DN: "Nördigaste frågesporten någonsin?"
40 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Athena skrev:Tycker inte spela cello är direkt trendigt, men det toppar definition av en nörd, intresse för datorer finns på bägge, medan sci-fi är typiskt geek, data spel anses vara geek, medan chack är nerd, listan kan bli lång, men jag gissar att jag anses vara en tönt i mångas ögon
Förlåt det var inte så jag menade. Men vad jag har förstått är att vara nörd "inne" medan geek är oattraktivt. Men jag kan ha fel. Men min mening var inte att såra dig.
Athena skrev:Det är lugnt, jag dödar dig i nästa bg så är vi kvitt
Haha det lär du ju garanterat att göra har inte kört en BG på år.
Athena skrev:jaha, därav namnet?
Haha nejdå körde mycket PvP under vanila så jag tröttnade.
Jag starta spela i slutet av vanila, twink i tbc va ju sjukt kul, sen blev det lite PvE fram till LK, joina PvP guild i Cata, deletade chars och slutade, tillbaka i MoP som PvE, nu orka ja bara PvP, inte samma krav på passa raider. vad kör du själv?
Det är bara PvE men inte raida pallar inte heller av alla krav som det ställer. Så jag glider bara omkring och upptäcker men har nog upptäckt allt i Draenor.
16 rätt av 30 möjliga.
Frågan om pi missade jag. Jag avrundade sista siffran uppåt.
Frågan om pi missade jag. Jag avrundade sista siffran uppåt.
15 av 30, men många var gissningar.
De jag faktiskt kunde:
Aryas svärd
Ordet robot
Duke of Wellington-statyn
Interrobang (det kan man om man har läst Komma rätt, komma fel och komma till punkt)
Liftarens guide till galaxen
Svalbard
Pi
Flaggan
Däremot skäms jag för att jag inte mindes att 9 inte är ett primtal...![Generad :oops:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_redface.gif)
De jag faktiskt kunde:
Aryas svärd
Ordet robot
Duke of Wellington-statyn
Interrobang (det kan man om man har läst Komma rätt, komma fel och komma till punkt)
Liftarens guide till galaxen
Svalbard
Pi
Flaggan
Däremot skäms jag för att jag inte mindes att 9 inte är ett primtal...
![Generad :oops:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_redface.gif)
nescio skrev:Frågan om pi missade jag. Jag avrundade sista siffran uppåt.
Ja, det var en kuggfråga. Jag var tvungen att läsa om frågan flera gånger och tänka till. Var det de sex första decimalerna eller var det pi skrivet med sex decimaler? Till slut kom jag fram till rätt svar.
Tips om man vill lära sig de första decimalerna i Pi (och inte har superminne):
Ta antalet bokstäver i orden i meningen "May I have a large container of coffee right now?" och du får 3,14159263.
"May I have a large container of coffee? Thank you," fungerar också!
Ta antalet bokstäver i orden i meningen "May I have a large container of coffee right now?" och du får 3,14159263.
Hoppas man får frågan igen då så man har nytta av kunskapenKahlokatt skrev:Tips om man vill lära sig de första decimalerna i Pi (och inte har superminne):
![Himlar med ögonen :roll:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Kahlokatt skrev:Tips om man vill lära sig de första decimalerna i Pi (och inte har superminne):
Annan siffermässigt sätt:
Börjar på 3, 3+1=4, 4+1=5, 4+5=9 1+1 (två ettor) =2, 9-3=6, 6-3=3
3, 1 4 1 5 9 2 6 3
Alltså det såg jäkligt bökigt ut när jag skrev ut det men i min skalle är det simpelt...
![Skrattar :lol:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_lol.gif)