Diagnos Autismspektrumtillstånd
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Ja då har hela sommaren gått, var längesedan jag kikade in här. Har haft fullt upp köpt en brf mitt ute i skogen i Uppland som jag renoverar.
Har även haft min psykiatriska utredning. Diagnosen skulle ha blivit Aspergers syndrom men då denna diagnosen inte finns längre så blev det Autismspektrumtillstånd istället.
Har även fått börja gå hos en KBT terapeut för att få lite hjälp med mina problem. Ska även få en kontakt på Habiliteringen för att se om jag behöver ett kedjetäcke eller Ritalin så att min sömn blir lite mer normal än de 14 timmar jag sover idag.
Har även haft min psykiatriska utredning. Diagnosen skulle ha blivit Aspergers syndrom men då denna diagnosen inte finns längre så blev det Autismspektrumtillstånd istället.
Har även fått börja gå hos en KBT terapeut för att få lite hjälp med mina problem. Ska även få en kontakt på Habiliteringen för att se om jag behöver ett kedjetäcke eller Ritalin så att min sömn blir lite mer normal än de 14 timmar jag sover idag.
Ska man säga grattis? Iaf till din nya bostad, låter skönt att få bo mitt ut i skogen och till att ha fått en terapeut.
Kedjetäcke är bra, jag har ett själv.
Kedjetäcke är bra, jag har ett själv.
Återgå till Att leva som Aspergare