Detta missar jag inte på TV!
93 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Favoritprogram på TV?
Mina favoritprogram på TV (random ordning):
1. Grand Designs
2. Project Runway
3. Masterchef
4. Engelska trädgårdar
5. Snog, marry or avoid
Jag kommer nog på fler, TV är detsamma som sällskap när jag är hemma ensam.
Moderator Alien: Slog ihop två trådar om samma ämne.
1. Grand Designs
2. Project Runway
3. Masterchef
4. Engelska trädgårdar
5. Snog, marry or avoid
Jag kommer nog på fler, TV är detsamma som sällskap när jag är hemma ensam.
Moderator Alien: Slog ihop två trådar om samma ämne.
Re: Favoritprogram på TV?
Grand Designs är med på listan! Den får mig att drömma bort mig...
Det Kungliga Lasarettet. Är mest medicinskt detaljerat, inte "action" som de flesta amerikanska serierna.
Dr. G.
Medicin, psykologi och inredning och kriminalteknik i allmänhet. Kommer inte på alla titlar just nu.
Det Kungliga Lasarettet. Är mest medicinskt detaljerat, inte "action" som de flesta amerikanska serierna.
Dr. G.
Medicin, psykologi och inredning och kriminalteknik i allmänhet. Kommer inte på alla titlar just nu.
Re: Detta missar jag inte på TV!
Jag missar inte Idol, eller julkalendern. I övrigt streamar jag mest serier på nätet.
TV var mer intressant förr.
Jag såg mer på TV på 80- och 90-talen än vad jag gör idag. Det gick en serie som man följde och det var ett program i veckan. Ville man se nästa avsnitt fick man vackert vänta. Nu när man kan trycka i sig en serie med flera säsonger direkt är det inte samma sak längre. Man kan i princip ligga och glo på snutserier 24/7 under dropp.
Det har alltså infunnit sig en mättnad och TV-utbudet idag känns mest som en hysterisk och stressad gigantisk marknad, ett jippo, en cirkus. Program av värde minns man långt efteråt eftersom de lyser upp som fyrar i det här eländiga ytlighetsträsket och kändisklafset som råder.
Jag såg mer på TV på 80- och 90-talen än vad jag gör idag. Det gick en serie som man följde och det var ett program i veckan. Ville man se nästa avsnitt fick man vackert vänta. Nu när man kan trycka i sig en serie med flera säsonger direkt är det inte samma sak längre. Man kan i princip ligga och glo på snutserier 24/7 under dropp.
Det har alltså infunnit sig en mättnad och TV-utbudet idag känns mest som en hysterisk och stressad gigantisk marknad, ett jippo, en cirkus. Program av värde minns man långt efteråt eftersom de lyser upp som fyrar i det här eländiga ytlighetsträsket och kändisklafset som råder.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:TV var mer intressant förr.
Vilket är perfekt för otåliga typer som jag Sen funkar det lite som ångestlindring för mig också. Det är skönt att kunna gå helt upp i en serie i ett par timmar, för att sen direkt gå in på nästa. Ett bra sätt att skingra tankarna, tycker jag.
CSI Las Vegas
Spartacus
Lost
Knight Rider (den nya)
Dexter
Entourage
Family Guy
Game of Thrones
House MD
Mythbusters
Nikita (den nya)
Rookie Blue
Sherlock (den nya)
Simpsons
Solsidan
Southpark
Starwars - the clone wars (tecknade)
Stevel Seagal - Lawman
Big Bang Theory
The Walking Dead
Top Gear
True Blood
Generation Kill
O.Z.
Mina TV-serier som jag sett slut på (om dem inte släpper nya avsnitt fortf.)
Favvoserierna är: House MD, Top Gear, Generation kill, Big Bang Theory, CSI Las Vegas, Entourage och Family Guy. =)
*edit* har säkert glömt nån.
Spartacus
Lost
Knight Rider (den nya)
Dexter
Entourage
Family Guy
Game of Thrones
House MD
Mythbusters
Nikita (den nya)
Rookie Blue
Sherlock (den nya)
Simpsons
Solsidan
Southpark
Stevel Seagal - Lawman
Big Bang Theory
The Walking Dead
Top Gear
True Blood
Generation Kill
O.Z.
Favvoserierna är: House MD, Top Gear, Generation kill, Big Bang Theory, CSI Las Vegas, Entourage och Family Guy. =)
Jagers skrev:CSI Las Vegas
Spartacus
Lost
Knight Rider (den nya)
Dexter
Entourage
Family Guy
Game of Thrones
House MD
Mythbusters
Nikita (den nya)
Rookie Blue
Sherlock (den nya)
Simpsons
Solsidan
Southpark
Stevel Seagal - Lawman
Big Bang Theory
The Walking Dead
Top Gear
True Blood
Generation Kill
O.Z.
Big Bang Theory sänder fortfarande nya avsnitt är jag ganska säker på. Många bra tv-program på din lista tycker jag
Händer ibland att jag inte missar vetenskapsmagasinet.
Någon gång ser jag en intressant film om jag inte sett den redan.
Filmer ser jag på filmkubb i Stenungsund, sådant som sällan går på TV eller vanliga biografer.
Någon gång ser jag en intressant film om jag inte sett den redan.
Filmer ser jag på filmkubb i Stenungsund, sådant som sällan går på TV eller vanliga biografer.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Choklad skrev:Big Bang Theory sänder fortfarande nya avsnitt är jag ganska säker på. Många bra tv-program på din lista tycker jag
Japp dem flesta serier på listan sänder fortf.
Just nu tittar jag bara på Dr Who på datorn annars tittar jag på
Mythbusters, Star Trek i alla varianter som de dyker upp på TVn, Torchwood, Buffy, Charmed, Bones, Big Bang Theory är de jag kommer på just nu.
Jag tittar helst på SciFi eller dokumentärer. Jag rör mig mest mellan TV 4 SciFi, TV 4 Fakta, Animal Planet, de olika Discovery kanalerna och BBC.
Jag byter ogärna kanal när jag börjat titta, jag tittar på en program tillsammans med min bonussyster som jag visserligen gillar men aldrig skulle sitta och titta på själv.
Mythbusters, Star Trek i alla varianter som de dyker upp på TVn, Torchwood, Buffy, Charmed, Bones, Big Bang Theory är de jag kommer på just nu.
Jag tittar helst på SciFi eller dokumentärer. Jag rör mig mest mellan TV 4 SciFi, TV 4 Fakta, Animal Planet, de olika Discovery kanalerna och BBC.
Jag byter ogärna kanal när jag börjat titta, jag tittar på en program tillsammans med min bonussyster som jag visserligen gillar men aldrig skulle sitta och titta på själv.
- VeganGeekGirl
- Anslöt: 2010-04-03
Nej, jag ska dra mitt strå till stacken och skriva en lista jag också.
* Babel
* Debatt
* Veckans brott
* Kvällsöppet (Ibland)
* Sherlock Holmes (Gamla produktioner)
* K special
Sen är det nog inte så mycket mer.
* Babel
* Debatt
* Veckans brott
* Kvällsöppet (Ibland)
* Sherlock Holmes (Gamla produktioner)
* K special
Sen är det nog inte så mycket mer.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
The Big Bang Theory säsong 5 sänds i USA just nu. Den finns att se runt om på nätet också.
På spåret är det enda av värde som visas på tv nu när tennissäsongen är över. Det programmet missar jag aldrig.
Parvlon skrev:LOST och porr
Det är en synd att titta på porr.
Lost håller jag med dig om. Bra serie. Gillar framförallt den flintskalliga typen, locke.
Kunskapskanalen ( om det är något intressant . Senast såg jag ett BBC program om Pompeji )
Ibland Tv4 Nyheter eller Uppdrag granskning .
Det finns inte mycket att se på tv .
elle skrev:Kunskapskanalen ( om det är något intressant . Senast såg jag ett BBC program om Pompeji )
kunskapskanalen brukar ha bra dokumentärer.
även svtplay..
Brukar titta på Debatt fast jag tycker det är rätt dåligt! Flamsigt och ofta oseriöst. Önskar det fanns vettigare debattprogram med mera allvar faktiskt. Man kunde ha liknande ämnen men med mera kunniga debattörer och en programledare som inte ska flamsa till allting.
Tittade på Rederiet som ung. Det ville jag aldrig missa. Kul att de har börjat ge ut DVD:n nu. Har de fyra första säsongerna. Säsong fem ges ut i slutet av februari.
Nu tittar jag mest på dokumentärer av olika slag, både på TV och på Youtube. På Youtube kan man ju hitta vad som helst, nästan.
Gillar också Farmen på TV4 nu.
Nu tittar jag mest på dokumentärer av olika slag, både på TV och på Youtube. På Youtube kan man ju hitta vad som helst, nästan.
Gillar också Farmen på TV4 nu.
- FinnAnna81
- Ny medlem
- Anslöt: 2015-01-23
Följer en del serier, så som
Antikrundan
På spåret
Sveriges mästerkock
Veckans brott
Debatt
Antikrundan