Det kan bli Jonas Sjöstedt! 8-D
66 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: Det kan bli Jonas Sjöstedt! 8-D
Inget i Alliansen eller SD (som oftare stödjer regeringen i omröstningarna och därför kan klassas som borgerligt).
Partier som står utanför riksdag/landsting/kommun och saknar chans att komma in är inte heller någon idé att lägga sin röst på...
Partier som står utanför riksdag/landsting/kommun och saknar chans att komma in är inte heller någon idé att lägga sin röst på...
MsTibbs skrev:Fördel(?) han är bög?
Vad menar du Ms Tibbs?
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
LordNelson skrev:MsTibbs skrev:Fördel(?) han är bög?
Vad menar du Ms Tibbs?
Stod i tidningen, minns ej vilken (Metro, NWT eller VF var det) att "fördel" med honom var att han var bög. Nackdel stod på en annan "medelålders" som om det var en nackdel...
Det kan behövas fler HBTQ-människor i ledande ställning.
Det var inte i QX då?
Det var inte i QX då?
Miche skrev:Det kan behövas fler HBTQ-människor i ledande ställning.
Det var inte i QX då?
Nope inte i QX, jag har inte läst QX nyligen. Om bög är fördel, så borde jag vara DUBBELT så lämpad då jag är BÅDE homo och hetero...
MsTibbs skrev:Miche skrev:Det kan behövas fler HBTQ-människor i ledande ställning.
Det var inte i QX då?
Nope inte i QX, jag har inte läst QX nyligen. Om bög är fördel, så borde jag vara DUBBELT så lämpad då jag är BÅDE homo och hetero...
Nja, det beror väl på vilket parti du tänker representera. Nyliberaler eller rasister uppskattar jag inte...
Jovisst. Men är han verkligen homo? Jag har för mig anledningen till att han lämnade EU-parlamentet var att han följde med sin fru som fått ett jobb i USA, eller blandar jag ihop det med Bodström?
Sjöstedt kanske är bi eller så har han nyligen kommit ut.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
mikael skrev:Vänsterpartiets nye ledare bör ta avstånd från det här.
Jag är rädd för vänstern med all rätta.
Hur som helst vänstern kan ju ha ändrat sig.
http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=436
http://webcache.googleusercontent.com/s ... l=sv&gl=se
http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=4266
Herregud. Det där har ingenting med partipolitik att göra, även om Björn Liedén tydligen hör till dem som är så bittra på vad han nu kan ha stött på att han måste straffa allt vad vänster kan heta kollektivt. Du skulle bli förvånad om du fick höra hur många "freudianska kulturkoftor" som är gedigna moderater. Till exempel. Eller rentav finns bland de få överlevande socialliberalerna.
mikael skrev:En hård kommunist som är lite diktatorisk.
Utan empati,
en blandning av Polpot, Stalin ska det inte vara.
Och det här hoppas jag är ett skämt. I annat fall ska Reinfeldt jämställas med Hitler och Björklund med Idi Amin.
Senast redigerad av Zombie 2011-08-10 20:00:05, redigerad totalt 1 gång.
Det behövs i alla fall inte fler bokstäver i förkortningen HBTQ …
Jag har svårt att se varför en persons sexualitet skall påverka valet av ordförande. Av alla vänsterpartister som figurerat i medierna, är Sjöstedt den som framstår som mest förståndig. Han har också gjort bra ifrån sig i Europaparlamentet. Det borde vara viktigare än vilket kön den person har, som han blir kär i.
kullan skrev:Jag tycker vi startar ett Aspergerparti.
Lär ju bli mer bråk och ovänskap i det än det var i NyD...
Moggy skrev:kullan skrev:Jag tycker vi startar ett Aspergerparti.
Lär ju bli mer bråk och ovänskap i det än det var i NyD...
Jag är rädd för att du har rätt.
Lakrits skrev:Miche skrev:Det kan behövas fler HBTQ-människor i ledande ställning.
Det behövs i alla fall inte fler bokstäver i förkortningen HBTQ …
Jag har svårt att se varför en persons sexualitet skall påverka valet av ordförande. Av alla vänsterpartister som figurerat i medierna, är Sjöstedt den som framstår som mest förståndig. Han har också gjort bra ifrån sig i Europaparlamentet. Det borde vara viktigare än vilket kön den person har, som han blir kär i.
Trots alla lagar angående diskriminering så har HBTQ-arna, NPF-arna och fysiskt handikappade ett jobbigt klimat, genom att fler inom dessa grupper kommer i ledande ställningar tror jag att klimatet så sakteliga blir bättre, men givetvis är det inte bokstavskombinationerna som ska avgöra valet, utan i huvudsak kompetensen.
Miche skrev:Trots alla lagar angående diskriminering så har HBTQ-arna, NPF-arna och fysiskt handikappade ett jobbigt klimat, genom att fler inom dessa grupper kommer i ledande ställningar tror jag att klimatet så sakteliga blir bättre, men givetvis är det inte bokstavskombinationerna som ska avgöra valet, utan i huvudsak kompetensen.
Jo, allt det där vet jag. Men att lyfta fram delar av en person - delar som egentligen inte påverkar kvaliteten på det arbete som han eller hon eller den eller det (och det ena med det tredje) kommer att göra - som extra viktigt, det tycker jag tar fokus från den politiska debatt som borde föras av Vänsterpartiet (och Centerpartiet) inför valet av ny ordförande.
HBTQ-adhd-npf-partiet de glada!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:HBTQ-adhd-npf-partiet de glada!
AD-tv, nu i HD!
Lakrits skrev:Savanten Svante skrev:HBTQ-adhd-npf-partiet de glada!
AD-tv, nu i HD!
Vad har Högsta domstolen med Arbetsdomstolens TV att göra?
Miche skrev:Lakrits skrev:Savanten Svante skrev:HBTQ-adhd-npf-partiet de glada!
AD-tv, nu i HD!
Vad har Högsta domstolen med Arbetsdomstolens TV att göra?
Det har jag frågat mig varje gång jag har varit där.
Lakrits skrev:Miche skrev:Vad har Högsta domstolen med Arbetsdomstolens TV att göra?
Det har jag frågat mig varje gång jag har varit där.
På HD eller AD-tv? Tror du inte att det vore mer effektivt att fråga någon i informationsdisken?
Moderator: Lagade trasigt citat.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
LordNelson skrev:Miche skrev:Det kan behövas fler HBTQ-människor i ledande ställning.
Jovisst. Men är han verkligen homo? Jag har för mig anledningen till att han lämnade EU-parlamentet var att han följde med sin fru som fått ett jobb i USA, eller blandar jag ihop det med Bodström?
Sjöstedt kanske är bi eller så har han nyligen kommit ut.
Kanske var det denne som var medelålders och den andra mannen bög? Sen var det en kvinna med.
MsTibbs skrev:Kanske var det denne som var medelålders och den andra mannen bög? Sen var det en kvinna med.
Det är Hans Linde som är homosexuell.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4630624
Jag borde igår kollat upp de andra kandidaternas sexuella läggning istället för att försöka hitta bevis på att Jonas Sjöstedt är homo och dra igång en HBT-diskussion. Det funkar inte bra ibland.
MsTibbs skrev:Stod i tidningen, minns ej vilken (Metro, NWT eller VF var det) att "fördel" med honom var att han var bög. Nackdel stod på en annan "medelålders" som om det var en nackdel...
Jag kanske inte förstod det här inlägget eller så läste jag slarvigt, förlåt mig för min tröghet.
- LordNelson
- Förhandsgranskad