Denna hemsida har fått ett konstigt utseende
36 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Denna hemsida har fått ett konstigt utseende
Nån som orkar kolla stilmallarna och kan peka ut vilket typsnitt det handlar om?
Nu minns jag inte riktigt här..är det BARA på det här forumet du har problem? Eller på andra hemsidor också?
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Ja det är bara denna hemsida som det är problem med (jag använder Internet Explorer). Problemet uppstod för ca tre veckor sedan. Helt plötsligt såg denna hemsida konstig ut.
När jag använder Safari blir den ännu mer pixlad och likadant vid Google Chrome.
Men jag misstänker att det är datorns ålder som spökar, men det är lite lustigt att det bara är denna sida.
När jag använder Safari blir den ännu mer pixlad och likadant vid Google Chrome.
Men jag misstänker att det är datorns ålder som spökar, men det är lite lustigt att det bara är denna sida.
nallen skrev:Nån som orkar kolla stilmallarna och kan peka ut vilket typsnitt det handlar om?
Den löpande texten är i Helvetica!
Kan du ta en printscreen och ladda upp?Ugglan skrev:Problemet uppstod för ca tre veckor sedan. Helt plötsligt såg denna hemsida konstig ut.
Missade att det bara var den här sidan som blev pixlad. Då är det nog inte samma problem som jag hade. Men nu fick du datorns städad i alla fall.
Typsnittet som används här är inte speciellt vanligt så jag tror på nallens teori.
Jag har inte letat så värst mycket, men hittade en sajt med "Helvetica"-fonter (dock saknades just Helvetica) där det fanns en font kallad Hellovettica som ser pixlad ut. Om en font saknas på datorn så ersätts den med en "liknande" vilken då väljs med hjälp av taggar.
Eftersom Hellovettica verkar vara taggad som en Helvetica-font så kanske den har valts istället med bedrövligt resultat.
Jag har inte letat så värst mycket, men hittade en sajt med "Helvetica"-fonter (dock saknades just Helvetica) där det fanns en font kallad Hellovettica som ser pixlad ut. Om en font saknas på datorn så ersätts den med en "liknande" vilken då väljs med hjälp av taggar.
Eftersom Hellovettica verkar vara taggad som en Helvetica-font så kanske den har valts istället med bedrövligt resultat.
Parvlon skrev:Kan du ta en printscreen och ladda upp?
Ja jag tänkte det och började leta hur man gör, men nu har det blivit än värre, jag har dragit på mig Babylon och det verkar helt omöjligt att bli av med.
Iridia skrev:Missade att det bara var den här sidan som blev pixlad. Då är det nog inte samma problem som jag hade. Men nu fick du datorns städad i alla fall.
Ja men det blev ett helvete i alla fall och min dator har status DÅLIG och 680 fel enligt Reg Clean Pro(som verkar vara nån underleverantör till Windows o seriöst men vad vet jag).
Miche skrev:Typsnittet som används här är inte speciellt vanligt så jag tror på nallens teori.
Ja jag tror det är så (att jag saknar eller att nån sån där font gått sönder) och eftersom min dator verkar vara i mycket dåligt skick så vet jag inte om något kan fixas, ska leta mer på detta med Hellovettica men nu är jag livrädd för att ladda ner något som ska vara till "hjälp".
Går detta Babylon att få bort, jag har försökt hitta det men det finns inte som program, har endast hittat det på ett ställe och jag får inte bort det därifrån.
Det finns en mapp under Windowsmappen där dina fonter är lagrade, om man öppnar den mappen så ska det normalt gå att titta på fonter samt även avinstallera dom. Jag kommer inte sitta vid någon Windowsdator förrän ikväll så jag har svårt att skriva några beskrivningar nu.
F.ö. lita inte på några andra städprogram än ccleaner, det mesta annat är faktiskt bluff eller rent utav farliga.
F.ö. lita inte på några andra städprogram än ccleaner, det mesta annat är faktiskt bluff eller rent utav farliga.
Nu är allt normalt igen!!! Tack alla för ert engagemang, jag lyckades via telefonhandledning återställa datorn till december och nu är typsnittet som vanligt igen och det fruktansvärda babylonviruset borta! Jag tycker det är mycket olustigt hur det kan bli och det gäller att passa sig.
Jaha, det såg bra ut, sen gjorde datorn uppdateringar på eget initiativ när jag stängde av den och nu är pixlarna tillbaka (men inte babylon gudskelov). Men förmodligen klarar den inte riktigt Helvetica, bokstäverna går liksom i vågor, men nu är jag så trött på att kämpa mot denna dator att jag ska gå och lägga mig. Jag och teknik är två oförenliga enheter. Godnatt!
Två förslag på detta problem.
Se till att din webbläsare är uppdaterad.
Rena cashen mm. via CCleaner, det skadar aldrig.
Se till att din webbläsare är uppdaterad.
Rena cashen mm. via CCleaner, det skadar aldrig.