte har inlärda svar på, och du istället blir helt stum eller upprepar en inlärd fras som egentligen inte passar i sammanhanget, vilket leder till att den förut så pratglada kunden blir tyst och tittar sig obekvämt omkring.
Senast redigerad av biologic 2012-05-13 2:16:35, redigerad totalt 1 gång.
Jag har druckit nio råa ägg till frukost förut. Vet dock inte om det är att rekommendera.
matterik skrev:Jag har druckit nio råa ägg till frukost förut. Vet dock inte om det är att rekommendera.
du är på möte och svarar på en fråga som "inte skall svaras på".
7dagar skrev:du är på möte och svarar på en fråga som "inte skall svaras på".
Svarar alltid på retoriska frågor. Dumt att ställa frågor som inte ska svaras på!
...svarar på enkla frågor som folk kastar ut, men missar att frågeställaren egentligen riktar sig mot ett barn i närheten. Frågor är ju till för att besvaras.
X: "Vad är det för färg? *pekar på gräset*"
Jag: "Grön!"
X: *suck*
...bonuspoäng om du gör det ofta.
X: "Vad är det för färg? *pekar på gräset*"
Jag: "Grön!"
X: *suck*
...bonuspoäng om du gör det ofta.
tramsmaja skrev:Meppe skrev:tramsmaja skrev:… du dessutom måste rätta till alla rader så att de börjar på samma sätt, muttrar högt att det faktiskt bara ska vara tre punkter i en … (gah!!) och rättar alla stavfel, grammatiska fel och ordflöden.
... du undrar varför det är nödvändigt att själv göra samma fel som man klagar på att andra gör
Gah! Nu kommer jag aldrig våga posta här mer... fast det gör jag ju nu, men efter det.
@tramsmaja: jo posta mer jag tyckte att ditt inlägg var mycket kul!
... när du trampar järnet på gymmets crosstrainer och på frågan "kommer du någonstans?" svarar "nej" och tänker att det var en dum fråga, svaret är ju uppenbart.
... och när du därefter inser frågans egentliga innebörd och försöker rätta till ditt svar med ett invecklat resonemang om koordinater och geografi – och dessutom envisas med att fullfölja resonemanget trots att frågeställaren verkar vara mycket mer fokuserad på din kilometerräknare.
... och när du därefter inser frågans egentliga innebörd och försöker rätta till ditt svar med ett invecklat resonemang om koordinater och geografi – och dessutom envisas med att fullfölja resonemanget trots att frågeställaren verkar vara mycket mer fokuserad på din kilometerräknare.
När du inser att inte naturlagarna gäller för NT.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Swesse skrev:treeman skrev:... du gnider tvålen i din hand.
Förklara.
Låt mig gissa: Att man genom härmning lärt sig gnida tvålen som barn och håller fast vid det istället för att se att det handlar om att man ska gnida in handen med tvål? Konsekvensen blir att man inte alls blir lika ren.
Swesse skrev:treeman skrev:... du gnider tvålen i din hand.
Förklara.
Lite torftigt med ord från mig där.
OnT:
... du gnider tvålen i din hand och samtidigt hör vattnet i vasken porla som en vacker bäck i en magisk skog. Koman man hamnar i då är superskön och varar i 15 minuter. Efteråt kommer man inte ihåg på vilken planet man bor på. Reborn.
..du skriver ett sms och söker efter rätt person i kontakterna men upptäcker att du glömt vem du skulle skicka det till.
(Kanske är mer ADHD iofs).
(Kanske är mer ADHD iofs).
...du blir förvirrad och alltid är osäker på vad som är sanning och uppdiktat när du ser/lyssnar på en stand-up-komiker ( <-- grammatiken i det ordet ).
...när du vid något tillfälle lägger fram en idé du gått och tänkt på - för konversationskonventionernas skull - varefter din konversationspartner utbrister att det är genialisk och säger "Varför har ingen tänkt på det tidigare!?".
...du redigerar rätt ett inlägg då du upptäcker att du glömt sätta punkt i slutet av inlägget.
...när du upptäcker att du stått och stirrat in i väggen i 5-10 minuter för att du fastnat i en tanke och glömt vad du var på väg att göra.
...när du vid något tillfälle lägger fram en idé du gått och tänkt på - för konversationskonventionernas skull - varefter din konversationspartner utbrister att det är genialisk och säger "Varför har ingen tänkt på det tidigare!?".
...du redigerar rätt ett inlägg då du upptäcker att du glömt sätta punkt i slutet av inlägget.
...när du upptäcker att du stått och stirrat in i väggen i 5-10 minuter för att du fastnat i en tanke och glömt vad du var på väg att göra.
...du tar upp ett föremål och går iväg med det, men glömmer att sänka armen och "svänga" med föremålet vid sidan av kroppen, armen är i stället kvar i den senaste ställningen och du går runt så till dess att du märker att folk stirrar.
...du faktiskt aktivt gör valet att sänka armen och svänga med föremålet som ovan.
...du faktiskt aktivt gör valet att sänka armen och svänga med föremålet som ovan.
Vildsvin skrev:Swesse skrev:treeman skrev:... du gnider tvålen i din hand.
Förklara.
Låt mig gissa: Att man genom härmning lärt sig gnida tvålen som barn och håller fast vid det istället för att se att det handlar om att man ska gnida in handen med tvål? Konsekvensen blir att man inte alls blir lika ren.
Hmmmm.
ca skrev:...du tar upp ett föremål och går iväg med det, men glömmer att sänka armen och "svänga" med föremålet vid sidan av kroppen, armen är i stället kvar i den senaste ställningen och du går runt så till dess att du märker att folk stirrar.
+1!
Inte förvånad när jag läste vem som skrivit inlägget...
när du sagt en sak som sennare visar sig vara en lögn (för aspies talar alltid sanning) och senare säger att du är "friskförklarad" från asperger syndrom i och med lögnen
Återgå till Övriga Aspergerfrågor