Digitalkamera Skypix + fotoredigering (Picasa mm.)
49 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
barracuber skrev:- Picasaklienten är rörig och ointuitiv
- Väldigt många buggar i taggfunktionerna. Vet inte om det är speciellt för macversionen, har aldrig taggat i winversionen.
- saknar mycket i taggfunktionerna, som att enkelt byta namn på en tagg, samt en översikt över alla taggar.
Istället för att satsa krutet på übersociala funktioner som 'name tags' och 'face recognition' (som finns överallt på den sociala webben, fejjan osv) borde de byggt vettiga taggfunktioner istället.
Jag har primärt använt ansiktsigenkänningen för att gå igenom tusentals gamla bilder, och den har fungerat över förväntan. Det är så skönt att äntligen kunna hitta gamla bilder på barnen (och en del bekanta) utan att kämpa i dagar/veckor med att hitta rätt. (Dessutom vägrar jag fejjan, speciellt att lägga privata bilder där bär mig emot så jag tycker det är vansinnigt skönt att ansiktsigenkänningen fungerar hemma hos mig istället för att ägna ett halvår på min usla internetlina för att identifiera ansikten...)
Nästa projekt är att sätta igång och plats- och eventtagga bilderna, där blir det mycket mer manuellt jobb... då får jag se om du har rätt i din kritik.