Diskussion om SSRI och SNRI generellt.

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav manne » 2025-04-01 15:22:15

Alien skrev:
manne skrev:jag hade fel om SSRI

Ja, SSRI (selektiva serotoninåterupptagshämmare) kan hjälpa vissa människor att känna sig lugnare. Dessa läkemedel används ofta för att behandla ångest och depression genom att öka serotoninnivåerna i hjärnan, vilket kan bidra till en bättre känslomässig balans2. Effekten varierar dock från person till person, och det kan ta några veckor innan man märker en förbättring.

Har du funderingar kring detta ämne eller vill veta mer om hur SSRI fungerar?

copilot

Blev du verkligen tvingad?

Alla mediciner har biverkningar. Har den inga biverknngar så har den troligen ingen verkan heller. Man måste göra bedömningen om medicinen är tillräckligt bra för att man ska stå åt med biverkningarna.

jag blev tvingad till det år 2003 något citalopraham :cry: :x icon
jag vill inte då under den tiden börja med dessa men blev tvingad då under den tiden :cry: :x icon
manne

Anslöt: 2007-08-23

Inläggav manne » 2025-04-01 15:48:46

det värsta var inte att jag blev tvingad att äta dessa på Frösundas boende i Täby utan att jag inte fick ansvara för medicinen på egen hand utan personal där på boendet hade hand om medicin burken på kontoret :cry: :x icon
och på Frösundas boenden där så hade de inte någon psykiatri sjuksköterska kopplat till boendet och jag hade inte heller någon Apodos då under den tiden heller :cry: :x icon

eftersom de inte hade någon sjuksköterska kopplat till boendet så hade de inte någon laglig rätt dela ut medcin där.

och de hade inte heller någon medicin utbildning alls :cry: :x icon
manne

Inläggav manne » 2025-04-02 10:20:41

https://frosunda.se/

detta var mitt boende i Täby en gång i tiden :cry: :x icon
manne

Återgå till Aspergare och vården

Logga in