Detta missar jag inte på TV!
93 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Detta missar jag inte på TV!
Undrar vad folk helst kollar på... Själv är jag såld på LOST (uppehåll till våren 2008!) och Medium (också uppehåll). Väntar...
Senast redigerad av SuRiKaT 2011-05-04 10:46:31, redigerad totalt 1 gång.
Sopranos. Bra karaktärer, bra manus. Hatar annars den typiskt käcka amerikanska jargongen som regelmässigt förekommer i alla snutserier.
Ett bra manus är själva kvintessensen.
Ett bra manus är själva kvintessensen.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:46:31, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tv-serier jag följer:
4400
Eureka
Weeds
Lost
Prison Break
Californication
Heroes
Har även precis sett första avsnittet på Moonlight, en ny vampyrserie som verkar kunna bli bra.
Kan rekommendera Californication. Komedi med David Duchovny i huvudrollen som försupen författare i LA...
4400
Eureka
Weeds
Lost
Prison Break
Californication
Heroes
Har även precis sett första avsnittet på Moonlight, en ny vampyrserie som verkar kunna bli bra.
Kan rekommendera Californication. Komedi med David Duchovny i huvudrollen som försupen författare i LA...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:46:31, redigerad totalt 1 gång.
Faktiskt småmysiga Morden i Midsomer oxå kom jag på! Det får gärna vara mord och lite blod, men välmotiverat, inte bara för sakens skull. Zombies och sånt går bort. (Om det finns tv-serier med zombies...?).
The Office
My Name Is Earl
The Colbert Report
Battlestar Galactica
Lost
Prison Break
Simpsons
Robot Chicken
... är dom jag följer (iofs på datorn, men).
På tv:n blir det mest slumpmässiga program på Discovery och Animal Planet. Har svårt att hålla mig ajour med tv-tablån så det är mycket jag missar, men skulle vilja se också.
Monster Garage är f.ö. sjukt subtil humor av den högre skolan, fattar absolut grejen.
DÖ DÖ DÖ MONSTER GARAGE! TONIGHT!! WE BUILD A TRUCK ABLE TO SHOOT FIRE-FIRE-FIREEEE! WHAT'S THAT?! FIRE!!!! OH YEAH....
My Name Is Earl
The Colbert Report
Battlestar Galactica
Lost
Prison Break
Simpsons
Robot Chicken
... är dom jag följer (iofs på datorn, men).
På tv:n blir det mest slumpmässiga program på Discovery och Animal Planet. Har svårt att hålla mig ajour med tv-tablån så det är mycket jag missar, men skulle vilja se också.
Monster Garage är f.ö. sjukt subtil humor av den högre skolan, fattar absolut grejen.
DÖ DÖ DÖ MONSTER GARAGE! TONIGHT!! WE BUILD A TRUCK ABLE TO SHOOT FIRE-FIRE-FIREEEE! WHAT'S THAT?! FIRE!!!! OH YEAH....
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:46:31, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh skrev:Monster Garage är f.ö. sjukt subtil humor av den högre skolan, fattar absolut grejen.
Muskulösa män som svetsar och bankar med stora hammare...
...men seriöst, de har byggt en del fascinerande fordon. Som till exempel när de svetsade ihop en SAAB-framdel och en volvo-framdel (i den svenska versionen), trimmade "skiten ur dem" och sedan lät framdelarna tävla mot varandra.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 10:46:31, redigerad totalt 1 gång.
underjord skrev:nassepuh skrev:Monster Garage är f.ö. sjukt subtil humor av den högre skolan, fattar absolut grejen.
Muskulösa män som svetsar och bankar med stora hammare...
Muscle fight! Muscle fight!
(Det är gudomlig rättvisa på något sätt bara... Jesse! Jesse! Jesse!)
...men seriöst, de har byggt en del fascinerande fordon. Som till exempel när de svetsade ihop en SAAB-framdel och en volvo-framdel (i den svenska versionen), trimmade "skiten ur dem" och sedan lät framdelarna tävla mot varandra.
Av en händelse råkade jag faktiskt se slutet av det. Har missat de andra delarna av den svenska varianten (Muscle fight??).
Men ja, jo... det var okej.
Gillar annars bygga, fixa och trixa-program (och speciellt dom som går på natten när jag är i det läget), men just Monster Garaget tycker jag om av andra skäl.
En favorit på fixa och trixa fronten är annars Grand Designs (Discovery) där man får följa bygget från början till slut under loppet av flera år många gånger. Från ritningar till 'familjen flyttar in'.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:46:31, redigerad totalt 1 gång.
Vanligtvis följer jag inga serier, det är bara i undantagsfall, ett sådant är Lost. För flera år sedan följde jag star trek voyager (tidigt 00-tal). För RIKTIGT länge sedan kollade jag på MacGyver. Annars finns det en del serier jag gillar som the shield, och en annan som jag inte kommer på just nu.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 10:46:31, redigerad totalt 1 gång.
Ingen annan än jag som älskar Southpark hellre än Simpsons och den brittiska varianten av Vänner "Coupling"?
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:46:31, redigerad totalt 1 gång.
- Thunderchild
- Anslöt: 2006-09-04
Thunderchild skrev:Ingen annan än jag som älskar Southpark hellre än Simpsons och den brittiska varianten av Vänner "Coupling"?
Jo, de är ok. Men det är inget jag "inte missar"...
tahlia skrev:House!
Rollfiguren Gregory House är så helt underbar!
Enda serien jag följer, helt underbar!
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 10:46:32, redigerad totalt 1 gång.
- Linus_på_linjen
- Anslöt: 2007-10-13
Re: Detta missar jag inte på TV!
SuRiKaT skrev:Undrar vad folk helst kollar på... Själv är jag såld på LOST (uppehåll till våren 2008!) och Medium (också uppehåll). Väntar...
Jag har också kollat på Lost. Medium har nu äntligen börjat igen. Gillar kontrasten mellan det gulliga familjelivet och Allisons hemska drömmar om mord.
Jag missar inte Idol (säkert bevis på enfald för vissa snobbar). Senast så nästan grät jag till Hallelujah av Amanda. Andreas åkte ut, säkert för att juryn ville det (gav honom en svår låt). Han sjunger bra men ser för vanlig, snäll och präktig ut för att bli idol.
Andra serier jag följer är:
Örnen (tyvärr slut nu men jag har inte sett sista avsnittet än utan tänker kolla på reprisen. Örnen krockade ju med Medium!)
Bones
Veterinärerna
Labyrint (jättebra serie men tyvärr för få tittare så TV4 ändrade sändningstiden)
Heroes
Forsytesagan (repris från länge sen på kanal 9)
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:46:32, redigerad totalt 1 gång.